Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Butta

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Inlägg av Butta »

hvjocke skrev:Hur jäkla lätt är det att höras då NI har "förbjudit" megafon och trumma på hovet?
Svara på det!

Tuff ni är genom att kalla HV för "hiv" och "bönder" (fast det kallar ju ni alla lag)
Tja, vi klarar oss alldeles utmärkt utan vare sig trumma eller megafon så jag kan inte riktigt förstå problemet. :roll:

Cred till er för att ni dök upp i alla fall, starkt jobbat att höras sista 90 sekunderna! :lol:
Forza Djurgården!
hvjocke

Inlägg av hvjocke »

eliaus skrev:
hvjocke skrev:Hur jäkla lätt är det att höras då NI har "förbjudit" megafon och trumma på hovet?
Svara på det!

Tuff ni är genom att kalla HV för "hiv" och "bönder" (fast det kallar ju ni alla lag)
Haha välkommen till DIF forum! Vi kallar alla bönder för att ni är det. Thats it... Vi klarar oss grymt bra utan trumma! Ni är ju Sveriges bästa klack, right? Borde inte ni också göra de då? :wink:
Det jag menar med trumman,är att vi har lättare att få ordning på takten på ramsorna :wink:
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Svara på det!

Klarar ni inte av att skapa stämning utan trumma eller megafon ?
Kan inte va lätt när man just kommit in i målbrottet.. :twisted:
hvjocke

Inlägg av hvjocke »

Butta skrev:
Svara på det!

Tja, vi klarar oss alldeles utmärkt utan vare sig trumma eller megafon så jag kan inte riktigt förstå problemet. :roll:

Cred till er för att ni dök upp i alla fall, starkt jobbat att höras sista 90 sekunderna! :lol:
För det första:
Jag var inte med till stockholm.
För det andra:
Det är inte så lätt att höras då JK har över 1000 pers i klacken och som hörs hela tiden!
Och för det tredje:
Har lite mer storsatsningar,JK,ni är grym då ni är många :)
Användarvisningsbild
eliaus
Säsongskort: Ja

Inlägg av eliaus »

Haha, tror du man kan ha hur många storsatsningar som helst eller? Jag vill be dej skicka detta vidare till erat bonde forum. "Järnkaminerna är Sveriges BÄSTA klack storsatsning eller inte" Det är bara att inse de! Jag fattar inte att ngn kan ens tro att dom skulle vara bättre. Sen att man både gillar Djurgården i hockey o fotboll är en annan sak! Djurgården är Djurgården! I hockey är det en hockeyklack med anpassade sånger för hockeyn! I fotbollen samma sak! End of story!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
hvjocke

Inlägg av hvjocke »

eliaus skrev:Haha, tror du man kan ha hur många storsatsningar som helst eller? Jag vill be dej skicka detta vidare till erat bonde forum. "Järnkaminerna är Sveriges BÄSTA klack storsatsning eller inte" Det är bara att inse de! Jag fattar inte att ngn kan ens tro att dom skulle vara bättre. Sen att man både gillar Djurgården i hockey o fotboll är en annan sak! Djurgården är Djurgården! I hockey är det en hockeyklack med anpassade sånger för hockeyn! I fotbollen samma sak! End of story!
taaaaaaaaaaaagggggggggggggggggaaaaaaaaaaaa nnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrr

varför blev jag ens medlem på detta forum,det är så dåligt gjort av mig så att det inte finns....
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Svara på det!

Om du kollade på våran klack, så ser du att det är enkelt att göra sig hörd utan trumma och megafon. Om man ska kalla sig för en klack så ska man klara av att sjunga utan trumma, och det gör inte ni, och det märktes klart idag då vi inte ens hörde vad ni sjöng när vi var tysta mellan ramsorna i en 10 sekunder.

Och att vi kallar er HIV är väl inte så konstigt, då endast ett "i" saknas för att det ska stå HIV. Det är för att håna er om du undrar. Men det finns även ett Grotesco skämt om just detta:
(skämtet kommer 1.30 in i filmen)
Jag kallar er HIV utav denna anledning.

Sen angående bönder. Nej, vi kallar inte alla för bönder. Dom uppe i norr kallas ofta skoterraggare medans ni i söder kallas för bönder... Och det är väl inte så konstigt då det finns åkrar överallt en bit söder om Stockholms områdena. Och varför skulle det vara tufft att kalla er bönder? För att ni är ju det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

hvjocke skrev:varför blev jag ens medlem på detta forum,det är så dåligt gjort av mig så att det inte finns....
Du ställde ju bara en fråga, inget fel med det... Är väl helt förståeligt att man frågar Sveriges bästa klack om detta... Det borde egentligen alla göra då vi (JK) och AIA (Rögle) är dom enda som klarar av kraven för att kalla sig för en klack i årets upplaga av Elitserien.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

Fattar inte att vissa hv71 fans tycker att det vann klackmatchen!? Hur fan kan vissa av dem tycka det? Hörde de bara sista 2 min när det leder med 5-3.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
As1

Inlägg av As1 »

