Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
isolerad

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av isolerad »

Mans91 skrev:vi har inte tagit 3 poäng på 11 senaste matcherna, vi har ju tagit 4 poäng på de 4 senaste matcherna...
Vi har tagit 5 poäng på de senate tio matcherna. Klart sämst i elitserien under den perioden.

Totalt 6 trepoängare på 24 matcher. Helt klart underkänt.

Samma tidpunkt förra året hade vi 37 p och 11 trepoängare.
i
Erik I

Inlägg av Erik I »

Känns som vi följer samma spår och därmed samma snack som de senaste åren, dvs. formsvacka, ineffektivitet, rop efter tränarbyte och mer pengar. Så, sett till trenden borde också denna kris gå över.

Angående tränarna: vad görs fel som gjordes rätt innan, ex när Schneider kom och vi spelade 6-7 matcher utan förlust? Nånting måste ju skett, för frånsett MoDo hemma har det mest varit skit. Jag misstänker att det vore dyrt att byta tränare och att det avskräcker ledningen, men ligger vi under kvalstrecket när Kalle Anka går på julaton är det nog dags.

Hardy skulle vara en favorit. Men Hardy, Fan ta dig om du börjar träna Malmö, då skulle jag bli grymt besviken!

Så veri ligger hoppet, iaf för mig? Jo i att vi trots allt har ett på pappret bättre lag än de senaste åren. Folk dissar målvakterna, Schneider m.fl. nu men backa några veckor och läs vad som skrevs då. Man måste faktiskt beundra tippade bottenlag som Brynäs, SAIK, LHF och Rögle (3 av dessa var ju "gjutna" i botten) och se vad de åstadkommit.

Det kan DIF också. Vi mår alla skit nu men säsongen är ännu lång och mycket kan hända. Söker ni tröst så finn den åtminstone tillfälligt i att vi sett och hört allt detta de senaste 4 åren men att det ändå ordnat upp sig.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag har inte missat en enda match, och jag kan verkligen inte säga att jag är glad över det jag ser, men fan, skulle jag gå och tänka på det hela tiden så skulle jag lika bra kunna gräva min egen grav, humlor kan flyga, varför skulle inte vi kunna vända på det här..
Djuuuuuuuuuuuuu
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mans91 skrev:jag har inte missat en enda match, och jag kan verkligen inte säga att jag är glad över det jag ser, men fan, skulle jag gå och tänka på det hela tiden så skulle jag lika bra kunna gräva min egen grav, humlor kan flyga, varför skulle inte vi kunna vända på det här..
Precis..Och "Karlsson på taket" kan också flyga. Iaf i Astrid Lindgrens värld.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Mans91 skrev:
Caveman skrev:
Mans91 skrev:vi har inte tagit 3 poäng på 11 senaste matcherna, vi har ju tagit 4 poäng på de 4 senaste matcherna...

EN 3-poängare.... (efter vinst vid full tid)

skriv det då....
Vad det inte precis det jag gjorde?
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Enklare att byta tränare än att byta ut hela spelartruppen.

I detta fall känns det för övrigt snarast som att det är tränarproblem och inte spelarproblem.

Vi har det bästa laget vi haft på flera säsonger, men tyvärr får inte tränarna ut tillräckligt mycket av materialet.

Dessutom har tyvärr inte värvningarna slagit direkt väl ut heller. Ragge då det självklara undantaget.

Micke Holmqvist - Värvad som stjärna, men har tyvärr inte levt upp till dessa förhoppningar.

Tim Eriksson - Värvad som finurlig anfallare, inte har han skapat så mycket som jag förväntat mig.

David Schneider - Artistspelare skall vara tungan på vågen i matcherna. Detta har tyvärr inte David varit. Andreas H har t ex visat sig vara betydligt vassare jämfört med amerikanen.

Niklas Andersson - Ett i en lång rad av exempel på spelare från lägre serier som blir tokfloppar i elitserien.

Om det sedan är de värvningsansvariga som inte gjort sitt jobb eller om det är tränarna som inte får ut tillräckligt mycket av spelarna kanske man skall låta vara osagt, men faktum är att det duger inte att bara lyckas med en av fem värvningar.
Håller till stora delar med.
På pappret har DIF en ok trupp och spelarnas jobb är att spela, tränarnas jobb är att sätta ihop formationer som funkar tillsammans och när det inte funkar så bryter man upp och formar om, inte tutar på och håller tummen.
Ett exempel är Ragge som enligt min mening idag visade tydligt att han inte är i närheten av sin normala form men ändå får ta ett alldeles för stort ansvar med långa speltider han är dessutom småskadad vilket bara kommer leda till att han förr eller senare kommer att tvingas vila en längre tid. Min absoluta övertygelse är att det finns mycket mer att få ut av truppen det gäller bara att få ihop formationerna ( tränarnas jobb)

"Ingen Panik bara en lätt oro"
Senast redigerad av janne08 den 2008-11-20 23:19:50, redigerad totalt 1 gånger.
Norjo

Inlägg av Norjo »

Raus skrev:jag tkr JK borde sätta upp en banderoll med order om Monténs avgång
Inget hindrar dig från att göra det själv.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Någon mer än mig som ser det enormt tragikomiska i DIF's pågående kampanj med DET FINNS BARA ETT LAG I STOCKHOLM?

