Hoppas verkligen han blir kvar en säsong till i alla fall, en riktig järnkamin

Med Sanny i laget är det även möjligt att släppa David Printz.jensa öhling skrev:Sanny vore en väldigt bra värvning till nästa säsong. Släppa Schneider och låt Ronnie och Falken gå i pension, och så in med Sanny.
Printz??? Varför ska vi släppa honom?Östgöten skrev:Med Sanny i laget är det även möjligt att släppa David Printz.jensa öhling skrev:Sanny vore en väldigt bra värvning till nästa säsong. Släppa Schneider och låt Ronnie och Falken gå i pension, och så in med Sanny.
Eller hur, då har vi ju knappt några defensiva bjässar kvar..Caveman skrev:Printz??? Varför ska vi släppa honom?Östgöten skrev:Med Sanny i laget är det även möjligt att släppa David Printz.jensa öhling skrev:Sanny vore en väldigt bra värvning till nästa säsong. Släppa Schneider och låt Ronnie och Falken gå i pension, och så in med Sanny.
DIF planerar att inte sänka lönebudgeten för nästa säsong.rikkard skrev:Om vi ska sänka lönekostnaderna måste Falk, Ölvestad och M. Holmqvist. Ingen av dem förtjänar de höga löner de tar ut. Topplönerna ska gå till toppspelare, inga andra.
Jag är ingen beundrare av Printz, men om Ragge och Falken lägger grillorna på hyllan samtidigt som Schenider försvinner tror jag att Printz kan behövas som en rent defensiv back, sedan är det aldrig bra att ha för stor omsättning på spelare heller för den delen. Haken är väl den att jag misstänker att spelaren ifråga vill ha lönepåslag och det vete tusan om han är värd.Östgöten skrev:Med Sanny i laget är det även möjligt att släppa David Printz.jensa öhling skrev:Sanny vore en väldigt bra värvning till nästa säsong. Släppa Schneider och låt Ronnie och Falken gå i pension, och så in med Sanny.
Spontant tycker väl jag att allt fokus vad gäller nya spelare ska vara på backar. Målvakterna kommer att vara ok nästa år liksom forwards. DIF:s problem är att backtruppen fortsatt är tunn.jensa öhling skrev:Bra genomgång. Skulle vilja lägga till förvärv av bröderna Ahlström från Huddinge. De skulle säkerligen inte vara så himla dyra, men skulle med en bra center mellan dem (Engqvist?) vara en toppkedja i elitserien.
Marcus Nilsson är bra, men är tveksam till om han är värd pengarna. Viktigare då att behålla Linkan.