Spara sig ur krisen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst

Spara sig ur krisen?

Inlägg av Men benskyddet är löst »

Skador är något som tillhör hockeyn,därför är jag lite orolig att truppen är lite för tunn,två,tre skador på nyckelspelare så är det katastrof.

jag tror att årets lag kan mycket väl gå till slutspel om fimparna får spela en 5-6 omgångar och kommer dom in i det .

Men att dif inte värvar 1-2 backar och någon forward till är jag oförstående till . Då skulle laget till 99% gå till slutspel.
Det måste väl gå att sponsor finansiera sådana värvningar .
Det fylls inga globar när spelet är sisådär.

toppen av tabellen 13850 + pesoner
mitten av tabellen 4-8000 personer
botten av tabellen ????
Nej spara sig igenom elitserien det går inte,det är inget lag som ger bort några poäng gratis!!

orszagh till hv ------------ man blir ju ledsen :cry:
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Är egentligen för trött att kommentera det här inlägget. Men ett tips är att gå in på Matcher & statistik och kika lite på publiksnittet vi hade under de två senaste guldåren. Framgång föder inte nån direkt medgång i DIF hockey.

Det samma gäller bra spelare, förra säsongen hade vi lirare som Nilson, Ekman, Boyle m.fl. Kan inte minnas att folk vallfärdade i massor till varje match.

Bra spelare garanterar inte en topplacering, som i sin inte garanterar att folk kommer. Varför det är så får nån som är piggare och vet bättre förklara :)
Lycka är att vara djurgårdare
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Bara för att påpeka en sak så var årets premiärpubliksiffra den bästa på 14 år. Visst fanns det en del fribiljetter, förmodligen fler än för 14 år sedan, men kommer folk till Globen en gång ökar definitivt möjligheten att de återvänder.

Sen så är det väl ändå ingen nyhet att ledningen letar spelare? De letar rätt spelare, inte första sämsta spelare. Ha lite tålamod... Dessutom tycker jag inte att laget är så förbannat dåligt som alla vill göra gällande. Inse att vi inte är ett topplag, men spelar hockey för att bli ett 6-8 lag. Vi var under stora delar av matchen senast bättre än SSK. Och hade vi haft lite mer flyt så här långt hade vi haft minst två poäng, åtminstone en hyfsad skörd efter två omgångar.
Cantona
Kontakt:

Re: Spara sig ur krisen eller ? hallå vakna dif

Inlägg av Cantona »

Men benskyddet är löst skrev:Skador är något som tillhör hockeyn,därför är jag lite orolig att truppen är lite för tunn,två,tre skador på nyckelspelare så är det katastrof.

jag tror att årets lag kan mycket väl gå till slutspel om fimparna får spela en 5-6 omgångar och kommer dom in i det .

Men att dif inte värvar 1-2 backar och någon forward till är jag oförstående till . Då skulle laget till 99% gå till slutspel.
Det måste väl gå att sponsor finansiera sådana värvningar .
Det fylls inga globar när spelet är sisådär.

toppen av tabellen 13850 + pesoner
mitten av tabellen 4-8000 personer
botten av tabellen ????
Nej spara sig igenom elitserien det går inte,det är inget lag som ger bort några poäng gratis!!

orszagh till hv ------------ man blir ju ledsen :cry:
Säsong snitt plac
1999/00 7437 1:a
2000/01 8036 1:a
2001/02 7230 3:a
2002/03 6626 4:a
2003/04 7404 5:a
2004/05 7391 5:a

Jag tror inte att det är pga. spelarna som publiken (inte) kommer.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kris??? Vadå??? Vi ligger ju faktiskt inte på kvalplats, vi spelar bättre o bättre för varje match. Vi har inte släppt in många mål. Om vi dock ligger på kvalplats i vår (vilket jag inte tror), då kan du nämna ordet kris. Ska jag vara ärlig tror jag att det är mer än bara benskyddet som sitter löst på dig.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst

Inlägg av Men benskyddet är löst »

Är det fortfarande rätt att spara sig ur krisen????
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Drutten skrev:Vi har inte släppt in många mål.
Ehh ?
31 insläppta... (3.875 per match). Inget lag har släppt in fler puckar!
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Det var iofs ett tag sen det knorrades ordentligt, men här kommer lite svar på varför inte DIF värvar i transferfönstren.

http://www.city.se/ArticlePages/200601/ ... 20.dbp.asp

http://www.city.se/ArticlePages/200601/ ... 07.dbp.asp

http://www.city.se/ArticlePages/200601/ ... 90.dbp.asp

DIF Hockey behöver dig!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Men benskyddet är löst skrev:Är det fortfarande rätt att spara sig ur krisen????
Dom har ju kört gasa till det rasar mentaliteten innan och den har ju inte funkat. Kanske dax att göra nåt mer genomtänkt. Är det inte roligare att ha ett lag å titta på en inget alls för att vi har kånkat.
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Jag bodde i Göteborg under en femårsperiod för några år sedan och fick det tveksamma nöjet att se Frölunda utvecklas från ett gäng medelmåttor med måttliga publiksiffror till ett stabilt topplag med fullt hus varje hemmamatch. Att hockeyn fick ett litet uppsving i Götet beror enligt min mening på att Blåvitt började vika ner sig i Allsvenskan. Publiken fick återigen upp ögonen för hockeyn och man kom in i en positiv spiral. Mycket folk på läktarna som skapade bra tryck (trots fjunisar i Goa Gubbar) gav extra kraft till laget som presterade bättre och bättre.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo, naturligtvis att vi med mycket folk på läktarna i Globen snart kommer att få återuppleva en ny storhetstid inom Djurgårdshockeyn. Och jag tycker mig redan se en svagt positiv trend med mer folk på matcherna. Hoppas verkligen att det håller i sig och att vi är många som sluter upp under de sista sju hemmamatcherna i grundserien.

Inom några år är vi tillbaka där vi hör hemma. SM-guld 2008?
Brollan

Inlägg av Brollan »

Ja det är upp till oss fans att ta DIF ur "krisen".

Gå på matcherna!

Bli medlem!

Köp T-shirts,kepsar,tröjor och andra souvenirer !

DIF är ingen rik klubb, men med vår hjälp kan VI bli.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Men benskyddet är löst skrev:Är det fortfarande rätt att spara sig ur krisen????
JA! Har du nån bättre lösning tror jag nog att styrelsen skulle bli jätteglada om du kunde presenterna den för dem.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=512025

mycket läsvärd och bra krönika!!
Skriv svar