Linköpings HC - Djurgårdens IF, 26/1 2009
Linköpings HC - Djurgårdens IF, 26/1 2009
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
-
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 26/1 2009
Här tar nog sviten slut, tyvärr... 3-1 till lhc.
Pihl är väl avstängd den här matchen med ?
Kommer bli jämnt..2-2
Kommer bli jämnt..2-2
Linköping är det fjärde sämsta laget på hemmaplan just nu, tror det kan bli Djurgårds vinst.
Dock är jag mycket tveksam.
Dock är jag mycket tveksam.
Vi måste lyfta oss rejält efter Brynäs matchen om vi ska ha någon chans mot "Plast-Cluben"... För att spelet mot Brynäs var inte positivt på något sätt. Men det är Montén fullt medveten om, och han har säkert en plan för hur vi ska inkassera den sjätte raka segern. Men tufft blir det.
Jag tror på en seger, med tanke på vårat starka spel mot LHC de senaste säsongerna och vårat starka borta spel i de senaste matcherna. LHC brukar ha svårt för oss, så det är bara att spela klokt, defensivt och ta vara på de chanser vi får, så ska detta nog gå bra!
Slutresultat: 2-3
05.32 1-0 Fredrik Emwall
12.34 1-1 Niklas Anger (Bremberg)
25.54 1-2 Andreas Holmqvist (Ragnarsson, Bremberg) PP1
59.34 2-2 Ivan Majesky
59.59 2-3 Självmål av Daniel Fernholm
Jag tror på en seger, med tanke på vårat starka spel mot LHC de senaste säsongerna och vårat starka borta spel i de senaste matcherna. LHC brukar ha svårt för oss, så det är bara att spela klokt, defensivt och ta vara på de chanser vi får, så ska detta nog gå bra!
Slutresultat: 2-3
05.32 1-0 Fredrik Emwall
12.34 1-1 Niklas Anger (Bremberg)
25.54 1-2 Andreas Holmqvist (Ragnarsson, Bremberg) PP1
59.34 2-2 Ivan Majesky
59.59 2-3 Självmål av Daniel Fernholm
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finspångsdjurgårdare kommer dra sitt strå till klacken på måndag 

Säg den glädje som varar
lhc - Djurgården
Synd att ni inte kommer med bussar och spöar skiten ur lhc:s barnaskara. Skall göra mitt bästa för att våra pojkar skall vinna på isen och vi på läktaren. Var uppe i Stockholm den 12jan och såg matchen då (givetvis i klacken), hoppas på liknande siffror imorgon(5-1). Om någon känner Tomas Johansson (18), så tacka honom för de 7 matcherna i mjölby hockey. DIF forever och Mjölby hockey.
Om man tittar på säsongen då vi mött LHC ser det mycket bra ut,
2/10 Linköpings HC (b) 2 - 3 OT
18/10 Linköpings HC (h) 3 - 1 FT
2/12 Linköpings HC (b) 3 - 3 FT
12/1 Linköpings HC (h) 5 - 1 FT
Linköping har problem med att vinna hemma, vi har chans på kryss och kanske vinst om vi storspelar.
2/10 Linköpings HC (b) 2 - 3 OT
18/10 Linköpings HC (h) 3 - 1 FT
2/12 Linköpings HC (b) 3 - 3 FT
12/1 Linköpings HC (h) 5 - 1 FT
Linköping har problem med att vinna hemma, vi har chans på kryss och kanske vinst om vi storspelar.
- Lee Harvey Oswald
Jag ställer upp på bajskastning av LHC alla dagar i veckan.
Denna prototyp för själslöshet med sitt ”regionsfria” hockeylag helt utan kultur&tradition
(inte en spelare från Östergötland i truppen).
Men en hockeyälskare måste bara njuta av ett sånt här mål, även om det råkar vara Lhc som gör det.
Titta på passningsspelet som föregår 0-1 målet…..oj oj oj
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 4967163905
Hoppas på ett havlmätt & sömnigt spelande lhc.
Lhc-DIF 1-2
Denna prototyp för själslöshet med sitt ”regionsfria” hockeylag helt utan kultur&tradition
Men en hockeyälskare måste bara njuta av ett sånt här mål, även om det råkar vara Lhc som gör det.
Lhc-DIF 1-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag såg det där, helt otroligt, men Wesslan hade plockat den där.Lee Harvey Oswald skrev:Jag ställer upp på bajskastning av LHC alla dagar i veckan.
Lhc-DIF 1-2
3-4 DIF efter sudden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Säsongskort: Ja
Ett helt galet vackert mål. Det måste vara årets mål i elitserien. Apropå det, Brynäs gjord en strut mot Timrå häromsistens, Pucken går centralt hela vägen från Markström in i timrås bur. Också fantastiskt snyggt.Lee Harvey Oswald skrev:Jag ställer upp på bajskastning av LHC alla dagar i veckan.
Lhc-DIF 1-2
Jag vågar inte uttala mig om matchen imorgon. Kan inte fatta att DIF har tagit 5 raka. Men onekligen finns ju chansen att denna svit utökas imorgon.
För er som missat tv-klippet under nyheter om Brembergs 600 matcher och 3p, lyssna på ineldningen när dom filmar publiken vid 2-1 målet. Bra tryck

Denna matchen blir det dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Tror faktiskt att Linköping kommer vara rejält hungriga efter 5-1 senast. Hoppas på stabilt bortaspel och poäng. En 3:a till skulle vara underbart. Men stabilt spel och poäng sen tre poäng borta mot rögle och 3 poäng hemma på hovet nästa lördag. Då jävlar snackar vi.
Tror faktiskt att Linköping kommer vara rejält hungriga efter 5-1 senast. Hoppas på stabilt bortaspel och poäng. En 3:a till skulle vara underbart. Men stabilt spel och poäng sen tre poäng borta mot rögle och 3 poäng hemma på hovet nästa lördag. Då jävlar snackar vi.
Född till sportchef.
Om vi får 3 poäng imorgon då känns det jävligt bra för slutspel samt att brynäs och modo kryssar.
Jag fattar inte hur du kan skylla på målis. Wesslau är ju kung i kassen.
Vårt försvar borde hellre bli synade så många felpass de levererar under varje period
Slarvar med passen i egen zon,VARJE MATCH OCH VARJE PERIOD.Skönt att vi har en
uppmärksam målis.

Vårt försvar borde hellre bli synade så många felpass de levererar under varje period
Slarvar med passen i egen zon,VARJE MATCH OCH VARJE PERIOD.Skönt att vi har en
uppmärksam målis.

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror det blir en ruskigt svår match, visserligen viktigt att LHC vann sin senaste match men tror de är väldigt revanschsugna efter 1-5 förnedringen för 2 veckor sedan. Vidare kan man ju hoppas att vi tar med oss spelet från 1:a perioden i lördagsdrabbningen och kombinerar det med igelkotts-försvaret vi visade upp mot Frölunda i torsdags.
When all is said and done så är jag nöjd om det blir poäng imorgon.
When all is said and done så är jag nöjd om det blir poäng imorgon.