All Star match i ES?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Bör det finnas en All Star match i ES?

Ja - det vore väl skoj
32
42%
Nej - för mycket plast/nhl över det hela
44
58%

Antal röster: 76

Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Frasse »

Back to the good old days skrev:Man behöver varken ha en fjantig nonsensturnering eller en jippobetonad All-Starmatch som bara är plast och utan värde.

Spela seriespel istället!
Check på den !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Lucas

Inlägg av Lucas »

Back to the good old days skrev:Man behöver varken ha en fjantig nonsensturnering eller en jippobetonad All-Starmatch som bara är plast och utan värde.

Å andra sidan känns det som att det är ett måste att ha uppehåll. Lite orealistiskt med tanke på vilken krävande sport hockey är, att kräva 55 omgångar i streck med högst 3 dagars mellanrum, det håller bara inte. Skadorna skulle fördubblas, och om inte annat skulle kvaliten stört dyka. Man måste ha uppehåll, men spelarna som blir uttagna till pajas turneringarna vilar ju knappast, dessutom riskerar dom att bli skadade för absolut ingenting. Jag kan hålla med alla uber supportrar som känner sig överlägsna vad det gäller hockey kunskaper vs. ordinary svensson, men jag tvivlar inte på att det skulle dra mycket folk, och möjligtvis öka intresset för hockeyn.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Lucas skrev:

Å andra sidan känns det som att det är ett måste att ha uppehåll. Lite orealistiskt med tanke på vilken krävande sport hockey är, att kräva 55 omgångar i streck med högst 3 dagars mellanrum, det håller bara inte. Skadorna skulle fördubblas, och om inte annat skulle kvaliten stört dyka. Man måste ha uppehåll, men spelarna som blir uttagna till pajas turneringarna vilar ju knappast, dessutom riskerar dom att bli skadade för absolut ingenting. Jag kan hålla med alla uber supportrar som känner sig överlägsna vad det gäller hockey kunskaper vs. ordinary svensson, men jag tvivlar inte på att det skulle dra mycket folk, och möjligtvis öka intresset för hockeyn.
Spela inte så ofta då´rå! Ta bort pajasturneringarna och låt spelarna vila lite mer istället.

Vi behöver inte dessa turneringar och vi behöver verkligen inte ett plojevenemang a´la All-Star.

Hur många gånger har man försökt med detta nu? Sist försökte man spela med ett hopplock mot ett elitserielag (Luleå har jag för mig) som skulle spelas på elitserielagets hemmaplan. Detta för att ingen ville se skiten.

Det var lite småkul 2000 när Masken helt hade missuppfattat att en All-Starmatch är en plojgrej, ett nonsen-, trams-, jippo-, larv-, skräp- och fånerimatch och inte på allvar när han slashade Espen så att han fick bryta.

En All-Starmatcher är fasiken en förolämpning mot hockeypubliken. Ett hån mot dess intelligens.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

En All-Starmatcher är fasiken en förolämpning mot hockeypubliken(?). Ett hån mot dess intelligens.
Om förslaget kommer upp en gång till så vad har vi Djurgårdare och säga till om? Hockeypubliken - Har du glömt att vi är totalt omringade av bönder? Jag finner det inte alls att dessa bönder har någon intelligens iöverhuvudtaget.

Skall man lyckas med detta så ska vi inte ha i någon storstad i elitserien, ut med det t.ex här i Blekinge i Telenor Arena en ny arena som håller Elitseriemått. Och här var det längesen man skådade hockey på hög nivå så biljetterna hade varit sålda på mindre än 10 minuter...

Är helt neutral till det här förslaget, ser hellre på en skills competion och en allstarmatch än och sitta på en helt värdelös blå bärs turnering...
Skriv svar