Hej allihopa och Rönnmark.
Efter att ha sett fighten idag o läst forumet, tror jag att det är dags för en liten varning o den lyder: Davidsson måste vara försiktig om han glajdar in i Stockholm City för att göra nya slingor i sitt hår, faran ligger inte i att han hatar DIF och verkligen hoppas att vi åker ur, för det vet vi, att han gör, utan att han träffar på fel personer.......inte bra! Rönnmark!!!...Åk hem o håll låg profil, ditt as, så jävla tydligt ställningstagande. Skämms för fan, din satans idiot!
Mvh
Aset
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

As1 skrev:Hej allihopa och Rönnmark.
Efter att ha sett fighten idag o läst forumet, tror jag att det är dags för en liten varning o den lyder: Davidsson måste vara försiktig om han glajdar in i Stockholm City för att göra nya slingor i sitt hår, faran ligger inte i att han hatar DIF och verkligen hoppas att vi åker ur, för det vet vi, att han gör, utan att han träffar på fel personer.......inte bra! Rönnmark!!!...Åk hem o håll låg profil, ditt as, så jävla tydligt ställningstagande. Skämms för fan, din satans idiot!
Mvh
Aset
Och Davidssons fula nuna går ju inte att ta miste på heller..
mambojambo

Inlägg av mambojambo »

As1 skrev:Hej allihopa och Rönnmark.
Mvh
Aset
haha ok.. du tycker förstås att kung davidsson ska åka runt i ett helt byte med en djurgårdare hängandes runt armen?
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

mambojambo skrev:Haha välkommen till DIF forum! Vi kallar alla bönder för att ni är det. Thats it... Vi klarar oss grymt bra utan trumma! Ni är ju Sveriges bästa klack, right? Borde inte ni också göra de då? :wink:
Måste hålla med om att nbs var under all kritik idag.. detta på grund av lite olika anledningar vilka jag inte orkar gå in på.
Ert så kallade "instrument förbud" är ju däremot skrattretande och patetiskt...
Visst ni klarar att sjunga utan trumma! grattis dif.. kan ni inte sluta klappa i händerna också då!?
Eller måste ni vara 3 ggr fler än oss och ta ifrån oss trumma och megafon för att ni inte ska bli överröstade?
Sedan vill jag bara säga att omspolningen är ju bara ett bevis på hur många aphjärnor som står bland er.[/quote]

Gläd dig åt att ni har ett bra hockeylag du istället, för det där med läktarkultur kan ni verkligen inte. Mig veterligen har förresten Djurgårn Hockey ett "instrumentförbud", och inget annat. Inavlade fitta.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

mambojambo skrev:Haha välkommen till DIF forum! Vi kallar alla bönder för att ni är det. Thats it... Vi klarar oss grymt bra utan trumma! Ni är ju Sveriges bästa klack, right? Borde inte ni också göra de då? :wink:
Måste hålla med om att nbs var under all kritik idag.. detta på grund av lite olika anledningar vilka jag inte orkar gå in på.
Ert så kallade "instrument förbud" är ju däremot skrattretande och patetiskt...
Visst ni klarar att sjunga utan trumma! grattis dif.. kan ni inte sluta klappa i händerna också då!?
Eller måste ni vara 3 ggr fler än oss och ta ifrån oss trumma och megafon för att ni inte ska bli överröstade?
Sedan vill jag bara säga att omspolningen är ju bara ett bevis på hur många aphjärnor som står bland er.[/quote]

Men vem fan är du att komma in på detta forum och raljera om aphjärnor och vem som kan sjunga utan att klappa?
Kan ni skratta utan tänder ni där i J-köping eller är det en annan del av Köping ni vill bli kallade?
Senast redigerad av Caveman den 2009-02-01 02:12:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Highwind skrev:Till skillnad från 3/1 så visade nu Djurgården upp ett imponerande spel när vi försökte forcera på slutet. Om nu DIF kommer till slutspel tycker jag vi har bättre chans än förra året att överaska.
DIF visar upp stark lagmoral, gång på gång.
Det är en tröst när det lutar emot

Men....slutspel får nog ses som en fet-bonus i år, prio 1. är fortfarande att ha Rbk bakom oss efter 55 omgångar.
Skulle vi gå till slutspel är det alldeles för stora brister i DIF:s försvarsspel & målvaktsspel så att allt annat än respass direkt i kvarten får ses som en bragd

Ny måstematch 12/2 mot Luleå, bara 3p som gäller..
Men för helvete.... Vi är EN POÄNG BAKOM BRYNÄS. Hallå?!
Visst DIF är en poäng bakom men Skulle DIF ta sig till slutspel så är jag villig att hålla med LHO, fast jag tycker att det finns brister i offensiven också, vi har seriens bästa forward i Linkan, han utgör en farlig anfallstrio med Otto & Anger men sedan så är det tomt. All heder till Calle G för att han kämpar & visar hjärta i match efter match men någon bra hockeyspelare är han inte, det finns lite för många sådana spelare i DIF. Ölvestad såg jag bara idag när han försökte lugna ned publiken annars så lös han med sin frånvaro, lagkapten som han är. Varför är DIF inte mer desperata, stå i ansiktet på målvakten, kör på målvakten, spela lite fult & stå upp för varandra..
Senast redigerad av Caveman den 2009-02-01 17:06:42, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar