Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Kall-El »

Hade det varit Printz första instyrda mål i egen bur hade jag inte sagt något, men detta var hans fjärde och det går inte att prata bort.

Vidare föranleds Rögles 4-3 mål av att Printz inte hänger med när en Rögle-spelare trampar till vilket får tillföljd att Ottosson tvingas ta en utvisning för att täcka upp. Under denna utvisning gör Rögle mål...

Sedan får man inte heller glömma bort det faktum att domaren väljer att se mellan fingrarna när Printz drar en cross checking i ryggen på den Rögle-spelare som precis gjort 1-1. En mer klockren utvisning får man leta efter. Rögle-spelarna protesterar, får en spelare utvisad och vi gör 2-1.

Ingen spelare kom upp i vettig standard under gårdagens match, men att hävda att Printz var en av de mindre dåliga är rent uppåt väggarna galet. Skulle snarast vilja påstå att han var inblandad i lite för många tveksamma situationer, inte för att det spelade någon större roll i alla fall då matchen i slutändan föloras pga vår ovilja att åka skridksor / kämpa och inte alls på domarinsatsen som några vill göra gällande. Skall man klaga så gör det på våra egna spelare som inte verkade sugna på att gå från isen med blöta tröjor...
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Hade det varit Printz första instyrda mål i egen bur hade jag inte sagt något, men detta var hans fjärde och det går inte att prata bort.

Vidare föranleds Rögles 4-3 mål av att Printz inte hänger med när en Rögle-spelare trampar till vilket får tillföljd att Ottosson tvingas ta en utvisning för att täcka upp. Under denna utvisning gör Rögle mål...

Sedan får man inte heller glömma bort det faktum att domaren väljer att se mellan fingrarna när Printz drar en cross checking i ryggen på den Rögle-spelare som precis gjort 1-1. En mer klockren utvisning får man leta efter. Rögle-spelarna protesterar, får en spelare utvisad och vi gör 2-1.

Ingen spelare kom upp i vettig standard under gårdagens match, men att hävda att Printz var en av de mindre dåliga är rent uppåt väggarna galet. Skulle snarast vilja påstå att han var inblandad i lite för många tveksamma situationer, inte för att det spelade någon större roll i alla fall då matchen i slutändan föloras pga vår ovilja att åka skridksor / kämpa och inte alls på domarinsatsen som några vill göra gällande. Skall man klaga så gör det på våra egna spelare som inte verkade sugna på att gå från isen med blöta tröjor...
Märkligt det här, Printz får skit för att pucken ändrar riktning på hans skridskor när han står framför mål när DIF spelar 3/5. De spelare som gjort att vi hamnat i läget 3/5 nämns inte, men när det är en situation där Printz gör sig skyldig till en utvisning så är det hans och bara hans fel.

Spelare SKA täcka upp för varandra inget konstigt med det. Ottosson tar en "nödvändig" utvisning efter att Rögle spelaren gjort en bra prestation. Allt kan inte & är inte Printz fel. Att flera puckar styrts in via honom har att göra med att han ofta är framför eget mål där vissa av våra spelare knappt "vågar" sätta in näsan...

Vidare så spelade DIF bra, mycket bra i de 2-första perioderna och BORDE ha dödat matchen där. Istället kommer DIF in och spelar en avvaktande ishockey vilket får till följd att DIF drar på sig utvisningar. I 3:dje perioden får INGEN godkänt.
Sedan kan det inte vara lätt för backarna när DIF ständigt byter målvakt, svårt att få någon trygghet då.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Fan vilken sur förlust, va bombsäker på vinst då jag stack till jobbet innan tredje perioden började. Satt på jobbet ihop med Brynäs,Luleå,HV fans och fick höra den där jävla målsignalen från Radiosporten när Rögle hämtade in och vann matchen.

Helt otroligt när man tänker på Rögle!

Legat å harvat i AS i flera år, sen dyker de upp i Elitserien och nu ligger de tvåa i tabellen. Tror inte deras fall som många snackar om kommer...
Kollar man deras laguppställning så är det inget super lag precis.

Men där ser man hur långt man kommer med kämparglöd, att man är samspelta och framför allt man ger aldrig upp. (THERE IS NO I IN TEAM!)

Kanske något för DIF att ta efter??
There is no I in TEAM!!!!
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Hade det varit Printz första instyrda mål i egen bur hade jag inte sagt något, men detta var hans fjärde och det går inte att prata bort.

