Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
robin_dif

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av robin_dif »

Tycker det är bra att Falken lirar kvar, alla DIF profiler kan inte lämna på en och samma gång.
Falken är viktigt i boxplay, även viktigt för våra junisar.Ledare på isen och som alltid kör 110% på träningarna.
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Hm.. är nog väldigt kluven. Förra säsongen var ju en av de bättre på senare tid hos Falken. Kanske är det som du skriver robin_dif, att det inte är helt nyttigt om för många profiler går av en och samma säsong.

Ronnie har slutat, tänk då om inte Ölve, Linkan får nytt och Falken inte heller skulle ha fått det. Det vore en stor del av Djurgården som försvann där. Bara lite tankar, säger varken bu eller bä, men spelar Falk som förra året, tycker jag att han mycket väl kan gå in i ett tredje backpar. Som sagt, han är bra i boxplay bland annat.
Användarvisningsbild
Pettson

Inlägg av Pettson »

Jag är nog positiv till Falkens förlängning. Han är en legend, verkar vara en positiv förebild och en ledarfigur. Och han har varit med på den tiden då DIF faktiskt inte bara hade som mål att gå till slutspel, utan istället hade som ständigt mål att vinna SM-guld. Kan ju vara bra om någon kan påminna om de fornstora dagarna utifall vi skulle gå till slutspel.

Det behövs visserligen förstärkning på backplatserna. För det går liksom inte bara räkna med att Ragnarsson ska orka med det han gjorde förra säsongen. Det behövs avlastning. Kronvall känns som en klok värvning. Endast 26 år gammal och har alltså förutsättningen att ingå i en framtida DIF-stomme. Tjärnqvist är väl kanske bättre, men känns som ett mer osäkert kort med tanke på ålder och skadehistorik.

Annars börjar man förstå att det inte kommer komma några storvärvningar. Pengar, pengar, pengar. Jag är nöjd om vi får Nilsson och Kronvall. Om vi dessutom signar Owuya så har vi tre lovande målvakter. Unga målvakter verkar ju vara melodin, och någon borde väl blomma ut ordentligt? Klart man hade hoppats på Tellqvist, men han är nog inte klar där borta.

Nej, jag tror att man får hoppas på att ledarstaben får ut maximalt av spelarmaterialet och hittar roller som passar spelarna. Och då känns det tryggt att vi förstärkt med någon så rutinerad och framgångsrik som Hardy Nilsson.
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Vi_e_Djurgårn skrev:Hm.. är nog väldigt kluven. Förra säsongen var ju en av de bättre på senare tid hos Falken. Kanske är det som du skriver robin_dif, att det inte är helt nyttigt om för många profiler går av en och samma säsong.

Ronnie har slutat, tänk då om inte Ölve, Linkan får nytt och Falken inte heller skulle ha fått det. Det vore en stor del av Djurgården som försvann där. Bara lite tankar, säger varken bu eller bä, men spelar Falk som förra året, tycker jag att han mycket väl kan gå in i ett tredje backpar. Som sagt, han är bra i boxplay bland annat.
Djurgården ÄR INTE dessa spelare. Inget varar för evigt. Djurgården har ju chansen på Sanny då han är stockholmare, och kan man bara hitta en lösning för hans karriär efter hockeyn så är tror jag han hittat hem när han drar på sig Djurgårdströjan.
Sen Tjärna på backen och försvaret är hemma om Mark in da park får chansen.
Fredrik Warg skall flytta på sig, en möjlig aspirant till en tröja?
Nilson lirar väl kommande vinter med oss?
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av alskar_dif »

Falk ? oh my good.

Kvalserien här kommer DIF !
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ludde- »

Någon som har koll på den här Stockholmsgrabben med utgående kontrakt i SM-Liiga?
http://eliteprospects.com/player.php?player=704
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

alskar_dif skrev:Falk ? oh my good.

Och exakt vad fan menar du med det?

Håller han samma nivå som han har gjort under denna säsong så är jag fullständigt nöjd med att dom fixa ett nytt kontrakt med Falk!

Kvalserien för att vi skriver nytt kontrakt med Falk? Väx upp...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Förstår inte alla som klagar på att Falk skrivit på för ytterligare ett år. Visst hade jag gärna sett Daniel Tjärnqvist eller Staffan Kronwall, men Falken kom femma i den interna poängligan. Han var en av få backar med positiv +/- statistik.

