Säsongen 2026/27
Säsongen 2026/27
Vill först börja med att klargöra att jag inte har nått emot damhockey och tycker att tjejerna förtjänar att lyftas fram.
MEN att det första livstecknet på över 1 månad från DIF-hockeys medieavdelning är ett klipp från damernas fystester med efterföljande intervjuer, det är ett skämt.
Uppenbarligen jobbar folk på medieavdelningen men saknar helt förmågan att sätta örat mot rälsen.
MEN att det första livstecknet på över 1 månad från DIF-hockeys medieavdelning är ett klipp från damernas fystester med efterföljande intervjuer, det är ett skämt.
Uppenbarligen jobbar folk på medieavdelningen men saknar helt förmågan att sätta örat mot rälsen.
Säsongen 2026/27
Har det kommit ut när vi kör alla våra försäsongsmatcher? har sett några enstaka på andra lags twitter osv.
Säsongen 2026/27
Agree, skulle önska vi hade 2 separata landningssidor, så man enkelt kan välja vilka nyheter man vill frontas med... är jävligt trött på "NYFÖRVÄRV" och så är det en på damsidan...Boven skrev: ↑2026-05-21 18:23:37 Vill först börja med att klargöra att jag inte har nått emot damhockey och tycker att tjejerna förtjänar att lyftas fram.
sätt upp herr.difhockey.se samt dam.difhockey.se, låt oss bookmarka den vi vill och sen när man passerat första sidan så kan allting leda vidare in i huvudsiten där ALLT finns samlat.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2026/27
captcash skrev: ↑2026-05-25 15:06:24Agree, skulle önska vi hade 2 separata landningssidor, så man enkelt kan välja vilka nyheter man vill frontas med... är jävligt trött på "NYFÖRVÄRV" och så är det en på damsidan...Boven skrev: ↑2026-05-21 18:23:37 Vill först börja med att klargöra att jag inte har nått emot damhockey och tycker att tjejerna förtjänar att lyftas fram.
sätt upp herr.difhockey.se samt dam.difhockey.se, låt oss bookmarka den vi vill och sen när man passerat första sidan så kan allting leda vidare in i huvudsiten där ALLT finns samlat.
Jag kommer inte gå på fler dam matcher eller något bara för att de är på förstasidan hela tiden, tvärtom blir jag bara irriterad och anti.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2026/27
Anser inte det speciellt stödjande att vilja ”undvika” damlaget, juniorer eller resten av föreningen. Tror man behöver avgiftas lite från sociala medier om man inte kan hantera uppdateringar från hela föreningen på en sida. Men kanske bara ör jag som kan glädjas åt alla, även om man självklart föredrar herrsidan.captcash skrev: ↑2026-05-25 15:07:49captcash skrev: ↑2026-05-25 15:06:24Agree, skulle önska vi hade 2 separata landningssidor, så man enkelt kan välja vilka nyheter man vill frontas med... är jävligt trött på "NYFÖRVÄRV" och så är det en på damsidan...Boven skrev: ↑2026-05-21 18:23:37 Vill först börja med att klargöra att jag inte har nått emot damhockey och tycker att tjejerna förtjänar att lyftas fram.
Jag kommer inte gå på fler dam matcher eller något bara för att de är på förstasidan hela tiden, tvärtom blir jag bara irriterad och anti.
In Wikegård we trust!
Säsongen 2026/27
Inbjudan till årsmöte kom nu under eftermiddagen, så se till att skicka in era förslag som motioner så röstar vi om dem på mötet sen 
Motioner
Motioner till årsmötet ska vara styrelsen tillhanda senast tre veckor innan mötet, det vill säga senast onsdag 3/6, och skickas till Håkan Osvald på hakan.osvald@gmail.com.
Motioner
Motioner till årsmötet ska vara styrelsen tillhanda senast tre veckor innan mötet, det vill säga senast onsdag 3/6, och skickas till Håkan Osvald på hakan.osvald@gmail.com.
