Samarbete med DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Samarbete med DIF Fotboll

Inlägg av Honken »

Motion som är inlämnad till Djurgården fotbolls årsmöte.
Positivt yttrande från fotbolls styrelsen.

Vad säger ni, Vad skulle kunna göras som gynnar båda parter.

Motion angående stärkt samarbete med DIF hockey

Djurgården består idag av 18 föreningar. En del av dem, som DIF Boule och DIF Alpin, skiljer sig väldigt mycket från fotbollen. DIF Hockey verkar däremot under liknande villkor som DIF Fotboll. Båda föreningarna drar en stor och engagerad publik, säljer mycket souvenirer och får in stora pengar från sponsoravtal. De synergieffekter som kan göras av samarbete och samordning är sannolikt omfattande, inom områden som souvenirförsäljning, servicearbete på matcherna samt informationsspridning och marknadsföring.

De båda föreningarna har förmodligen mycket att lära av varandra. Till exempel har hockeyn de senaste åren lyckats vända en negativ trend, och har genom ett nära samarbete med Järnkaminerna fått se stigande publiksiffror och Sveriges bästa hockeystämning. Hockeyn har också haft betydligt färre säkerhetsproblem än fotbollen, trots att det i stort är samma personer som följer Djurgården i de båda sporterna.

Relationen mellan fotbollen och hockeyn har tidigare skadats av personliga konflikter och låsta positioner. Det ligger i båda föreningarnas intressen att vi nu blickar framåt och diskuterar formerna för ett tätare samarbete.

Det föreslås därför av undertecknad motionär årsmötet att besluta att:

- Styrelsen för Djurgården IF Fotboll under året ska stärka samarbetet med Djurgården IF Hockey.

- En utredning genomförs i samarbete med Djurgården hockey, i syfte att kartlägga vilka långsiktiga synergieffekter ett samarbeta kan leda till, på vilka områden föreningarna bör samarbete och hur ett sådant samarbete bäst bör organiseras.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Re: Samarbete med DIF Fotboll

Inlägg av sthlm_dif »

Honken skrev:De båda föreningarna har förmodligen mycket att lära av varandra... Hockeyn har också haft betydligt färre säkerhetsproblem än fotbollen, trots att det i stort är samma personer som följer Djurgården i de båda sporterna.
Jag undrar varför det är så... :wink:
Om vi ska lösa våldsproblemen så gäller det att skicka ner AIK och Bajen till superetten (jag skulle inte ha klagat).

Men för övrigt så är det skönt att se att DIF fotboll/hockey vill samarbeta med varandra mer intensivt. Är nog bra för både oss supportrar och fotbolls och ishockeyledningen om ett seriöst samarbete inleds.

Vi är ju som sagt, alla stora som små, med i den finaste familjen! - Djurgårdsfamiljen!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Vem lämnade in motionen?
Sjunger avgå Johnny...
Honken

Inlägg av Honken »

Om jag uppfattar det hela rätt så är det styrelsen i JK eller personer som sitter i den.
http://www.difbutiken.se/forum/showthread.php?t=1899
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
calpe

Inlägg av calpe »

sthlm_dif skrev:
Honken skrev:De båda föreningarna har förmodligen mycket att lära av varandra... Hockeyn har också haft betydligt färre säkerhetsproblem än fotbollen, trots att det i stort är samma personer som följer Djurgården i de båda sporterna.
Jag undrar varför det är så... :wink:
Om vi ska lösa våldsproblemen så gäller det att skicka ner AIK och Bajen till superetten (jag skulle inte ha klagat).

Men för övrigt så är det skönt att se att DIF fotboll/hockey vill samarbeta med varandra mer intensivt. Är nog bra för både oss supportrar och fotbolls och ishockeyledningen om ett seriöst samarbete inleds.

Vi är ju som sagt, alla stora som små, med i den finaste familjen! - Djurgårdsfamiljen!
Det är väl kanon om man har ett samarbete. Jag har önskat att man ska ha ett medlmskort för DIF som ska gälla för både hockey och fotboll. Varför ska man betala 2 avgifter och ha två olika kort till en förening? Är man medlem i DIF så är man medlem i DIF.Jag tror att de flesta som har en anknytning till DIF är intresserade av alla sporter som föreningen har på sitt program.
:D :D
Peter

Inlägg av Peter »

calpe skrev:Jag tror att de flesta som har en anknytning till DIF är intresserade av alla sporter som föreningen har på sitt program.
Ja de flesta Djurgårdare har nog ett brinnande intresse för fäktning, boule, bordtennis och konståkning.

Jag begriper ärligt talat inte det här att man ska diskutera en massa andra sporter och då framför allt fotboll på en hockeysida. Det här är internet, allt finns ett par musklick bort. Fotbollen har egna välutvecklade forum med intresserade besökare. Varför inte ta det där? Det vore mer förståeligt att diskutera fäktningen här eftersom de verkar sakna ett eget forum.
calpe

Inlägg av calpe »

Peter skrev:
calpe skrev:Jag tror att de flesta som har en anknytning till DIF är intresserade av alla sporter som föreningen har på sitt program.
Ja de flesta Djurgårdare har nog ett brinnande intresse för fäktning, boule, bordtennis och konståkning.

Jag begriper ärligt talat inte det här att man ska diskutera en massa andra sporter och då framför allt fotboll på en hockeysida. Det här är internet, allt finns ett par musklick bort. Fotbollen har egna välutvecklade forum med intresserade besökare. Varför inte ta det där? Det vore mer förståeligt att diskutera fäktningen här eftersom de verkar sakna ett eget forum.
Den här tråden heter övrig sport, och då är det väl naturligt att vi pratar om annat än hockey??? :o
Skriv svar