Säsongen 2026/27
Säsongen 2026/27
Hur ser det ut med Lucas C? När kan han vara tillbaka?
Det vi verkligen behöver just nu är honom i ett backpar och Broulliard i ett backpar så att vi har åtminstone två backar där det finns en skicklig spelförande back. Det ser så fruktansvärt stappligt ut i försvaret just nu..
Det vi verkligen behöver just nu är honom i ett backpar och Broulliard i ett backpar så att vi har åtminstone två backar där det finns en skicklig spelförande back. Det ser så fruktansvärt stappligt ut i försvaret just nu..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Säsongen 2026/27
Som det såg ut igår började man fundera på om Broulliard kanske ändå kan spela 60 minuter/ match.DIF#1 skrev: ↑2026-09-23 09:20:55 Hur ser det ut med Lucas C? När kan han vara tillbaka?
Säsongen 2026/27
Hab blev ju intevjuad ubder matchen i lördags, går tydligen bättre än förväntat med rehaben. Så det börjar väll närma sig kanske...DIF#1 skrev: ↑2026-09-23 09:20:55 Hur ser det ut med Lucas C? När kan han vara tillbaka?
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2026/27
Om vi menar allvar med att lyfta oss några snäpp till denna säsong så är Växjö ett lag vi skulle kunna ha nedanför oss i tabellen när säsongen går in i slutspel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-09-23 08:59:00Självklart.
Vi torskade surt hemma mot Löven. Där var vi minst lika bra men vi "lyckades" missa alla målchanser, Pettersens är en helt makalös blunder.
Nere i Rögle har vi väl nästan aldrig haft något att hämta. Får upp en svag minnesbild av hur Ragge gör ett snyggt solomål och hänger i bortre maskorna och vi vinner, 0-4?
Besvikelsen beror väl på de höga förväntningarna folk har. Jag tror någonstans runt 8:a, vi har verkligen inget guldlag.
Att då tro att vi ska vara spelförande borta Rögle (guldaspirant) är för mig orimliga förväntningar.
Men visst blir det viktigt att ta poäng mot Växjö. Annars kommer årets första måstematch borta Timrå på Lördag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 2026/27
Håller med, Växjö har vi möjligheter att få bakom oss. Men jag ser oss som rätt jämbördiga som ingångsvärde till denna säsong.Philly Flu skrev: ↑2026-09-23 10:32:51Om vi menar allvar med att lyfta oss några snäpp till denna säsong så är Växjö ett lag vi skulle kunna ha nedanför oss i tabellen när säsongen går in i slutspel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-09-23 08:59:00Självklart.
Vi torskade surt hemma mot Löven. Där var vi minst lika bra men vi "lyckades" missa alla målchanser, Pettersens är en helt makalös blunder.
Nere i Rögle har vi väl nästan aldrig haft något att hämta. Får upp en svag minnesbild av hur Ragge gör ett snyggt solomål och hänger i bortre maskorna och vi vinner, 0-4?
Besvikelsen beror väl på de höga förväntningarna folk har. Jag tror någonstans runt 8:a, vi har verkligen inget guldlag.
Att då tro att vi ska vara spelförande borta Rögle (guldaspirant) är för mig orimliga förväntningar.
Men visst blir det viktigt att ta poäng mot Växjö. Annars kommer årets första måstematch borta Timrå på Lördag.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Jag förväntar mig inget guld, men jag tycker att truppen är tillräckligt bra för att slåss om topp 6, åtminstone topp 8. Framför allt förväntar jag mig att vi ska ta steg framåt i spelet jämfört med förra säsongen, och där ser jag tyvärr inte mycket som tyder på det än.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-09-23 08:59:00Självklart.
Det som oroar mig är att diskussionen återigen kommer landa i att spelarna inte är tillräckligt bra eller att fler värvningar behövs. Jag tycker att ledarstaben också måste granskas. Vi gick upp från Hockeyallsvenskan mycket tack vare en klart starkare trupp än konkurrenterna, medan spelet i sig sällan imponerade. De underliggande siffrorna placerade oss snarare runt femte–sjätte plats, vilket jag tycker är ett svagt facit med de förutsättningarna. Även förra säsongen tycker jag inte att vi hade en trupp som motsvarade att vi hade näst sämst underliggande siffror i serien.
