Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2026-03-07 21:10:14
dr111DIF skrev: 2026-03-07 21:02:08 Bra match ikväll. 4 pinnar buffert helt plötsligt men samtidigt en del pinnar upp talar väl för att det blir 9:e platsen vi haft så länge nu som blir slutstation. I makroperspektivet fortsätter vi ha flyt med oss. Sett till form osv rätt skaplig chans att vi får Malmö i en play in....
Kanske axlarna sjunker lite när kontraktet är klart så tar vi slutspel av bara farten.
Håller väl inte andan för det som det har sett ut på isen de flesta matcher hehe. Men om vi kan ta oss till kvart och klämma in minst 3 st fullsatta hemmamatcher till, varav kanske någon i globen, så är det grymt för vår ekonomi såklart. Bara det inte leder till ballongskalle och brist på självrannsakan när säsongen ska stängas.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2026-03-07 22:09:53
dr111DIF skrev: 2026-03-07 21:02:08 Bra match ikväll. 4 pinnar buffert helt plötsligt men samtidigt en del pinnar upp talar väl för att det blir 9:e platsen vi haft så länge nu som blir slutstation. I makroperspektivet fortsätter vi ha flyt med oss. Sett till form osv rätt skaplig chans att vi får Malmö i en play in....
Kanske axlarna sjunker lite när kontraktet är klart så tar vi slutspel av bara farten.
Håller väl inte andan för det som det har sett ut på isen de flesta matcher hehe. Men om vi kan ta oss till kvart och klämma in minst 3 st fullsatta hemmamatcher till, varav kanske någon i globen, så är det grymt för vår ekonomi såklart. Bara det inte leder till ballongskalle och brist på självrannsakan när säsongen ska stängas.
Kör alla matcher i Globen. Vi har ingenting att göra i ett slutspel egentligen och vi kan maximera våra intäkter till nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas verkligen vår kapten är tillbaka nästa vecka när vi möter lag 1-3 i tabellen. Vinst på tisdag så är vi näst intill klara för åttondelen.
Avskaffa tre mot tre
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2026-03-07 22:10:50
Kör alla matcher i Globen. Vi har ingenting att göra i ett slutspel egentligen och vi kan maximera våra intäkter till nästa säsong.
Egentligen ja. Men det lär ju vara allsköns annan skit bokat redan så vet inte om man kan få en match ens en gång.
tobijoh

Inlägg av tobijoh »

dr111DIF skrev: 2026-03-07 22:34:17
Jim Morrison skrev: 2026-03-07 22:10:50
Egentligen ja. Men det lär ju vara allsköns annan skit bokat redan så vet inte om man kan få en match ens en gång.
Ja, de var tydliga på medlemsmötet med att Globen är notoriskt svår pga att den är konstant uppbokad för annat. Därför man bara kan boka in ett fåtal matcher per säsong. Och därför man vet redan nu att det är 6 matcher nästa säsong som kommer spelas där 😀
Mash

Inlägg av Mash »

Hedersvärd genomförd säsong. Jag tar med mig hemmapremiären mot SAIK, speciellt första PP-målet. Vi har helt klart varit slagpåse under säsongen, där utropstecknet är skämskudden 2-11 mot Frölunda i Globen, samt två överkörningar av Leksand. Otroligt pinsamt.

Gäller att trumma vidare på början av säsongen där vi överpresterade grovt. Nu när kontraktet är säkrat kan vi säkert spela mer avslappnat och säkert stjäla poäng från topp 3 sista spelveckan.

Skål för Djurgår'n och SHL 26/27!
JTB1973

Inlägg av JTB1973 »

Mash skrev: 2026-03-08 08:08:38 Hedersvärd genomförd säsong. Jag tar med mig hemmapremiären mot SAIK, speciellt första PP-målet. Vi har helt klart varit slagpåse under säsongen, där utropstecknet är skämskudden 2-11 mot Frölunda i Globen, samt två överkörningar av Leksand. Otroligt pinsamt.

Gäller att trumma vidare på början av säsongen där vi överpresterade grovt. Nu när kontraktet är säkrat kan vi säkert spela mer avslappnat och säkert stjäla poäng från topp 3 sista spelveckan.

Skål för Djurgår'n och SHL 26/27!
Håller med om omdömet för säsongen, vi var tippade att få kvala oss kvar av de flesta och vi har hållit ett bra avstånd till det strecket hela säsongen. Vårt mål denna säsong var att hålla oss kvar och nu bygger vi vidare på det. Det jag tar med mig främst från grundserien är hur Vårat PP såg ut i inledningen, tyckte det såg mycket bra ut och hade bara Hudon fått lite mer stolpe in istället för stolpe ut hade siffrorna sett bättre ut också. Men den absoluta höjdpunkten är ju ändå Viggo som var bra innan JVM men det han gjort efter gör en mållös. Helt jävla otroligt!
För nästa säsong är en toppcenter in är ett absolut måste av många anledningar bla för att vi behöver lyfta upp vårt spel och ha mer kontroll på pucken högre upp i banan, tror även på goda möjligheter att det kan göra Hudon till en 30-målsskytt. Sen är det väl också troligt att vi behöver 6-7 till forwards till nästa säsong, vissa fylls av juniorer men det behövs värvas där med.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Jag finner det spännande med alla tokhyllningar till Viggo och nästa mening skrivs det att en förstecenter måste in.
Jag antar att ni som skriver det tar för givet att Viggo försvinner.
Killen lär ju inte bli sämre till nästa säsong då har han varit förstecenter med bravur den senaste månaden och vår klart bästa center efter JVM.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Mash skrev: 2026-03-08 08:08:38 Gäller att trumma vidare ...
Nej vi ska inte ha någon trumma!
(OK, jag hittar ut själv :D )
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Knickedick skrev: 2026-03-08 11:28:49 Jag finner det spännande med alla tokhyllningar till Viggo och nästa mening skrivs det att en förstecenter måste in.
Killen lär ju inte bli sämre till nästa säsong då har han varit förstecenter med bravur den senaste månaden och vår klart bästa center efter JVM.
Vi lär inte ha en aning om vart han spelar före Augusti-September. Vi kan inte satsa på honom som förstacenter oavsett hur duktig han är eftersom han plötsligt kan vara borta. Vi kan inte stå i September och försöka hitta en förstacenter, det är bara kolla hur det går för alla lag som försöker hitta en center under säsongen, har du tur får du in en Oula Palve.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Knickedick skrev: 2026-03-08 11:28:49 Jag finner det spännande med alla tokhyllningar till Viggo och nästa mening skrivs det att en förstecenter måste in.
Vi behöver ha in en första-/toppcenter. Viggo är 17, inte färdigutvecklad rent fysiskt och det FINNS en relativ risk att han kan dippa vilket är väldigt vanligt. Sen har vi ju bara honom kvar en eller med tanke på hans ringa ålder och storlek kanske två säsonger till.

Centersidan måste ju stärkas upp oavsett, för att stå med en J18-junis och en slentrianskadad Josef som våra topp två känns varken säkert eller seriöst nu när det RIKTIGA lagbygget för SHL ska börja. Även om Krüger fortsätter en säsong till så behöver det stärkas upp.
Senast redigerad av Limp den 2026-03-08 12:59:00, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

DIF-DIF skrev: 2026-03-08 12:31:01
Vi lär inte ha en aning om vart han spelar före Augusti-September. Vi kan inte satsa på honom som förstacenter oavsett hur duktig han är eftersom han plötsligt kan vara borta. Vi kan inte stå i September och försöka hitta en förstacenter, det är bara kolla hur det går för alla lag som försöker hitta en center under säsongen, har du tur får du in en Oula Palve.
Ja, du antar att han försvinner alltså. Inte att han inte är tillräckligt bra.

Hoppas man kan få ett tidigt besked.
Jag tror han kommer spela här nästa säsong även om besked kan dröja så som du är inne på.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

[*]
Limp skrev: 2026-03-08 12:51:57
Vi behöver ha in en första-/toppcenter. Viggo är 17, inte färdigutvecklad rent fysiskt och det FINNS en relativ risk att han kan dippa vilket är väldigt vanligt. Sen har vi ju bara honom kvar en eller med tanke på hans ringa ålder och storlek kanske två säsonger till.

Centersidan måste ju stärkas upp oavsett, för att stå med en J18-junis och en slentrianskadad Josef som våra topp två känns varken säkert eller seriöst nu när det RIKTIGA lagbygget för SHL ska börja. Även om Krüger fortsätter en säsong till så behöver det stärkas upp.
Det här däremot är bara den sedvanliga underskattningen och diskrimineringen mot juniorer.
Viggo är redan nu en av SHLs bästa centrar och han har visat att han kan driva hela laget nu på slutet när han fått förtroendet. Han kommer som sagt inte bli sämre till nästa säsong.

Om Krüger fortsätter så har vi Salsten och JJ på det, sen är det ej att glömma att Stocken också i grunden är center. Men visst det återstår att se vad som händer med Krüger. Vi kan absolut behöva ta in någon beroende på vad som händer.
Men inte för att ge Viggo en mindre roll.
JTB1973

Inlägg av JTB1973 »

Trodde faktiskt man kunde skriva en hyllning till Viggo utan att nämna att hans ålder har en viktig del i det omdömet men har här blivit motbevisad så ska lägga det på minnet. Att han varit vår bästa center senaste månaden betyder inte på något sätt att han är "färdig", ska vi bli en utmanare till SM-bucklan så det borde vara uppenbart att kraftiga förstärkningar måste till om vi vill vinna den absolut sista matchen i ett framtida slutspel. Och att sätta Viggo som förstecenter inför nästa säsong är ju inget annat än hål i huvudet, borta +1 månad för JVM, helt onödig press som lätt kan undvikas, risken om man inte kommer överens med det NHL-lag som draftar honom samt att ett bra truppbygge behöver fler än en bra center. Med detta sagt om han nu tar stora steg även nästa säsong och avslutar som förstecenter alt. på en nivå för ett topplag i SHL efter JVM så kommer jag att hylla honom även då för en helt fantastisk utveckling under säsongen och att vi har fortsatt matchat honom på ett alldeles utmärkt sätt.
Ska vi fortsätta att sikta uppåt nästa säsong så är Viggo som klippt och skuren att bli andrecenter (tror han blir kvar 1 år till) för att fortsätta kunna utvecklas och låta honom göra det i sin takt. Tycker vår hantering av Frondell och Eklund har gått alldeles utmärkt denna säsong och ser inte varför vi ska ändra på ett vinnande koncept och hantera Viggo helt annorlunda.
Art Vandelay

Inlägg av Art Vandelay »

Jesper Pettersson appreciation post. Bara missat en match på hela säsongen så här långt. Han kör kväll efter kväll och känner inte efter så mycket. Det är ingen som sticker ut men han gör sitt jobb. Ibland räcker det så.

Hade för övrigt inte tänkt på att Snively är den enda som spelat samtliga matcher så här långt. Vore fint om han fick 52/52.
Skriv svar