Bort med fyllan-Börja sjung!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
lilleman

Re: Bort med fyllan-Börja sjung!

Inlägg av lilleman »

Norjo skrev:
*Knirre skrev:
Norjo skrev:"Fan, är du kristen eller?" "Dessutom känns tråden väldigt pretentiös med slogans och liknande. Typ "Spola kröken". Jaja, fortsätt din nykterhetskampanj. Mors."
Känsligt ämne för dig uppenbarligen.. är du alkis eller? Allt han försöker säga är ju att det inte är bra om det dricks FÖR MYCKET. Om du bestrider den åsikten så måste det ju vara något allvarligt fel på dig...
Är långt ifrån alkis. En tråd här kommer inte åstadkomma något alls, därför är tråden löjlig och onödig. Folk får ta ansvar för sig själva och det behövs inga kampanjer. Jag kommer inte störa er något mer, fortsätt ni.
Jo, en tråd här hjälper en massa!

Minns du när jag startade insamlingen till DIF hockey och det gjordes en tråd här. Det blev uppmärksammat av media, av andra forum och tillslut fick vi in en del pengar.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Kojak

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev:

Minns du när jag startade insamlingen till DIF hockey och det gjordes en tråd här. Det blev uppmärksammat av media, av andra forum och tillslut fick vi in en del pengar.
Anledningen till att det började synas i media är enkelt... En viss person som älskar att synas ringde till media och fick ut det. "Djurgårdsfansen ska rädda DIF Hockey"...

Att man fick in en del pengar är ingenting jämfört med vad DIF får in via exempelvis souvenirförsäljningen.

För övrigt. Drick och var glad, se bara till att inte spy ner Järnkaminernas bussar.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kojak skrev:
lilleman skrev:

Anledningen till att det började synas i media är enkelt... En viss person som älskar att synas ringde till media och fick ut det. "Djurgårdsfansen ska rädda DIF Hockey"...

Att man fick in en del pengar är ingenting jämfört med vad DIF får in via exempelvis souvenirförsäljningen.

För övrigt. Drick och var glad, se bara till att inte spy ner Järnkaminernas bussar.
Har inte hört något om det men det kom även ut på Hallmans blogg redan en timme efter insamlingen startats eller något.

Nu är det lite väl off-topic, men ändå!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Lilleman du är fortfarande en liten grabbhalva, du förstår inte tjusningen med alkohol. Du förstår det nog när du med en krampaktig min tvingar ned lite rödvin i la france och känner det första ruset! :D
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

DIF_Soldier skrev:Lilleman du är fortfarande en liten grabbhalva, du förstår inte tjusningen med alkohol. Du förstår det nog när du med en krampaktig min tvingar ned lite rödvin i la france och känner det första ruset! :D
Haha, den var bra :wink:

Du kanske har rätt men fortfarande, dricka får ni men gör det inte för mycket. Sjung och drick. Bli inte överfulla så att ni inte kan stå sedan.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

DIF_Soldier skrev:Lilleman du är fortfarande en liten grabbhalva, du förstår inte tjusningen med alkohol. Du förstår det nog när du med en krampaktig min tvingar ned lite rödvin i la france och känner det första ruset! :D
Föredrar nog en nykter fransman före en HB-alkoholiserad tuffing från Finspång... :)
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil Svelander skrev:
Föredrar nog en nykter fransman före en HB-alkoholiserad tuffing från Finspång... :)
Hahaha, word på den!
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

Emil Svelander skrev:
Hahahaha, där satt den. Helt klart årets!

Emils första och ändra riktigt bra skämt :wink:
jjonas

Inlägg av jjonas »

Svelander har sina stunder :D

För att hålla mig till ämnet så håller jag med Lilleman, drick om ni vill, men inte för mycket. Kan f.ö inte heller se tjusningen i alkohol :)
Steef

Inlägg av Steef »

Jag var på fotboll i tyskland för någon mårnad sedan, såg ST.Pauli Wisbaden. där draks det rejält med öl, men det blev aldrig obahagligt och det gick inte ut över stämningen. på den här punkten kan vi nog lära oss av tyskarna, och desutom tjäna pengar på det. så fort man kom in på arenan var det en snubbe där med öltank på ryggen som sålde öl.

jag drack förästen min första öl där också(ja jag hade fyllt 18), jag vet att det är skillnad på tysk fotboll och svensk hockey, men vad säger att man inte kan överföra det bästa från den?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Inga bortaresor utan röj! Magpump eller hockey - inga mellanlägen.

Lilleman, den dagen du fyllt 25 (troligen mycket tidigare) lovar jag dig att du har en annan uppfattning i frågan.
Skriv svar