Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Jockmaniac »

Roenick: Jo du jag förstod det. Men det finns en matchchat för sådana kommentarer.

Remy Lebeau: Som jag skrev så tycker jag att Linkan har ett ännu sämre kroppsspråk än vanligt. Jag tycker att Linkan är en av de sämre eftersom han helt enkelt inte längre sätter de lättaste passen, slänger bort bra lägen då han är för rädd för att "smutsa ner kostymen"m.m.

Jag skulle inte klaga om Linkan visade det minsta tecken på frustration eller vilja till att prestera bättre. Till och med en kommentar när han intervjuas om att han måste spela bättre skulle räcka. Bremberg är helt enkelt för dålig för att vara en nyckelspelare i ett lag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Roenick: Jo du jag förstod det. Men det finns en matchchat för sådana kommentarer.

Remy Lebeau: Som jag skrev så tycker jag att Linkan har ett ännu sämre kroppsspråk än vanligt. Jag tycker att Linkan är en av de sämre eftersom han helt enkelt inte längre sätter de lättaste passen, slänger bort bra lägen då han är för rädd för att "smutsa ner kostymen"m.m.

Jag skulle inte klaga om Linkan visade det minsta tecken på frustration eller vilja till att prestera bättre. Till och med en kommentar när han intervjuas om att han måste spela bättre skulle räcka. Bremberg är helt enkelt för dålig för att vara en nyckelspelare i ett lag.
Saken är ju den att Linkan aldrig visat tecken på frustration; han är helt enkelt inte sådan och kommer aldrig bli det heller. Tycker han jobbat mer än brukligt senaste matcherna, så jag förstår inte vad du klagar på i hans fall.

Lite ytterligare reflektioner nu sisådär 6 timmar efter match: Är så fruktansvärt jävla besviken och lider med grabbarna i laget. Var det någon match de ville vinna åt oss så var det denna. Måste kännas riktigt förjävligt... Känns som det hela säsongen varit uppförsbacke, och frågan är om det ens går att vända. Nu kommer 2 enormt tuffa bortamatcher i rad som kommer vara direkt avgörande för resterande del av säsongen. Blir det 0 poäng (som det verkligen lutar åt i dagsläget) efter dessa 2 omgångar så kommer vi vara så avsågade att vi inte har en chans att resa oss. Känns verkligen sorgligt. :cry:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, Linkan har ett ett lojt kroppsspråk.

Men han är samtidigt vår mest kreativa och offensivt skickligaste spelare.

Om vi hade några till spelare som honom hade vi inte legat sist.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Lider så jäkla mycket med laget just nu. Känns jäkligt tungt med det missflyt som hela tiden följer oss. När t.o.m puckjäveln letar sig in efter träff på domaren är botten nådd. Att han sedan dömde bort det förtar inte heller oförmågan eller oturen hos Djurgården att själva få göra enkla mål.

Till sist är det en riktigt vitaminkick att få uppleva en storsatsning. Alla ni härliga Djurgårdare som bidrar till detta är värda världens största stjärna i himlen. Stort Cred till alla som gjorde detta till en härlig inramning och fest trots förlusten
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Nu kommer 2 enormt tuffa bortamatcher i rad som kommer vara direkt avgörande för resterande del av säsongen. Blir det 0 poäng (som det verkligen lutar åt i dagsläget) efter dessa 2 omgångar så kommer vi vara så avsågade att vi inte har en chans att resa oss. Känns verkligen sorgligt. :cry:
Visst, den kan bli så.
Men det känns ändå inte helt overkligt att ssk, tik rögle också torskar 2 i rad.

Skulle DIF på nåt mirakulöst sätt lyckas undvika kvalserien är det mer övriga bottenlags oförmåga än DIF själva som råder över det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

jensa öhling skrev:Ja, Linkan har ett ett lojt kroppsspråk.

Men han är samtidigt vår mest kreativa och offensivt skickligaste spelare.

Om vi hade några till spelare som honom hade vi inte legat sist.
Glasklar logisk fakta som borde vara omöjlig att inte ta till sig/förstå.
...& ändå fortsätter vissa här inne att yla om hur usel Bremberg är :shock:
:evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mofo23

Inlägg av Mofo23 »

Tittar man på nyförvärv och förluster från förra säsongens trupp så är inte dagens
tabellplacering så konstig.

In: Marcus Ragnarsson ut: Thomas Johansson
En rutinerad back mot en annan. Ragnarsson har varit bättre än vad Thomas var förra året, skillnaden är dock inte så stor, Thomas spelade mycket bra med Ossi förra året.

In: David Snider ut: Jiri Marusak
Våra "artist" backar. Jiri var betydligt tryggare i defensiven, kunde även producera framåt.
Var dock inte lika bra förra året som året innan. Snider har gjort en del poäng men känns väldigt slätstruken, inte bättre än någon annan.

In: Andreas Holmqvist ut: Ossi Väninen
Spelare som kommit under säsongen. Här skiljer det flera klasser. Ossi var dominant på isen både framåt och bakåt. Andreas tycker jag är en av de mest tveksamma vävningar DIF gjort på senare år. När vi behövde en back som tillför stadga i försvaret fick vi istället en back som knappt kan spela försvarsspel.

In: Michael Holmqvist ut: Per Bäcker
Holmqvist den äldre har även han varit en stor besvikelse. Har inte bidragit med något. Har desutom en pinsam + - statistik (-21?). Bäcker var ganska vek men duktig i defensiven och passade bra ihop med Linkan och Hörnqvist.

In: Tim Eriksson Ut: Patric Hörnqvist
Tim har inte alls kunnat axla Bengans roll. Figren har även provats i denna roll utan att
lyckas. Bengan var flera klasser bättre, tyvärr.

In: Robin Figren ut: Dick Axelsson

Samma typ av spelare, Dick kändes dock vassare trots sin attityd.

Som lök på laxen har inte Daniel Larsson ersatts i målet. Samantaget gör detta att vår
tabellplacering känns ganska logisk. Felet för detta ligger hos styrelsen som inte lyckats skapa förutsättningar för ett lag av elitserieklass. Med 2 miljoner människor i närområdet borde detta vara möjligt oavsett bidrag från Stockholms stad eller inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

En ganska bra sammanfattning, undantaget bedömningen av T.johansson.
Tycker det blev mer & mer uppernbart för varje omgång att Thomas borde lagt av säsongen innan.Han var tvungen att ta väldigt många hakningsutvisningar bara för att han inte hände med

Förövrigt känns det som en klen tröst att DIF faktiskt förtjänar att ligga sist
(även om det är uppenbart att DIF har seriens sämsta målvakter, sämsta backar, trubbigaste målskyttar & mest handlingsförlamade coacher).

Vore väldigt konstigt om vi skulle vara mittenlag med denna trupp bara för att vi har bäst publik
i 3 av 27 hemmamatcher
Mofo23 skrev: In: Marcus Ragnarsson ut: Thomas Johansson
En rutinerad back mot en annan. Ragnarsson har varit bättre än vad Thomas var förra året, skillnaden är dock inte så stor, Thomas spelade mycket bra med Ossi förra året.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jockmaniac skrev: Jag skulle inte klaga om Linkan visade det minsta tecken på frustration eller vilja till att prestera bättre. Till och med en kommentar när han intervjuas om att han måste spela bättre skulle räcka.

Det verkar som att du mer snöat in dig mer på personen Bremberg, än spelaren Bremberg. Han behöver väl knappast uttala sig i media eller kommentera att han är frustrerad i intervjuer för att personer som du skall bli nöjda. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att han är frustrerad, likt övriga laget. Vi ligger sist, och riskerar att hamna i kvalserien.

Att sedan Linkan har spelat med samtliga spelare i hela laget gör knappast saker bättre. Tycker snarare att det är imponerande att han gjort det hyffsat bra med tanke på situationen. Klart enbart det är frustrerande att inte veta vilka man skall spela med varje match. Ändå har han aldrig klagat, och kommer så aldrig heller göra. Han är inte sådan som person, och det får man lov att respektera.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Nu kommer 2 enormt tuffa bortamatcher i rad som kommer vara direkt avgörande för resterande del av säsongen. Blir det 0 poäng (som det verkligen lutar åt i dagsläget) efter dessa 2 omgångar så kommer vi vara så avsågade att vi inte har en chans att resa oss. Känns verkligen sorgligt. :cry:
Visst, den kan bli så.
Men det känns ändå inte helt overkligt att ssk, tik rögle också torskar 2 i rad.
Möjligt, fast SSK möter LHC på hemmaplan. LHC vann senast och kommer säkert göra en slätstruken match mot ett vilt kämpande slöddertälje.

Rögle möter HV hemma, och där stoppar förhoppningsvis HV RBK från att ta 3 poäng.

Timrå vs Modo är ju intressant ur mer än en aspekt. Kanske oavgjort är ett gångbart resultat.

Tror på 0 poäng för vår del, vinst för SSK, oavgjort Timrå vs Modo samt även mellan RBV vs HV. Orkar inte sia mer in i framtiden...för plågsamt.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Stefan Liv:
Vilken stämning och vad roligt det var att spela inför alla fans

Gah, hatar verkligen det. Tony Mårtensson sa det också efter nån kvartsfinalmatch, dom ska inte tycka att det är roligt att spela inför 2600 Järnkaminer, själv vill jag att dom ska vilja lämna Hovets is så fort som möjligt.

Tyckte det var väldigt litet hat mot motståndarna, så fort det kom nån ramsa som var anti-HV fick det ingen respons utan folk stog och tänkte "Nämen Åhhh vad hemskt" nästan. Tagga till lite! (och nu menar jag inte att klacken ska börja gå och slåss mot Hv-klacken som säkert nån lattemorsa skulle påpeka om jag inte skrev detta inom parantes...)
Hagos fick ju t.ex. inte höra nåt, man kan bentackla en av våra utan att vi reagerar.
När dom kom in så var det det tystaste buandet hittills på en storsatsning.
Kändes som många var där bara för att uppleva stämningen men ville inte bidra till den själva.

Nu till nåt helt annat, spelarkommentarer;

Marcus Kristoffersson, positiv överraskning, kommer ihåg hans senaste sejour i klubben som gjorde ingen supporter glad.
Vågade hålla i pucken, spelade fysiskt och speciellt så SKÖT han då han fick möjlighet.

Jimmie Ölvestad, direkt då man såg att det var han som var längs sargen och grävde så blev man lättad för han vinner 9/10 kamper. Spelade som vanligt fysiskt och igår med en stor portion självförtroende vilket är en bristvara i truppen.

Stefan Ridderwall, spelade som en bra förstemålvakt ska spela, man såg inga svagheter i spelet och stog för ett par kvalificerade räddningar.

David Schneider, har tidigare sett lite loj ut i spelet men nu så kämpade han 110% i varje byte. Trots sin längd och tyngd så går han in utan tvekan, tappade klubban en gång men går på puckhållaren och knuffar o stressar så att det blir inget av en möjlig farlighet.
Spelade smart och vårdade pucken i ett lag som ville inte ens veta av pucken.

Minus till bröderna Holmqvist, ack vad lite dom åstadkommer.
Tycker lite synd om Andreas som måste spela i defensiven hela tiden fast han är en offensiv back, får inte möjlighet att visa upp sig från sin bästa sida. Dock kan han ju utnyttja sin storlek, om Schneider kan, varför inte Andreas?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Torpedo Novgorod skrev: David Schneider, Spelade smart och vårdade pucken
Hmm, rätta mig gärna om jag kanske minns fel.
Men var det inte Herr Schneiders chansartade uppspel som föregick HV:s 2-1mål?
(kan ha sett fel)

Annars ett intressant iaktagande att motståndarlagen blir minns lika tända&taggade av Järnkaminerna som DIF blir.
Enda gången under matchen man faktiskt kunde ana att HV blev lite störda var i 2:a per slutskede då DIF klarade ut både 3-5 & 4-5 i ett öronbedövande busvissels-DÅN.
Det var mer än mäktigt!

Men vi får väl "ta det onda med det goda".
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2009-01-04 17:19:22, redigerad totalt 1 gånger.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Var du på matchen igår torpedo? Hagos fick höra en del på uppvärmningen och i första när han rörde pucken buade dom flesta. Sjöng en råtta svart å gul ett antal gången under matchen..
DIF <3
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

sportfåne skrev:Var du på matchen igår torpedo? Hagos fick höra en del på uppvärmningen och i första när han rörde pucken buade dom flesta. Sjöng en råtta svart å gul ett antal gången under matchen..
Var inte där på uppvärmningen, men på matchen? Givetvis. Vette fan om dom flesta buade, verkade som många inte ens visste om vad Hagos hade gjort, vilket kan förklaras med att dom flesta i klacken inte var där då det hände. I jämförelse med Fernholm då alla visste om vad han hade gjort och absolut alla buade.
Hagos kom ju in först av alla efter periodpauserna med god marginal (måste väl varit med flit) och jubla mot HV klacken med minimal reaktion.
En råtta svart och gul har sjungits på varje storsatsning om jag inte minns fel så tror inte att det var vänt mot honom, om man vill sjunga en nidramsa mot Hagos så är det väl bara att sjunga en ramsa med Hagos i den.

Angående Schneider i inlägget innan så kan även den bäste inte se allt :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så är det alltid att motståndarlaget också blir taggade av publiken, jag tror ALLA hockeyspelare föredrar att spela inför storpublik som låter lite... det man får hoppas på (och som jag också tyckte grabbarna gjorde igår) är att hemmalaget blir lite extra taggade och är beredda att både offra en och två tänder för sina hemmafans.

Angående Schneider så tycker jag han får lite för mycket oförtjänt kritik, tycker han har skärpt till sig rätt rejält senaste matcherna. Däremot så är det jävligt synd att Andreas Holmquist får ta det stora defensiva ansvar som han ändå får ta... han är ett stort jävla riskmoment i egen zon. :(

Kollar på matchen i repris på Canal + nu, min inställning från igår står sig; vi gör en BRA match totalt sett.
Skriv svar