SHL 26/27: Djurgårdens IF - Örebro HK 8/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Janzoo skrev: ↑2026-10-08 22:47:10 Tycker att det är så tråkigt att Blomgren återkommande får skit, även om jag också ser att vissa försvarar honom. Jag tycker att han läser spelet väldigt bra på den här nivån, 2-1-målet är ett exempel på det.

Ja, han har t.ex. en tendens att bränna lägen i BP. Han är ingen bra målskytt, det behöver han jobba på, men han kommer nog aldrig bli en målskytt. Samtidigt är snacket alltid hur tråkigt det är att det är just han som får dessa lägen. Men det är ju inte lägen han får som någon skänk från ovan, det är han själv och hans spelsinne som skapar dessa lägen. Det är också ett bra betyg på honom som given BP-spelare, att fokus ligger på att han inte lyckas göra mål när han han om och om igen lyckas ha pucken i offensiv zon när vi spelar BP.

Justice for Blomgren, han är en riktig lirare!
Vi har varit oense en del genom åren men här är det huvudet på spiken. Håller Blomgren som en av våra mest underskattade spelare. Mycket smartare än han får cred för.

Minns hur mycket skit Bergfors fick sista tiden när han inte gjorde mål lika ofta. Trots att han var en av dem som bidrog mest i själva chansskapandet. Sådant ramlar inte ner slumpmässigt. Det ligger skalle och jobb bakom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker vi höjer tävlingsnivån markant; då har man goda chanser att vinna. Fortsätt på den inslagna vägen och samla lite poäng, sen kanske vi kan släppa lite på tyglarna varteftersom och börja lira hockey också.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev: ↑2026-10-09 08:17:23 Jag tycker vi höjer tävlingsnivån markant; då har man goda chanser att vinna. Fortsätt på den inslagna vägen och samla lite poäng, sen kanske vi kan släppa lite på tyglarna varteftersom och börja lira hockey också.
Precis så.
Börja med kampen och tävlingen, sedan kan man diskutera liret.
Helt meningslöst gå in och försöka lira om inte viljan att tävla finns.
Jag tycker tävlingsnivån var bättre igår och vill se ännu mer desperation imorgon, åtminstone över större andel av matchen. I andraperioden slutade vi tävla, tittade avundsjukt på att Örebro hade pucken, sedan började vi åka skridskor först in i situationerna igen och tog oss tillbaka igen.

Varenda utbildning man är på numera tar ju upp tävlandet. Tävla med barnen från Tkh till j20. Hockey är en tävlings och kampsport.
Börja med stafetter och växla gradvis över på närkamperna. Tyvärr tog vi bort tacklingar i yngre år men det börjar numera starkt ifrågasättas, äntligen.

Många är som sagt skickliga att åka runt koner och slå flippmackor oattackerade. Inte lika många gör det med en 100 kilos bjässe intill nackhåren.

Kolla på Zirath, han tävlar hela tiden. Det kan även exempelvis Wahlström.....om han vill/orkar. Just nu verkar han bara vilja lira.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Döden skrev: ↑2026-10-08 20:34:57
DIF023 skrev: ↑2026-10-08 20:33:26 Jobba på att ta en halv procent varje match? Svammel-Kimby. Så jävla dåligt som vi spelar lär det ta en jävla tid innan vi kommer upp i nån nivå.
Fyra säsonger till 100%. Är det resan?
Kanske? Om det vore givet skulle jag ta det utan att tveka.
Kontinuitet bygger dynastier.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar