Tippa Slutspurten
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Tippa Slutspurten
Om vi så förlorar med 9-0 i fyra raka i kvartsfinal så är det värt det.
Ekonomin behöver det, jag behöver det, Djurgården behöver det!
Ekonomin behöver det, jag behöver det, Djurgården behöver det!
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Stämmer säkertsthlm_dif skrev:Om resultaten i de 3 kommande och avslutande omgångar går vår väg, så kan det eventuellt räcka med 2 st segrar och 1 förlust mot Frölunda.
Ett annat ganska så troligt scenario vore ju om:
Alla övriga 11 lags spelarbussar kör i diket (sammtidigt) & det flesta omkommer, jaa se då är DIF plötsligt NO.1!

Så fort man tappar kontrollen & måste lita på att klass ska slå motivation i övriga matcher, ja då vet man att man är ute & cyklar i det blå skåpet..... på djupt vatten.
Finns exempel från andra ligor & sporter där man gått förbi i sista omgången, men då har det handlat om en eller två matcher i en sista-omgång.
Nu är det så många om & men & 3 omgångar så det känns bara som självbedrägeri att fortfarande tro på slutspel
Men som tur är för er alla så spelar ju inte jag i DIF Hockey, så vad vet man.
Vi kanske kommer snacka hela sommaren om bragdavslutningen som DIF stod för & hur rörande det var att se när HV71, Fbk & frölunda hjälpte DIF till slutspel.
Jaa se de va tider de Frans Oscar...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sthlm_dif skrev: Brynäs - Timrå = Timrå kan slå vilket lag som helst, och att slå Brynäs är ingen omöjlighet (Brynäs har vunnit de båda tidigare hemmamatcherna mot Timrå i år, men inte med några större siffror).
Det är nog den matchen som kan avgöra det hela, Timrå är mycket bra hemma men fan inte borta det är sanningen, idag var men jävligt nära på att vinna mot SSK med ribbträffar. Som sagt Timrå, fyfan va det vore skönt om de slog skiten ur brynäs, Timrå är bättre framåt och bättre bakåt helt klart.
Att Brynäs ska torska de 3 kommande matcherna ser jag absolut inte som en omöjlighet. FBK och Hv71 ska alla dagar i veckan slå Brynäs, och Timrå har absolut chans till att göra det, fast än det blir en ordentlig utmaning, minst sagt. Självklart så tänker jag just nu i mina drömmar, och med mitt DIF hjärta. Men som sagt, det är absolut ingen omöjlighet. Vi kan klara detta bara om Timrå slår Brynäs.Lee Harvey Oswald skrev:Stämmer säkertsthlm_dif skrev:Om resultaten i de 3 kommande och avslutande omgångar går vår väg, så kan det eventuellt räcka med 2 st segrar och 1 förlust mot Frölunda.
Ett annat ganska så troligt scenario vore ju om:
Alla övriga 11 lags spelarbussar kör i diket (sammtidigt) & det flesta omkommer, jaa se då är DIF plötsligt NO.1!![]()
Jag lever på hoppet. Inte förrän ljuset har slocknat ger jag upp.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Även Skellefteå kan förlora sina tre återstående matcher.
8-0 mot Timrå och sudden vinst hemma mot Rögle som är ligans sämsta bortalag imponerar inte.
Djurgården - Skellefteå
Den matchen ska vi vinna.
Luleå - Skellefteå
Ingen lätt match för SAIK
Skellefteå - Linköping
LHC har visserligen varit urusla senaste macherna, men dom vill nog vända trenden tills slutspelet börjar.
8-0 mot Timrå och sudden vinst hemma mot Rögle som är ligans sämsta bortalag imponerar inte.
Djurgården - Skellefteå
Luleå - Skellefteå
Skellefteå - Linköping
LHC har visserligen varit urusla senaste macherna, men dom vill nog vända trenden tills slutspelet börjar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Lee Harvey Oswald
Också santHonken skrev:Även Skellefteå kan förlora sina tre återstående matcher.
Djurgården - Skellefteå
Luleå - Skellefteå
Skellefteå - Linköping
Men Saik har hyfsad målskillnad vilket innebär att DIF måste plocka minst 7p för att gå om.
(innebär poäng i Scandinavium).
Bif är det lag vi skulle kunna gå ikapp, om vi haft en skadefri trupp.
Neej, slutspelståget gick igår eftermiddag ...från Gävle Station

