Trevlig läsning.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-01 13:06:14 Brodin, hoppas han får gå upp igen.
https://www.svenskafans.com/ishockey/da ... ven-693654
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Victor Eklund med andra målet i AHL med straffen inräknad från första matchen. mål och assist i natt 8 pinnar på 5 matcher vi ser nog inte honom i SHL nästa säsong tyvärr.
- Jim Morrison
Inte en chans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Känslan är just nu att ingen av våra super-junnar spelar hos oss nästa säsong. Viggo blir väl draftad typ trea och flyttar direkt också.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det där med 9-matcher är det något med lönen som kickar in då eller hur var det där? Frondell måste väl nästan lirat dessa nu?mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Känslan är just nu att ingen av våra super-junnar spelar hos oss nästa säsong. Viggo blir väl draftad typ trea och flyttar direkt också.
Lugn nu. Djurgården kan lugnt peka på att en betydande faktor till att Fronda och Viktor utvecklats så fint är just det faktum att de INTE stack över direkt.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Lutar nog åt att Viggo kommer gå 7-15 helt sjukt enligt mig men det där jävla storlekskomplexet i Amerikansk sport är helt jävla överdrivet.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man tänker ju att scouter och GMs borde kunna se hur ”stort” han spelar. Hans otroliga balans, låga tyngdpunkt, smartness och förmåga att täcka pucken väger ju upp för några extra cm.fryppe skrev: ↑2026-04-10 10:20:25Lutar nog åt att Viggo kommer gå 7-15 helt sjukt enligt mig men det där jävla storlekskomplexet i Amerikansk sport är helt jävla överdrivet.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Min gissning är att dom faktiskt ser det och att Viggo faktiskt går minst topp 5 tillslut.
- Jim Morrison
Hoppas på att Stockselius kan fylla den rollen där man får mycket mer än man betalar för. Skulle säga samma om Nordmark men nu snackas det om utlåningar vilket jag tycker vore dumt av oss då jag tror han kan ta liknande steg som juniorerna denna säsong.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Björck vågar jag inte uttala mig om. Jag tycker han borde gå top3 men varenda mockdraft har honom i mitten. Tror ändå han stannar och får ”växa till sig”
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säcken är på väg att leda Visby/Roma till HA, klara för final i Ettan.
Om jag tittar på spelarna just nu så är han bäst av alla enligt mig ( inte alls färgadKnickedick skrev: ↑2026-04-10 10:38:07Man tänker ju att scouter och GMs borde kunna se hur ”stort” han spelar. Hans otroliga balans, låga tyngdpunkt, smartness och förmåga att täcka pucken väger ju upp för några extra cm.fryppe skrev: ↑2026-04-10 10:20:25Lutar nog åt att Viggo kommer gå 7-15 helt sjukt enligt mig men det där jävla storlekskomplexet i Amerikansk sport är helt jävla överdrivet.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Min gissning är att dom faktiskt ser det och att Viggo faktiskt går minst topp 5 tillslut.
-
Fragglepot
-
Fragglepot
Det är extremt fascinerande. Framförallt då du har killar som Cole caufield och Alex debrincat som är rätt mycket kortare, högt upp i poängligan. Nästan lika bra för Viggo att ljuga och säga att han är 180.fryppe skrev: ↑2026-04-10 10:20:25Lutar nog åt att Viggo kommer gå 7-15 helt sjukt enligt mig men det där jävla storlekskomplexet i Amerikansk sport är helt jävla överdrivet.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Oavsett vad, med tanke på Frondells draft och utveckling, så ser jag det som troligt att Viggo spelar ett år till, oavsett draftnummer.
Och om han går senare i rundan är det nog bara ännu större chans för oss att behålla honom.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller helt med dig! Viggos styrka ligger ju dock mycket i att han spelar så vuxet/moget över hela banan och det kanske är det andra unga spelare lär sig med tiden. Så det är ju möjligt att andra spelare har högre höjd om/när de lär sig att spela moget över hela banan, vilket vissa kanske aldrig lär sig.fryppe skrev: ↑2026-04-10 11:08:30Om jag tittar på spelarna just nu så är han bäst av alla enligt mig ( inte alls färgadKnickedick skrev: ↑2026-04-10 10:38:07Man tänker ju att scouter och GMs borde kunna se hur ”stort” han spelar. Hans otroliga balans, låga tyngdpunkt, smartness och förmåga att täcka pucken väger ju upp för några extra cm.fryppe skrev: ↑2026-04-10 10:20:25Lutar nog åt att Viggo kommer gå 7-15 helt sjukt enligt mig men det där jävla storlekskomplexet i Amerikansk sport är helt jävla överdrivet.mb81 skrev: ↑2026-04-10 10:04:00Kul för Victor och kanske lika bra för oss att vi inte hamnar i nåt mellanläge. Gillar inte när de ska över köra en camp, spela 9 matcher i NHL sen JVM direkt på det. Nu blir det väl en dyrare och sämre ersättare men som förhoppningsvis spelar hela säsongen hos oss.
Min gissning är att dom faktiskt ser det och att Viggo faktiskt går minst topp 5 tillslut.) sen mäts det andra saker i deras potential som kanske gör att dom "ska" gå högre, men jag har sagt det förut dom som inte väljer viggo denna draft kommer ångra sig.
Men här och nu är ju Viggo klar #1 såklart (ej alls färgad)