För mig handlar det därför inte bara om två matcher, utan om den samlade bilden av ledarstaben över tid. Och just nu tycker jag tyvärr att utvecklingen pekat åt fel håll ett tag nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2026/27
Mot Löven var vi bättre laget men föll på att Hellberg hade en mindre bra dag å deras målis stod på huvvet.Några sånna matcher kommer vi också kunna ha i vinter
Rögle klart bättre laget men med lite flyt hade vi kunna stjäla en poäng. Hellberg grym i mål men ett "hej varsågod" pass å en tveksam videobedömning gav oss inte den chansen.
Även om det känns jäkligt surt med 0p så är allt inte nattsvart. Tåladmod, bra dagliga vanor, positivt tänkande och lite debuter/comebacker så är vi på banan snart igen.
Foooorrrrrzzzaaa Djuuu!
Rögle klart bättre laget men med lite flyt hade vi kunna stjäla en poäng. Hellberg grym i mål men ett "hej varsågod" pass å en tveksam videobedömning gav oss inte den chansen.
Även om det känns jäkligt surt med 0p så är allt inte nattsvart. Tåladmod, bra dagliga vanor, positivt tänkande och lite debuter/comebacker så är vi på banan snart igen.
Foooorrrrrzzzaaa Djuuu!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 2026/27
Jag säger inte emot på någon punkt. Däremot tycker jag 2 matcher är för lite för att dra några slutsatser av denna säsong.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-23 11:30:34Jag förväntar mig inget guld, men jag tycker att truppen är tillräckligt bra för att slåss om topp 6, åtminstone topp 8. Framför allt förväntar jag mig att vi ska ta steg framåt i spelet jämfört med förra säsongen, och där ser jag tyvärr inte mycket som tyder på det än.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-09-23 08:59:00Självklart.
Det som oroar mig är att diskussionen återigen kommer landa i att spelarna inte är tillräckligt bra eller att fler värvningar behövs. Jag tycker att ledarstaben också måste granskas. Vi gick upp från Hockeyallsvenskan mycket tack vare en klart starkare trupp än konkurrenterna, medan spelet i sig sällan imponerade. De underliggande siffrorna placerade oss snarare runt femte–sjätte plats, vilket jag tycker är ett svagt facit med de förutsättningarna. Även förra säsongen tycker jag inte att vi hade en trupp som motsvarade att vi hade näst sämst underliggande siffror i serien.
För mig handlar det därför inte bara om två matcher, utan om den samlade bilden av ledarstaben över tid. Och just nu tycker jag tyvärr att utvecklingen pekat åt fel håll ett tag nu.
För lite "sample size" eller vad det nu så fint heter.
Att vi gick upp var ju exempelvis mycket tur. SSK var minst lika bra som oss och förtjänade ett segermål lika mycket. Så trots att vi badade i resurser under Allsvenskan var vi bara en studspuck från att bli kvar ännu ett år.
Så ja, ledarna har denna säsong på sig att visa att vi går åt rätt håll. Vi ska kunna vara spelförande flertalet hemmamatcher i år och vi ska kunna vara det även borta mot Löven, Timrå, Hv. Möjligen mer jämnt mot Miffen, Örebro, LHC och Växjö.
Men att vi ska åka på bortaplan och vara det bättre laget mot Saik, Luleå, Rögle, Frölunda, Färjestad och Brynäs är inte realistiskt med vårt lag.
Jag tycker många överskattar våra spelare.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Säsongen 2026/27
Precis. Det är en svår uppgift för de flesta lagen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-09-23 13:18:44Jag säger inte emot på någon punkt. Däremot tycker jag 2 matcher är för lite för att dra några slutsatser av denna säsong.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-23 11:30:34Jag förväntar mig inget guld, men jag tycker att truppen är tillräckligt bra för att slåss om topp 6, åtminstone topp 8. Framför allt förväntar jag mig att vi ska ta steg framåt i spelet jämfört med förra säsongen, och där ser jag tyvärr inte mycket som tyder på det än.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-09-23 08:59:00Självklart.
För lite "sample size" eller vad det nu så fint heter.
Att vi gick upp var ju exempelvis mycket tur. SSK var minst lika bra som oss och förtjänade ett segermål lika mycket. Så trots att vi badade i resurser under Allsvenskan var vi bara en studspuck från att bli kvar ännu ett år.
Så ja, ledarna har denna säsong på sig att visa att vi går åt rätt håll. Vi ska kunna vara spelförande flertalet hemmamatcher i år och vi ska kunna vara det även borta mot Löven, Timrå, Hv. Möjligen mer jämnt mot Miffen, Örebro, LHC och Växjö.
