Vikas skrev: ↑2026-02-21 20:57:15
Det är ändå ganska fantastiskt hur vi lyckats ha en sämre forwards-uppsättning i årets SHL än vi hade förra året i HA.
Måste tyvärr erkänna att majoriteten av Wikegårds "spetsvärvningar" har varit floppar.
Samtidigt har vi en budget som ligger top5 i ligan. Vi var sist in på marknaden men så jävla dålig är inte truppen att vi ska vara överlägset sämsta laget i ligan.
Är vår budget verkligen topp-5 i ligan? Det låter helt sjukt. Men helt klart att finnarna som skulle vara klass (offensivt och defensivt) inte slagit väl ut. Snively och Hudon har ändå levt upp till förväntningarna någorlunda inför säsongen, hoppas Hudon är tillbaka snart.
Pettersen och Salsten är väl ett "meh" men det finns det ändå bra potential för kliv nästa säsong.
Sedan blev den naiva tron att Hävelid skulle kunna spela SHL-hockey väldigt kostsam, bara där har vi torskat 10 pinnar.
Sedan är det en rad Djurgårdssköldar, med Krüger, Hellberg, Josefson, Pettersson, och juniorerna som troligtvis gör att vi håller oss kvar.
Haha oklart vart det är gnälligast. Här är eller fotbollens sv.fans?
Både Örebro o HV ska vinna 4/7 återstående om vi 0ar resten för att landa kval. Även LHC behöver kliva över oss såklart. Men ja, vi kanske avslutar med 9 raka förluster som vi inte ens var i närheten av under längre svackan.
9 poäng till topp 6 siktar jag på!
Det är ändå ganska fantastiskt hur vi lyckats ha en sämre forwards-uppsättning i årets SHL än vi hade förra året i HA.
Måste tyvärr erkänna att majoriteten av Wikegårds "spetsvärvningar" har varit floppar.
Samtidigt har vi en budget som ligger top5 i ligan. Vi var sist in på marknaden men så jävla dålig är inte truppen att vi ska vara överlägset sämsta laget i ligan.
Ja pengarna som va la på Lindström pulli ylönnen emilio och kylington va inte riktigt värt det, lägg på där att Hudon och snively inte gjort speciellt mycket bra saker på slutet.
Kylingtons sjukdom och benbrott går väl inte säga ”inte värt det” om? Typ bäst i laget dom få matcherna han kunnat växla upp. Sen att Snively och Hudon ligger topp i interna poängligan räknas inte heller ? Handlar väl mer om att dom inte fått en rimlig center som kan bära första kedjan… Eller sk dom göra 40+ poäng på egen hand? Snively får liksom köra med en gallerjunior (ja ha är duktig men sk inte behöva bära laget) samt Blomgren(?).
Ingen idé att svara till personer som är så patetiska i sina bedömingar. Dom är riktiga Defaitister och borde inte få kalla sig djurgårdare
Är vår budget verkligen topp-5 i ligan? Det låter helt sjukt. Men helt klart att finnarna som skulle vara klass (offensivt och defensivt) inte slagit väl ut. Snively och Hudon har ändå levt upp till förväntningarna någorlunda inför säsongen, hoppas Hudon är tillbaka snart.
Pettersen och Salsten är väl ett "meh" men det finns det ändå bra potential för kliv nästa säsong.
Sedan blev den naiva tron att Hävelid skulle kunna spela SHL-hockey väldigt kostsam, bara där har vi torskat 10 pinnar.
Sedan är det en rad Djurgårdssköldar, med Krüger, Hellberg, Josefson, Pettersson, och juniorerna som troligtvis gör att vi håller oss kvar.
Många som förväntade sig att Hudon skulle toppa hela SHL-ligan med tanke på hur han sprutade poäng i AHL. På det viset har han inte levt upp till förväntningarna.
Men blir förhoppningsvis bättre när vi rensar skräp inför nästa säsong.
Jim Morrison skrev: ↑2026-02-21 20:43:01
Vaskar vi ytterligare en säsong genom att chansa på Kimby som huvudtränare? Tycker den här säsongen bevisar att han fortfarande har en del kvar. Jag skulle kunna se honom kvar med ett annat ansvar - men jag vill att spelet ska ägas av en annan tränare.
Hur menar du att vi "vaskat" två säsonger när Kimby säsong 1 tar oss upp och säsong 2 med största sannolikhet håller oss kvar?
Du skriver också att vi är "överlägset sämsta laget i ligan". Okej? Jag trodde det var Leksand. Undrar verkligen vilken planet du bor på.
Vaskar vi ytterligare en säsong genom att chansa på Kimby som huvudtränare? Tycker den här säsongen bevisar att han fortfarande har en del kvar. Jag skulle kunna se honom kvar med ett annat ansvar - men jag vill att spelet ska ägas av en annan tränare.
Hur menar du att vi "vaskat" två säsonger när Kimby säsong 1 tar oss upp och säsong 2 med största sannolikhet håller oss kvar?
Du skriver också att vi är "överlägset sämsta laget i ligan". Okej? Jag trodde det var Leksand. Undrar verkligen vilken planet du bor på.
Jag inser att jag skrev en del i affekt igår efter två tunga förluster både här och i fotbollen, och det var nog mer känslostyrt än genomtänkt. Samtidigt känner jag en viss oro kring hur spelet ser ut. Tittar man på de underliggande siffrorna och hur prestationerna faktiskt ser ut över tid, finns det saker som behöver förbättras, även om poängskörden periodvis varit okej och vi haft vissa marginaler med oss. Mot den bakgrunden ställer jag mig lite fundersam kring hur den nuvarande tränarkonstellationen fungerar och om det är rätt väg framåt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag inser att jag skrev en del i affekt igår efter två tunga förluster både här och i fotbollen, och det var nog mer känslostyrt än genomtänkt. Samtidigt känner jag en viss oro kring hur spelet ser ut. Tittar man på de underliggande siffrorna och hur prestationerna faktiskt ser ut över tid, finns det saker som behöver förbättras, även om poängskörden periodvis varit okej och vi haft vissa marginaler med oss. Mot den bakgrunden ställer jag mig lite fundersam kring hur den nuvarande tränarkonstellationen fungerar och om det är rätt väg framåt.
Exakt det var skrivet i affekt. Kanske försöka hålla sig borta från att skriva tills det värsta lagt sig? Det är fullt förståeligt att vara extra kritisk mot laget man älskar men dina inlägg är många gånger helt verklighetsfrånvända. Det finns absolut jättemycket i spelet som behöver förbättras men någonstans måste man ha förståelse för att vi är nykomlingar och det kommer ta tid att bygga upp något bra.
Art Vandelay skrev: ↑2026-02-22 14:23:02
Exakt det var skrivet i affekt. Kanske försöka hålla sig borta från att skriva tills det värsta lagt sig? Det är fullt förståeligt att vara extra kritisk mot laget man älskar men dina inlägg är många gånger helt verklighetsfrånvända. Det finns absolut jättemycket i spelet som behöver förbättras men någonstans måste man ha förståelse för att vi är nykomlingar och det kommer ta tid att bygga upp något bra.
Jag upplever själv att jag försöker vara nyanserad i det jag skriver – jag ger kritik när jag tycker att det behövs, men jag lyfter också det som är bra. Tråkigt om det uppfattas annorlunda. Samtidigt tänker jag inte avstå från att säga vad jag tycker bara för att poängen ser okej ut. Min förhoppning är ju att vi ska utvecklas och ta oss tillbaka till den nivå vi vet att vi kan hålla.
Jag har full förståelse för att den här säsongen är speciell. Vi var sena in på marknaden och fick anpassa oss efter det som fanns kvar, vilket såklart påverkar förutsättningarna. Men jag upplever ändå inte att truppen är så svag att vi behöver spela så pass destruktivt och konsekvent lägga fokus på att bara slå sarg-ut. För mig riskerar det att bli lite av en självuppfyllande profetia – om man förväntar sig att vara ett bottenlag och agerar därefter, är risken att man också blir det.
Personligen hade jag gärna sett att vi vågade justera taktiken något och spela med lite mindre ängslan. Vi får se nästa säsong hur det utvecklar sig och jag skulle inte vara emot att addera någonting annat i trion istället för exempelvis Putte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skulle sätta min högra sko på att Thore hade mer i göra vi gick upp än Kimby både på och av isen.
Denna säsong är det ju ren jävla tur, juniorer och Hellberg som räddat Kimbys coachning
I princip hela säsongen har gått och spelmässigt är det enda som blivit bättre vårat BP.
PP är bedrövligt, vi slickar sarg i offensiv zon, vi släpper till mest skott mot oss (dessutom från farliga områden) och ligger dåligt till med flest skott mot mål, speciellt om man ska kolla hur många av våra avslut är farliga.
Vårat spel är så pass bedrövligt att en av våra spetsvärvningar bröt sitt kontrakt för att spela i Örebro och genast började producera.
Jag tror personligen inte våran nuvarande tränarstab håller om vi vill sikta högre än ingemansland nästa säsong. Säger inte att alla ska avgå men någonstans skulle det sitta fint med lite mer senioritet och rutin. Men alla fick väl kontrakt över nästa säsong också så...
tadaa123 skrev: ↑2026-02-22 17:44:12
Andra lagen skiter i om vi är nykomlingar.
I princip hela säsongen har gått och spelmässigt är det enda som blivit bättre vårat BP.
PP är bedrövligt, vi slickar sarg i offensiv zon, vi släpper till mest skott mot oss (dessutom från farliga områden) och ligger dåligt till med flest skott mot mål, speciellt om man ska kolla hur många av våra avslut är farliga.
Vårat spel är så pass bedrövligt att en av våra spetsvärvningar bröt sitt kontrakt för att spela i Örebro och genast började producera.
Jag tror personligen inte våran nuvarande tränarstab håller om vi vill sikta högre än ingemansland nästa säsong. Säger inte att alla ska avgå men någonstans skulle det sitta fint med lite mer senioritet och rutin. Men alla fick väl kontrakt över nästa säsong också så...
Ändå ligger vi långt ifrån sist i tabellen, märklig värld vi lever i. För lagen bakom oss kan ju knappast va så mycket bättre i allt annat och vara sämre?
Visst att vi är bedrövliga i vissa delar, men, vi har presterat på många delar för att kunna ligga där vi är. Kom ihåg att en klar majoritet av det här laget aldrig ens spelat shlnoch ändå gjort det tillräckligt bra.
I dagsläget har vi ett poängsnitt över hela säsongen på drygt 1,36 vilket skulle innebära 70-71p efter 52 omgångar. Att hålla det snittet som nykomlingar hade väl typ de flesta av oss tagit på förhand?
Om vi hade varit jämnare spelmässigt och varken fått våran raketstart eller hamnat i våran monstersvacka alternativt om vi hade haft samma lag men med en mycket mer erfaren tränartrojka ledd av Säcken till denna säsong: Skit i underliggande siffror, men hade nuvarande placering m. poängskörd fått någon att höja på ögonbrynen då?