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, alltså hade inte SAIK fårr bonuspinnen igår mot RBK så hade det funnits en chans. Så pass jämnt kan det bli, men att ta in 7 poäng på 3 matcher varav 1 spelas mot Frölunda på bortaplan känns hyfsat omöjligt.
Drömmar kan fortsätta att få leva ett tag till, men jag skulle nog uppskatta möjligheterna till slutspel rent procentuellt kanske ligger i häraden av 5-10% just nu (högt räknat).
Nej, undvik kvalserien är prio 1 nu. Vinner vi mot SAIK samtidigt som Rögle får pisk hemma mot FBK (det BORDE bli så, om FBK gör sitt och vi gör vårt men har en äcklig känsla av att Färjestad kommer göra en "mellan-match" mot dem i nästa omgång och förlora...) så är saken klar.
Drömmar kan fortsätta att få leva ett tag till, men jag skulle nog uppskatta möjligheterna till slutspel rent procentuellt kanske ligger i häraden av 5-10% just nu (högt räknat).
Nej, undvik kvalserien är prio 1 nu. Vinner vi mot SAIK samtidigt som Rögle får pisk hemma mot FBK (det BORDE bli så, om FBK gör sitt och vi gör vårt men har en äcklig känsla av att Färjestad kommer göra en "mellan-match" mot dem i nästa omgång och förlora...) så är saken klar.
Saik har inte vunnit mot Lhc den här säsongen, och Lhc måste komma igång inför ett slutspel. Saik har inte vunnit mot Luleå borta den här säsongen, så där finns det en chans.
DIF måste vinna de sista tre matcherna, och det är egentligen ingen omöjlighet om man inte kör defensivt i två perioder som mot Brynäs. Frölunda borta har vi vunnit tidigare den här säsongen, så om vi får tillbaka någon spelare så jävlar. Ssk ska vi bara slå, och mot Saik så räknar jag med tre poäng ...
DIF vinner tre matcher, Lhc och DIF vinner mot Saik samtidigt som Luleå klarar minst oavgjort.
DIF måste vinna de sista tre matcherna, och det är egentligen ingen omöjlighet om man inte kör defensivt i två perioder som mot Brynäs. Frölunda borta har vi vunnit tidigare den här säsongen, så om vi får tillbaka någon spelare så jävlar. Ssk ska vi bara slå, och mot Saik så räknar jag med tre poäng ...
DIF vinner tre matcher, Lhc och DIF vinner mot Saik samtidigt som Luleå klarar minst oavgjort.
Bara att vinna över SAIK med 6-0 så ligger båda lagen på +4 *S*Men Saik har hyfsad målskillnad vilket innebär att DIF måste plocka minst 7p för att gå om.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Är ju somsagt Saik vi får rikta in oss på att försöka ta oss förbi om man nu ska fortsätta drömma om slutspel.
Vore ju en ruggigt spännande sista match om båda lagen står på samma poäng med snarlik målskillnad,,vilket inte vore en omöjlighet med tanke på lagens spelschema.
Läge för hjärtinfarkt 28/2 mao
Vore ju en ruggigt spännande sista match om båda lagen står på samma poäng med snarlik målskillnad,,vilket inte vore en omöjlighet med tanke på lagens spelschema.
Läge för hjärtinfarkt 28/2 mao

- Lee Harvey Oswald
Självklart, tänkte inte på den möjlighetenHonken skrev:Bara att vinna över SAIK med 6-0 så ligger båda lagen på +4 *S*Men Saik har hyfsad målskillnad vilket innebär att DIF måste plocka minst 7p för att gå om.

Visst.....Tik-Saik blev ju 8-0 så Saik har ju visat att man kan släppa in många mål ...bara man vill.
Har dock grymt svårt att se varför man skulle vilja det i just denna match.
Tror iaf vi vinner denna match, men i en helt vanlig tråkig grå-slaskig februari-värld så räcker det inte till slutspel iaf.
Känns tjatigt, men motivation slår alltid klass i omgång 53-55, så både Saik & Bif kommer ta det pinnar som behövs oavsett vad DIF hittar på
-
Med tanke på vårt skadeläge måste målsättningen vara att säkra nytt kontrakt. Risken är att Rögle plockar FBK och LHC hemma. Det innebär att vi måste vinna en match till.
Kan bli nog så svettigt med nuvarande lag.
Om vi inte slår Tälje så skjuter jag mig själv. Vi må ha skadade centrar, men F98 slår Tälje utan att behöva anstränga sig. Så finns inget annat än seger i den matchen.jensa öhling skrev:Med tanke på vårt skadeläge måste målsättningen vara att säkra nytt kontrakt. Risken är att Rögle plockar FBK och LHC hemma. Det innebär att vi måste vinna en match till.
SAIK ska också bara besegras, trots att spelare är skadade. För att SAIK är vi bättre än utan våra centrar, dom har bara en jävla tur som ligger där dom ligger. Synd att det inte blev SAIK som gav SSK sällskap till kvalserien. För ett riktigt skitlag, det är vad SAIK är. Usch.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Se det såhär. Mitt drömscenario:
Djurgården vinner över saik med ca 3-4 mål. Djurgården går upp på +1-2, med tre poäng bakom saik. Saik har då +8-9.
Djurgården slår täljarna med 2-3 kassar medan saik förlorar mot luleå med 2-3 kassar. Samma poäng inför sista omgången, med DIF på +3-5 och saik på +4-6.
Sen i sista omgången...det lämnar jag åt ödet =).
Djurgården vinner över saik med ca 3-4 mål. Djurgården går upp på +1-2, med tre poäng bakom saik. Saik har då +8-9.
Djurgården slår täljarna med 2-3 kassar medan saik förlorar mot luleå med 2-3 kassar. Samma poäng inför sista omgången, med DIF på +3-5 och saik på +4-6.
Sen i sista omgången...det lämnar jag åt ödet =).
Modo - Luleå , en match som skall bli intressant att se, själv hoppas jag och tror på Luleå. Det samma gäller Färjestad, piska bönderna!!