Säsongen 2026/27
Sa aldrig någonting om juniorer eller föreningen som helhelt, men som vanligt med Internet-riddarna så kryddar de lite extra för att få igenom nån PK poäng. Igen, jag är helt ointresserad av damhockey (ej damer i övrigt, bara just de flesta av deras sporter), så hade uppskattat om det fanns 2 startsidor, en för herrar och en för damer, det skadar ingen, folk får välja utan att bli pushade "girl power" i halsen som hela Sverige konstant gör och alla skulle bli nöjda, nyckelordet är valfritt.Nypovich skrev: ↑2026-05-25 15:32:35Anser inte det speciellt stödjande att vilja ”undvika” damlaget, juniorer eller resten av föreningen. Tror man behöver avgiftas lite från sociala medier om man inte kan hantera uppdateringar från hela föreningen på en sida. Men kanske bara ör jag som kan glädjas åt alla, även om man självklart föredrar herrsidan.captcash skrev: ↑2026-05-25 15:07:49captcash skrev: ↑2026-05-25 15:06:24Agree, skulle önska vi hade 2 separata landningssidor, så man enkelt kan välja vilka nyheter man vill frontas med... är jävligt trött på "NYFÖRVÄRV" och så är det en på damsidan...Boven skrev: ↑2026-05-21 18:23:37 Vill först börja med att klargöra att jag inte har nått emot damhockey och tycker att tjejerna förtjänar att lyftas fram.
Säsongen 2026/27
Återigen, kan du inte hantera en bild med tillhörande text (som du inte behöver läsa) så bör man fundera över hur man tar ät sig saler i media. Förstår din andemening, men kom igen, är det verkligen ett problem som behöver åtgärdas?captcash skrev: ↑2026-05-27 08:30:52Sa aldrig någonting om juniorer eller föreningen som helhelt, men som vanligt med Internet-riddarna så kryddar de lite extra för att få igenom nån PK poäng. Igen, jag är helt ointresserad av damhockey (ej damer i övrigt, bara just de flesta av deras sporter), så hade uppskattat om det fanns 2 startsidor, en för herrar och en för damer, det skadar ingen, folk får välja utan att bli pushade "girl power" i halsen som hela Sverige konstant gör och alla skulle bli nöjda, nyckelordet är valfritt.Nypovich skrev: ↑2026-05-25 15:32:35Anser inte det speciellt stödjande att vilja ”undvika” damlaget, juniorer eller resten av föreningen. Tror man behöver avgiftas lite från sociala medier om man inte kan hantera uppdateringar från hela föreningen på en sida. Men kanske bara ör jag som kan glädjas åt alla, även om man självklart föredrar herrsidan.captcash skrev: ↑2026-05-25 15:07:49captcash skrev: ↑2026-05-25 15:06:24Agree, skulle önska vi hade 2 separata landningssidor, så man enkelt kan välja vilka nyheter man vill frontas med... är jävligt trött på "NYFÖRVÄRV" och så är det en på damsidan...Boven skrev: ↑2026-05-21 18:23:37 Vill först börja med att klargöra att jag inte har nått emot damhockey och tycker att tjejerna förtjänar att lyftas fram.
Jag kommer inte gå på fler dam matcher eller något bara för att de är på förstasidan hela tiden, tvärtom blir jag bara irriterad och anti.![]()
In Wikegård we trust!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Enligt senaste medlemsbrevet är det slut på radiotystnad och dumheter från DIF media. Upp till bevis. Jag tror det när jag ser det - tidigare initiativ som Blod svett och Djurgården, appar med mera kraschlandade relativt snabbt.
(Tips: det hade varit bra att lägga ut en artikel om detta på FÖRHAND för att slippa kritik och risk att supportrar tappar intresset).
Sedan den 1 maj har vi tagit hem all kommunikation internt och är just nu mitt i bygget av ett helt nytt kommunikationsteam. Det har märkts i våra kanaler där tempot varit lite lägre under en period, men bakom kulisserna har flera rekryteringar och satsningar fallit på plats. Målet är enkelt: mer närvaro, mer innehåll och bättre nyhetsbevakning för alla Djurgårdare. Allt detta kommer du börja märka betydligt mer av de kommande månaderna
För övrigt är det en grotesk omskrivning att hävda att ”tempot varit lite lägre.” Säg som det är: det har varit STENDÖTT! En enda video sedan 2 april är inte ”lägre tempo” - det är total tystnad.
(Tips: det hade varit bra att lägga ut en artikel om detta på FÖRHAND för att slippa kritik och risk att supportrar tappar intresset).
Sedan den 1 maj har vi tagit hem all kommunikation internt och är just nu mitt i bygget av ett helt nytt kommunikationsteam. Det har märkts i våra kanaler där tempot varit lite lägre under en period, men bakom kulisserna har flera rekryteringar och satsningar fallit på plats. Målet är enkelt: mer närvaro, mer innehåll och bättre nyhetsbevakning för alla Djurgårdare. Allt detta kommer du börja märka betydligt mer av de kommande månaderna
För övrigt är det en grotesk omskrivning att hävda att ”tempot varit lite lägre.” Säg som det är: det har varit STENDÖTT! En enda video sedan 2 april är inte ”lägre tempo” - det är total tystnad.
Säg den glädje som varar