Slutspel, säsongen 08/09.

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspel, säsongen 08/09.

Inlägg av sthlm_dif »

Dags för Färjestad att vinna guldet nu... Jag längtar något otroligt efter att se bibelbönderna gråta på läktaren...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns ruskigt dåligt att Färjestad av alla lag vann. Hade unnat Hv att vinna guldet grymt mycket mer.

Stölden 1998 svider än i dag..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

För mig känns det piss att "de lila" vann. Har en fbk-kompis som kommer bli för jävlig rent ut sagt när man är tillbaka efter lovet. Hade hoppats på hv, men inget att göra åt.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Blev spyfärdig när jag såg kärring jönsson jubla, som i och med segern tangerade Challes och Mickes rekord på 5 guld. Hoppades in i det sista att färjestad skulle tappa finalen men så blev det icke. Måste ändå tillägga att Perra J's stil är rolig - dock var han aningen kaxig i intervjun. Nåja...

Man får leva på gamla fina minnen från förr i dessa dagar. Ett starkt sådant är från säsongen 91-92. Semifinalen, efter segern hemma i ett kokande Globen då Blue Saints skön så det dånade - innebar det en avgörande match i Karlstad. Jag var en knodd och fick inte vara uppe för länge. Jag låg länge och tänkte på hur det gick i matchen. När jag vaknade morgonen därpå rusade jag upp och tittade i tidningen. Rubriken löd i stil med "Djurgården avgjorde i sudden" Den känslan kommer jag aldrig att glömma!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Färjestad har ju varit överlägsna i år och att de skulle vinna tillslut var inget konstigt.

Sett till Jönssons karriär så måste han ju ändå hyllas. han har ju uppnått väääldigt mycket och även fast man inte direkt älskar sånt som förknippas med Färjestad så måste man ändå hylla det den killen har uppnått.

När ska vi få uppleva ett sm-guld igen?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Bara att gratulera Färjestad till guldet.
Normalt sett är detta en dag då man sörjer att den största ärkerivalen vunnit sm guld... Men jag kan fan inte känna sorg idag. Jag känner en enorm lättnad, och en stor glädje... För att bilden, av alla äckliga Hv fans/spelare som skriker ut sin glädje skulle ha fått mig så otroligt spyfärdig... Så jag är som sagt väldigt glad över att Färjestad vann...
Åter igen, ett stort grattis till ett välförtjänt guld!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Bär emot men ett stort grattis till SM-guldet är på sin plats.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar