Djurgårdens Hockeys framtid.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Djurgårdens Hockeys framtid.

Inlägg av Hawk »

Det har talats och pratats i ett par år nu om att D.I.F hockey satsar på folk inom Stockholms regionen.

Tanken är god och jag gillar detta,men detta håller inte längre. Titta på övriga ES lag! Det är en ny tid där pengar styr så enormt mycket. Klubbar söker hela tiden efter stjärnspelare för att nå det slutliga målet.

Djurgårn hockey har lyckats mycket bra med att ta fram talanger, detta är väldigt bra! Men Var har alla pengar tagit vägen till att värva nyckelspelare? Vad beror på att ekonomin är som den är?
Sen gulden i början av 2000-talet har det bara gått utför. Varför?

Inte lätt att fixa lirare som "Linkan" om man inte har några pengar!

Men med tanke på hur övriga ES ser ut så ligger vi efter. Och så är det bara!!

Känns som om vi har gått helt fel väg genom att satsa på bara folk inom regionen.

Jag vet inte, kanske har jag fel men det är så jag uppfattar det hela. Allt jag vill är att tillhöra toppen igen. Men om vi "bara" vill satsa på folk runt Stockholm så tror JAG inte att det kommer att hålla i längden.

Så vad tycker ni?

D.I.F för alltid!!!
Användarvisningsbild
Jitenu
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens Hockeys framtid.

Inlägg av Jitenu »

Förstår hur du tänker.
Det är även kul att DIF satsar på juniorer från området också, nackdelen där är att dom försvinner för tidigt, enligt mig i alla fall. Josefson, Krüger, Landeskog t.ex.

DIF har mycket att arbeta med närmaste tiden.
Kagen

Re: Djurgårdens Hockeys framtid.

Inlägg av Kagen »

Alla föreningar vill värva spelare med lokal förankring, det sänder ut positiva signaler till sponsorer och samhället. Att tappa en 'hemmason' till en konkurrent på en annan ort svider lite extra i skinnet.

Är spelarbudgeten tight är det också i regel billigare att ta upp en ung kille ur de egna leden som fortfarande kan bo hemma hos mamma o pappa än att ordna med flytt och lägenhet åt en kille 30 mil bort.

Utöver det vill nog alla klubbar krydda med några utlänningar med. En finsk landslagsspelare, en tjeck eller en kanadensare sätter alltid färg och ger lite rubriker.

Som vanligt är det pengarna som styr, DIF's Stockholmsprofil har till stor del också varit en lågbudgetprofil.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar