Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Re: Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Om han spelar som han ska göra så är han riktigt bra, men jag känner att på 2 säsonger har han inte gjort någon glad och därmed tycker jag han har sumpat sina chanser redan. Han har haft chanser att visa att han ska vara kvar, men inte tagit de och jag känner inte riktigt att DIF har RÅD att HOPPAS på att han KANSKE ska komma upp i den standard han kan. Som jag har förstått det så har han en ganska bra lön och ska han då år efter år sitta 120 min i utvisningsbåset och rent allmänt bara underprestera så har han ingenting i klubben att göra, hur stort DIF-hjärta han än har. Ska vi komma någonstans så måste vi släppa lite på det där hjärta-för-klubben-snacket, annars så spelar vi snart matcher mot Huddinge i Allsvenskan. Vi kan inte behålla spelare som inte presterar. Kanske är dags att ge Mikael Ahlén chansen att visa upp sig istället. Han är som Ölvestad fast billigare, kanske inte lika snabb...
Jag tillhör dem som vill "ge Jimmie en chans till", även om jag förstår de som tycker annorlunda.
Kan emellertid hålla med om att lönefrågan kan bli ett problem och att mycket vilar på hur mycket Jimmie själv vill satsa. Man kanske kan skriva ett 1+1-kontrakt med en "förhållandevis" låg lön år 1 och sedan högre år 2 om båda parter är nöjda, vad vet jag.
Kan emellertid hålla med om att lönefrågan kan bli ett problem och att mycket vilar på hur mycket Jimmie själv vill satsa. Man kanske kan skriva ett 1+1-kontrakt med en "förhållandevis" låg lön år 1 och sedan högre år 2 om båda parter är nöjda, vad vet jag.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ölvestads brist på hockeyhandleder är fan skrämmande. Och nu när han inte ens är snabb längre blir resultatet en rätt oduglig hockeyspelare.. Känns som det enda bra han gjort i år är att ha tagit fighten med muppen Pihl. Och så ska det ju naturligtvis inte vara, bra mycket mer måste man kunna kräva.
-
Att ge Jimmie en chans till finns inte. Det håller inte om han har hjärta, och han inte visar det. Så är det bara, hur fan skulle de se ut? Jag har med hjärta för DJURGÅRN. Då kan vi ju allihopa spela där?
Nej min förebild som f.d hockeyspelare, bör inte vara kvar...
Nej min förebild som f.d hockeyspelare, bör inte vara kvar...
-
Det är svårt att ta bort Ölvestad, det vore lite som att hugga av sig lill-tån. Inte den vackraste, till synes mest viktigaste delen, men ack så viktig för balansen. Det kanske först visar sig hur viktig Ölvestad är, då han är borta från laget och då försent.
Men han har inte levererat, alls i år. Det är tråkigt, verkligen. De som vill ha kvar honom och pekar på den bra saken han gjorde, tar alltid upp Phil-fighten, som exempel. Men hur ofta hände liknande händelser?
De som vill ersätta honom med Ahlén, har sin poäng. Han vågade ta en fight mot Goren, till exempel. Han kan växa och bli en Ölvestadsliknande spelare.
Det finns aldrig något svart och vitt, undrar om Ölvestad hänger löst i ledningens ögon...
Men han har inte levererat, alls i år. Det är tråkigt, verkligen. De som vill ha kvar honom och pekar på den bra saken han gjorde, tar alltid upp Phil-fighten, som exempel. Men hur ofta hände liknande händelser?
De som vill ersätta honom med Ahlén, har sin poäng. Han vågade ta en fight mot Goren, till exempel. Han kan växa och bli en Ölvestadsliknande spelare.
Det finns aldrig något svart och vitt, undrar om Ölvestad hänger löst i ledningens ögon...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror som jag sagt tidigare att han tillför mer i omklädningsrummet.
Jisses, i december 2006 skrev jag att Jimmie förtjänade en bättre klubb...
Jisses, i december 2006 skrev jag att Jimmie förtjänade en bättre klubb...
Säg den glädje som varar
Jag tycker att vi ska skriva ett kontrakt över ett år med Jimme... Dock ska han gå ner i lön, och Ragge ska ta över kaptensbindeln. Det skulle kanske gynna Jimmie, eftersom han inte behöver ta ett lika stort ansvar, och därmed minskar pressen och han kan slappna av lite.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Tyvärr. Ölven är ju en favorit. Men han duger inte längre. Vill vi till slutspel kan vi inte förlänga med dåliga, överbetalda spelare bara för att vara schyst. Man ska inte förlänga på ren rutin och vana. DIF behöver inte Ölven och Ölven behöver också själv göra något annat. Han har ju kört fast fullständigt.
Tror att Hardy kan vara mannen som får fart på Ölvestad på nytt, därför förläng!
2014-04-07, vad hände?
Han blir troligen den nästa vi får läsa om på hemsidan. Spännande läsningJepe skrev:Tror att Hardy kan vara mannen som får fart på Ölvestad på nytt, därför förläng!

Ölvestad är en kille som man älskar så mycket att man inte ser hans brister. För förutom att tacklas och ge järnet så händer det inte så mycket mer. Och helt ärligt så har han inte varit "jätte bra" sen slutspelet 00/01. Om vi bara har 4 forward platser kvar (Linkan tar en) ja då tycker jag vi ska leta efter nån annan. Marcus Nilson är en Ölvestad med bollsinne.
Håller med, men samtidigt skulle det kännas surt/svårt att kasta ut Ölven efter alla dessa år.. Även med tanke på att han är våran kapten. Och att tänka sig honom i en annan klubb än DIF? Hemskt.jensa öhling skrev:Tyvärr. Ölven är ju en favorit. Men han duger inte längre. Vill vi till slutspel kan vi inte förlänga med dåliga, överbetalda spelare bara för att vara schyst. Man ska inte förlänga på ren rutin och vana. DIF behöver inte Ölven och Ölven behöver också själv göra något annat. Han har ju kört fast fullständigt.
Kan säga så här; jag är glad att jag slipper göra detta beslut.. Men vilket den än blir, så tror jag alla kommer acceptera det efter ett litet tag.
Ölves vara eller inte vara hänger helt på vilken lön han begär. Tvivlar dessutom hårt på att han skulle vara attraktiv på marknaden då det känns som att man mest läser hans namn i utvisningsstatistiken.
Kan Ölve acceptera en mer verklighetsanpassad lön skall han vara kvar annars inte.
Blir han kvar bör han behålla kaptensbindeln för man ersätter inte en kapten och låter den gamla vara kvar i laget.
Mest viktgit är dock att han lägger av med att dra på sig korkade utvisningar.
Till saken hör också att på isen visar både Ahlén och Landeskog upp mer Ölvetakter än vad killen gör själv och detta är lite skrämmande.
Kan Ölve acceptera en mer verklighetsanpassad lön skall han vara kvar annars inte.
Blir han kvar bör han behålla kaptensbindeln för man ersätter inte en kapten och låter den gamla vara kvar i laget.
Mest viktgit är dock att han lägger av med att dra på sig korkade utvisningar.
Till saken hör också att på isen visar både Ahlén och Landeskog upp mer Ölvetakter än vad killen gör själv och detta är lite skrämmande.
Håller med El-Kalle, behåll Ölve om han accepterar en lägre lön. Man har i år trots allt sett glimtar av hur han SKA spela, en jävligt kul lirare att titta på när det går för honom. Han kanske får en nytändning av att Hardy kommer in i laget igen, så han kan vissa upp sitt forna Kung Ölvestad (hyffsat tveksamt, dock).
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
För min del är det lite av ett problem, jag vill ha Ölvis kvar, tycker han trotts allt gjorde ett bra centerjobb.
Men jag vill inte ha honom som kapten. den rollen anser jag vara solklar för Ragge
som är en 100 gånger bättre ledargestalt.
Summering, vill man ha en bättre kapten och inte behålla den gamla i laget då får Ölvis gå.
Bara 6½ månad kvar
Men jag vill inte ha honom som kapten. den rollen anser jag vara solklar för Ragge
som är en 100 gånger bättre ledargestalt.
Summering, vill man ha en bättre kapten och inte behålla den gamla i laget då får Ölvis gå.
Bara 6½ månad kvar