Nu är du där igen, tål inte kritik…..
Svara på frågorna i stället, det är beklämmande hur du försvarar dina åsikter, svänger och flaxar som en skadeskjuten kråka.
Då får jag omsätta ditt svar på mina frågor. Hoppas du märker hur löjligt det låter.

Fråga 1: hur man duckar för ett slagskott på skidskon.
Kall-El Svar: pucken har träffat Printz 3 gånger tidigare i år !!!

Fråga 2: Vilken del av matchen åkte Printz ut för hans ovilja att åka skridskor.
Kall-El Svar: Nä det var Otto som åkte ut för att Printz inte hängde med och under den utvisningen så gjorde Rögle mål !!!

Fråga 3: Andra spelare SKALL väl täcka upp när man lämnar sin position eller....
Kall-El Svar: inget svar

Fråga 4: Om vi nu inte torskade pga Printz varför detta omnämnande.
Kall El Svar: inget svar

Fråga 5: inte ett ord om Falk, Timmy, Otto det måste betyda att deras insatts var OK,
men det var just då matchen vände...
Kall El Svar: Delvis besvarad med, det var Printz fel att Otto åkte ut.

Och du om domaren väljer att se mellan fingrarna på Printz cross checking, och i stället visa ut en Röglespelare dvs PP till DIF vad säjer vi då om det målet som DIF gör Får Printz assist på den enligt dig, det var ju han som förorsakade den..

Har inget mer att tillägga
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av season »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
season skrev:Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå.

Kan vi (400 säsongare och övriga) bara tömma klacken en period nästa match. Denna förnedring på hemmaplan måste få ett slut. T.ex. Järnkaminerna bjuder på bärs i baren en period så får Montén klara sig själv ett tag.
(och sen kommer en mer än någonsin taggad klack in såklart....)
Jag tycker inte om det här förslaget alls. Främst för att vi då skulle härma Luleå som ju gjorde något liknande föregående säsong. Tycker inte att vi ska ta efter sådana lags aktioner.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1908476.ab

Även om inte skälen är riktigt detsamma så känns det "bonnigt".

Håller med nu när det är mer genomtänkt. Tar genast tillbaka det och sätter mig in båset två minuter. Antar att det var ett uttryck för ytterligare en frustrerad förlustkväll. :?

Bara att bita ihop och skrika sig hes imorgon igen.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Så dåligt som laget går nu får man försöka koppla bort det om ens dagliga vardag ska fungera överhuvudtaget...

Jag har i varje fall inte psyke att torska så mycket mer och ändå få vardagen att funka.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

warrant skrev:Undrar vad som sades i omklädningsrummet inför tredje
Troligtvis ingenting. Rykten gör gällande att montén smällde på sitt största leende och hoppades på det bästa...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker du skall sätta dig på skolbänken och lära dig läsa samt förbättra din förmåga när det kommer till läsförståelse / analys av text. Helt klart har du väldigt mycket att lära här...*suck*
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

season skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
season skrev:Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå.

Kan vi (400 säsongare och övriga) bara tömma klacken en period nästa match. Denna förnedring på hemmaplan måste få ett slut. T.ex. Järnkaminerna bjuder på bärs i baren en period så får Montén klara sig själv ett tag.
(och sen kommer en mer än någonsin taggad klack in såklart....)
Jag tycker inte om det här förslaget alls. Främst för att vi då skulle härma Luleå som ju gjorde något liknande föregående säsong. Tycker inte att vi ska ta efter sådana lags aktioner.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1908476.ab

Även om inte skälen är riktigt detsamma så känns det "bonnigt".

Håller med nu när det är mer genomtänkt. Tar genast tillbaka det och sätter mig in båset två minuter. Antar att det var ett uttryck för ytterligare en frustrerad förlustkväll. :?

Bara att bita ihop och skrika sig hes imorgon igen.
Tycker nog det var en 2+2 annars :lol:

Lycka till med skrikandet ikväll. Hoppas verkligen man får må lite bättre om ett par timmar.
Direkt efter Röglematchen ville jag bara skita i resten av säsongen, men, efter någon timme inser man att det är omöjligt att koppla bort det viktigaste i livet (förutom familjen då).

VINN.....VINN.....VINN!!!
Skriv svar