Rk Name GP G A TP +/-
1 Bremberg, F. 53 17 40 57 -8
2 Anger, Niklas 51 23 19 42 5
3 Ragnarsson, M. 49 12 25 37 -12
4 Ottosson, K. 47 16 11 27 8
5 Falk, Nichlas 53 2 23 25 4

DIF har nu åtta backar på kontrakt och plats finns säkerligen för en nionde stabil defensiv pjäs. Om inte har DIF en aning tunn besättning.

Ragge - Holmqvist Jr
Falk - N. Andersson
Timmy P. - Printz
Oscar E. - A. Deilert

Extra back
Carl Ackered

Försvarsarbetet behöver inte bli alltför lidande om forwards arbetar rätt i egen zon, något de inte gjorde i november. Ser hellre att DIF värvar Marcus Nilson samt behåller Linkan och Anger framför att värva ytterligare en back.

Linkan - Otto - Anger
Tim E. - Engqvist - M. Nilson
Calle G - M. Holmqvist - M. Krüger
Fimpen - Jacob J. - N. Danielsson

Extra forwards
Gabriel Landeskog
Patrik Cehlin
Henrik Eriksson
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Fick idag lite info angående Bremberg från en hyffsat insatt källa.
En kollega som är rätt insatt i hockeysverige.

Han påstod att FBK rycker i Bremberg och lockar med en lön på 450 i månanden.
Jag ser inte detta som mer än ett rykte men snacket går i alla fall.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Busmicke skrev:Fick idag lite info angående Bremberg från en hyffsat insatt källa.
En kollega som är rätt insatt i hockeysverige.

Han påstod att FBK rycker i Bremberg och lockar med en lön på 450 i månanden.
Jag ser inte detta som mer än ett rykte men snacket går i alla fall.
Oh fy fan.. Hoppas inte det blir mer än just ett rykte.. Låter inte kul!
GudeN

Inlägg av GudeN »

Helvete. Brynäs värvade Magnus Kahnberg, hade velat sett han i Djurgården :(
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Nu har vi ju chansen, Erik Andersson ska lämna Skellefteå och han ä'r en offensiv back som vi skulle behöva. Skulle gärna se att man försökte med honom även om det finns högre prioreteringar kanske.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Går vi miste om Linkan måste en spelare av Nisse Ekmans kaliber komma in plus Marcus Nilson annars kommer vi få möta aik och almtuna nästa säsong.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Hawk skrev:
alskar_dif skrev:Falk ? oh my good.

Och exakt vad fan menar du med det?

Håller han samma nivå som han har gjort under denna säsong så är jag fullständigt nöjd med att dom fixa ett nytt kontrakt med Falk!

Kvalserien för att vi skriver nytt kontrakt med Falk? Väx upp...
Precis! Tycker att falken är riktigt bra! Riktigt bra i boxplay, bidrar med rutin, spelade som back förra säsongen och det var hans bästa säsong poängmässigt i DIF..
Ser inga fel på att man har förlängt förutom hans ålder och de kan vi nog inte klaga på pga våran ekonomi
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Sundling skrev:
Vi_e_Djurgårn skrev:Hm.. är nog väldigt kluven. Förra säsongen var ju en av de bättre på senare tid hos Falken. Kanske är det som du skriver robin_dif, att det inte är helt nyttigt om för många profiler går av en och samma säsong.

Djurgården ÄR INTE dessa spelare. Inget varar för evigt. Djurgården har ju chansen på Sanny då han är stockholmare, och kan man bara hitta en lösning för hans karriär efter hockeyn så är tror jag han hittat hem när han drar på sig Djurgårdströjan.
Sen Tjärna på backen och försvaret är hemma om Mark in da park får chansen.
Fredrik Warg skall flytta på sig, en möjlig aspirant till en tröja?
Nilson lirar väl kommande vinter med oss?
Jag sade inte att de ÄR Djurgården, men en stor del av det vi idag kallar Djurgården. Men fyller vi i med rätt spelare så känns det inte, t.ex. Tjärna. Tror inte på konceptet att plocka bort för många spelare från säsong till säsong, särskilt till spelare som aldrig varit i laget tidigare. Come-backs är alltid välkomna.

Tror att det bara är en allmän reaktion från vissa, för att vi inte plockat in förstärkningar ännu. Ingen värvning, bara förlängningar. Eftersom vi missade slutspel, var inte spelarmaterialet förra året tillräckligt bra, så då vill man ha in nytt och förstärka.

Man blir ju lite frustrerad när laget kryper närmare för varje vecka att se likadant ut som förra året.
Låst