För tillfället så trummar piss-Gnaget på för fulla muggar, drar mer & mer publik, vinner matcher och klättrar uppåt i tabellen mot Elitserien. Vi tappar publik, spelar det sämsta spelet som skådats på Hovet på år & dar och sjunker som ett jävla förgyllt blyankare mot (åtminstone) kvalserien.

Suverän tajming. Tror det bara är vi som förening som kan lyckas med sådant... Undra hur många sköna tusenlappar den här kampanjen kostar?

Riv istället ner affischerna och linda in flinfjollan Montén i pappret och rulla dalkarlen utför hammarbybacken. Kan ju bara hoppas det ruskar om honom så pass mycket att han lämnar in sin egen avskedsansökan senast på måndag... :|
Olon

Inlägg av Olon »

Norjo skrev:
Inget sånt jävla trams tack. Publiken ska hjälpa laget under matcherna, speciellt i motvind. Självklart har man rätt till sin åsikt, men förmedla den någon annanstans - under match ska det vara DIF mot rubbet, inte DIF-fans mot egna tränare/spelare.
Norjo

Inlägg av Norjo »

Olon skrev:
Norjo skrev:
Inget sånt jävla trams tack. Publiken ska hjälpa laget under matcherna, speciellt i motvind. Självklart har man rätt till sin åsikt, men förmedla den någon annanstans - under match ska det vara DIF mot rubbet, inte DIF-fans mot egna tränare/spelare.
Påstod inte att det var rätt. Var mer mot själva "Jag tycker Jk"-grejen. Om man vill göra något sånt kan man göra det själv. Varför ska JK göra det?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Micke J går till och med så långt att han hävdar att vi gjorde en RIKTIGT bra match.. nu är det verkligen förnekelse på hög nivå.. skrattretande.. om detta är bra kommer dom att älska kvalserien..
jensa85

Inlägg av jensa85 »

*Knirre skrev:Micke J går till och med så långt att han hävdar att vi gjorde en RIKTIGT bra match.. nu är det verkligen förnekelse på hög nivå.. skrattretande.. om detta är bra kommer dom att älska kvalserien..
Såg det klippet också.
Men han måste ju mena någon av Guldmatcherna i början av 2000?
Jag kan bara inte tänka mig att han syftar på dagens match.
Men det sorgliga är att han verkligen gör det!!
Hade om jag inte vetat vilken match dom pratade om nästan kunnat sätta mitt liv på att intervjun gjordes efter en storseger med lite slarv i slutskedet av matchen typ.
Dock är det ju inte säkert att Johansson/Montén ens såg dagens match. Dom hade väl fullt upp med att snacka om de roligaste klippen från Parlamentet i söndags under matchen.
Råder ju full glädje i Djurgården va det verkar, och det är det som är så skrämmande.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Riv istället ner affischerna och linda in flinfjollan Montén i pappret och rulla dalkarlen utför hammarbybacken. Kan ju bara hoppas det ruskar om honom så pass mycket att han lämnar in sin egen avskedsansökan senast på måndag... :|
Ha ha...
Kan se det framför mig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
muffen

Inlägg av muffen »

Jimmie Ölvestad: Vad som händer runt Ölvestad på matcherna nu är att han visar upp frustration över att ingen jävel i laget jobbar ordentligt. När Ölvestad är som bäst är han förbannad och tacklar allt som rör sig - något som brukar ge laget medgång. Karlen är en av de stora i DIF hockey och ni som kritiserar Ölvestad (det får man givetvis göra) ska inte glömma historien.

Problemet ligger inte hos Ölvestad det ligger främst hos:

Schneider - katastrof. Fy fan vad dålig han är, kanske sämst i laget.
Ronnie - DragskottsRonnie borde fått sluta för 3-4 år sen. Långsammast.
Falk - hjälte och gudabenådad CENTER när det begav sig. Div 1- klass.
Anger - katastrof även här. Har aldrig varit mer än en ok spelare.
Danielsson - vad händer Nicklas? Sämre inställning får man leta efter.
Ottosson - mannen med talangen. Har inte fått ut något av sitt spel på flera år. Detta måste vara Ottos sista år i DIF.
Tim- skämtar nån eller? Vad händer Tim? Totalt osynlig i år.

Jag vill se Niklas Wikegård i båset med start nästa match. Detta håller inte. Wikegård är förvisso ingen vinnartränare ännu men lite jävla hjärta skulle man få se i alla fall.

Kvalserien mot AIK - inga problem. Dom har inte en spelare undantaget Dicken som platsar i DIF. Kom bara!
jjonas

Inlägg av jjonas »

Man kan inte leva på gamla meriter. Även fast Ölve var suverän för drygt 2 år sen så kan han fortfarande vara värdelös nu.
Skriv svar