Men att vi ska åka på bortaplan och vara det bättre laget mot Saik, Luleå, Rögle, Frölunda, Färjestad och Brynäs är inte realistiskt med vårt lag.
Jag tycker många överskattar våra spelare.
På pappret över - lång - tid så kan vi ju kanske komma ifatt något, men de här lagen är som sagt självspelande pianon vid det här laget (även om just Färjestad hackat resultatmässigt de senaste säsongerna som kulminerade med Jörgen-gate.)
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Jag påstår inte att förväntningarna, åtminstone inte mina, är att vi ska åka till Rögle och spela ut dem på bortaplan. Nu blir fokus lätt på just den här matchen, trots att jag egentligen pratar om en större och mer ackumulerad bild.
Men jag hade önskat att vi tog oss an uppgiften på ett annat sätt. Att vi gav oss själva en ärlig chans och försökte maximera det som finns i truppen, istället för att känslan blev att vi slog ifrån oss redan från start. En sådan förlust hade jag haft betydligt lättare att acceptera, eftersom man då åtminstone hade försökt få ut sin fulla kapacitet.
Jag kommer annars aldrig ha några vinstkrav mot förväntade topplag utan kraven ska ligga på prestationen.
Men jag hade önskat att vi tog oss an uppgiften på ett annat sätt. Att vi gav oss själva en ärlig chans och försökte maximera det som finns i truppen, istället för att känslan blev att vi slog ifrån oss redan från start. En sådan förlust hade jag haft betydligt lättare att acceptera, eftersom man då åtminstone hade försökt få ut sin fulla kapacitet.
Jag kommer annars aldrig ha några vinstkrav mot förväntade topplag utan kraven ska ligga på prestationen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2026/27
Du vill kort och gott se ett grundspel som är lite mer avancerat än åka upp till röd och skicka ner en lycka till puck längs sargen? Inte för mycket begärt säsong 2 i Shl kan man tyckaJim Morrison skrev: ↑2026-09-23 15:29:28 Jag påstår inte att förväntningarna, åtminstone inte mina, är att vi ska åka till Rögle och spela ut dem på bortaplan. Nu blir fokus lätt på just den här matchen, trots att jag egentligen pratar om en större och mer ackumulerad bild.
Säsongen 2026/27
Ibland åkte vi ju över linjen också. För att direkt ställa oss med nyllet in i sargen, få kontakt och sen langa i rundel blindo eller kortpass på spelare som är markerad. Det är nog vårt grundspel om man bara tittar på hur vi oftast spelar.Rigge56 skrev: ↑2026-09-23 15:40:20Du vill kort och gott se ett grundspel som är lite mer avancerat än åka upp till röd och skicka ner en lycka till puck längs sargen? Inte för mycket begärt säsong 2 i Shl kan man tyckaJim Morrison skrev: ↑2026-09-23 15:29:28 Jag påstår inte att förväntningarna, åtminstone inte mina, är att vi ska åka till Rögle och spela ut dem på bortaplan. Nu blir fokus lätt på just den här matchen, trots att jag egentligen pratar om en större och mer ackumulerad bild.
Och med det grundspelet är det inte konstigt att passarna sitter så dåligt och man aldrig kommer till annan plats än sargen eller får ytor.
Hur ska du ta dig till yta eller annan plats än sarg om du alltid står still och är vänd från dina medspelare med nyllet i sargen? Det hade jag velat fråga Kimby faktiskt. Hur tänker man där?
Säsongen 2026/27
Hela Kimbys aura skriker ju "vi måste ta kampen, åka skridskor, stå upp" osv snarare än en avancerad taktiker.
Kanske är en fördom, men luktar ju oavsett en ung Wikegård utan något att backa upp det med.
Kanske är en fördom, men luktar ju oavsett en ung Wikegård utan något att backa upp det med.
Säsongen 2026/27
Mitt största bekymmer och oro är hur lite lägen vi lyckas skapa. Vi är tillbaka i att vara sargkungar som spelar runt i sarger utan attack på mål.
Backarna håller nog tyvärr för låg klass.
Brouillard, Holm och Scissons + Lucas när han är klar behöver lasta enormt mycket tid.
Resten är inte tillräckligt bra helt enkelt.
Backarna håller nog tyvärr för låg klass.
Brouillard, Holm och Scissons + Lucas när han är klar behöver lasta enormt mycket tid.
Resten är inte tillräckligt bra helt enkelt.