Domarna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
KaptenL

Domarna

Inlägg av KaptenL »

Varför är det ingen som kommenterar dommarinsatserna?
Peter Andersson som dömde DIF-LHC var URUSEL, missade massor av klara utvisningar (när Nordfält åkte in med huvudet före i sargen, klubbor i ansiketet från LHC mm), tog också massor av helt oförklariga utvisningar (några han tog var OK).
Inte ens journalisterna vågar kommentera domarna, Varför är det heliga eller?
Spelare och tränare får mycket skit (i viss mån befogad) men aldrig domarna, Patrik Sjöberg har gjorde massor av missbedömningar i matchen mot Timrå, den enda som kommenterade detta var Kenta Johansson.
Det är inte mer än rätt att även dessa aktörer borde få veta när de är "spelförstörande moment" i matcherna.
Wilhelm Arwe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Domarna

Inlägg av Wilhelm Arwe »

KaptenL skrev:Peter Andersson som dömde DIF-LHC var URUSEL, missade massor av klara utvisningar (när Nordfält åkte in med huvudet före i sargen
Håller med dig i sak, domarna skulle bara må bra av mer debatt. Men Nordfeldt var inte ens med i matchen. Den som åkte in i sargen var Eneqvist. Självfallet borde situationen ha resulterat i minst 2+10 för checking from behind. Och den som kunde ha tagit den utvisningen var självfallet THOMAS Andersson. I övrigt håller jag som sagt med dig.

Men domarna är heliga. Hur de ska bli bättre av att få mer betalt, det förstår jag inte. Även om de blir proffsdomare så är det fortfarande samma gamla domare som vägrar lyssna på kritik.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Jodå visst kommenteras domarna.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=113143

Thomas Andersson var konsekvent senast, konsekvet dålig!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Jag vart riktigt mörkrädd i senaste matchen mot LHC. Det går inte att beskriva på något annat sätt. Förväntade mej så mycket mer av Andersson.

Och linjemännen var ju inte mycket att hurra åt heller...
DanneS

Inlägg av DanneS »

I 2 av de matcher jag sett har domarn varit bra. Är verkligen domarkåren i sverige så usel? Tomas Andersson är väl en av de som ska vara bra? I lördags var han riktigt pinsamt dålig. Helt makalöst vilka saker han missa.
Linjemännen har varit helt sanslösa i samtliga matcher, släpp puckj-ln istället för att stå och fjanta så j-la mycket. Blir ju tjaffs vid i stort sett varenda tekning.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Hilmersson från Göteborg, ja säger bara det! lägg namnet på minnet!

HAHA! Såg han igår, i en division 1 match mellan Borås HC och Pantern! Om han så skulle komma till elitserien, släng en pinne på honom, för han e såå jävla kass.

Så de är rätt kul att snacka om idioter till domare. Ett rapp på en spelare över handen så han fick handleden avbruten gav inte utvisning, för han såg det inte, dock tog han för "abuse of official", aldrig hört talas om innan men men.

En annan incident, en spelare blev checkad lite smått och domaren är på väg mot andra sidan av rinken. Hela publiken buade och armen åkte upp innan han tittat vad som hänt!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Ingen ide att tjata o gnälla på domarna, man kommer ändå ingen vart med det. Har själv dessutom varit domare tidigare, och det är inget lätt yrke kan jag säga.

Du har hela tiden en enorm press från spelare och publik på dig att du ska ge "rätt" domslut. Du ska också se precis ALLT som händer på rinken, och du får inte tappa humöret. Med andra ord så måste du ha full koll på ALLT och ALLA hela tiden. Inga misstag är i regel tillåtna. Hån, glåpord från spelare och publik får man räkna med.

Visst måste vi få ställa krav på domarna, men faktum är ju att även de har sina dåliga dagar, precis som alla andra. De är ju trots allt människor de också. Svenska domare är ändå bra myckjet bättre än många av sina europeiska kollegor, tycker jag iallafall. Dock inte samma klass som i NHL naturligtvis.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

En artikel om eventuella proffsdomare på superstars.nu
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Skriv svar