Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Inlägg av warrant »

Gärna gå ner på tre femmor
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ta ut Wesslau
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Mönstret går om och om igen. Bra första 10 men ramlar ihop som ett korthus när man släpper in första pucken. Sen hjälper det klart inte att Ridderwall sollar in ett par till.

Men man spelar ju precis som Södertälje vill. Försöker ligga på men tappar puckar överallt som dom får kontra på. Dick ligger bakom ett par av målen och är allmänt totalt oengagerad.

Kul också att Danielsson får 2+2 men Morgan klarar sig med 2 när han är framme och fingrar på Ridderwall.

Hursomhelst jävligt onödigt att göra säsongens plattmatch inför ett nästan fullt Hov...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

warrant skrev:Gärna gå ner på tre femmor
Ja, haha. Det är rätt lustigt att tränarna inte ens försöker förändra matchbilden.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa85 skrev:
DIF_Soldier skrev:Sluta kasta skit på Riddarn. Han har varit usel idag, visst, men det finns utespelare som varit kassa hela säsongen. Dessutom har Riddarn räddat oss ett flertal gånger, så håll käften.

Nu vill jag se att man försöker jämna till siffrorna i sista. Spela juniorkedjan i alla 20 om det behövs!
Vilka utespelare har varit kassa hela säsongen?
Danielsson, Micke Holmqvist, Anger och Schneider, bortsett från hans två första matcher.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Linkan och Falken får godkänt. Alla visste att en skitmatch skulle komma inom snar framtid, tyvärr kom den idag, i ett derby mot SSK på ett fullsatt hovet.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Caveman skrev:
Jockmaniac skrev:Jag kan bara garva. Riddarn måste bort från förstaspaden. Nu skiter jag fullständigt i poängen. SSK pissar på oss och Riddarn hjälper till, hockeysverige garvar. Detta är det mest pinsamma jag varit med om i hela mitt liv.

OHHH ALLLLA VEEET ATT DJURGÅRDEN ÄR LÄTT ATT LEKA MED
Wesslau står nu, det var på han de gjorde 1-5!
Jo jag vet det. Men jag har knappast sagt att Wesslau är bra. Men sämre än Riddarn är inte en enbent hundraåring med gråstarr ens en gång. Med dessa målvakter så är kan vi glömma slutspel och bara hoppas på att vi håller oss kvar tills Tellan kommer hem nästa år 8) Nu i början på tredje vill jag att Printz går upp och tar en fight med h*ran Kudroc. Möblera om fettots pinsamma rövhål till ansikte.
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF_Soldier skrev:
jensa85 skrev:
DIF_Soldier skrev:Sluta kasta skit på Riddarn. Han har varit usel idag, visst, men det finns utespelare som varit kassa hela säsongen. Dessutom har Riddarn räddat oss ett flertal gånger, så håll käften.

Nu vill jag se att man försöker jämna till siffrorna i sista. Spela juniorkedjan i alla 20 om det behövs!
Vilka utespelare har varit kassa hela säsongen?
Danielsson, Micke Holmqvist, Anger och Schneider, bortsett från hans två första matcher.
Danielsson kan jag hålla med om att han varit ytterst medioker.
Holmqvist har varit okej och knappast "kass".

Sen trodde jag väl att du skulle nämna Anger, precis som många andra okunniga härinne.
Killen som ligger tvåa i interna poängligan trots att han med en mer normal utdelning borde haft dubbelt så många mål på sitt konto, och som ger gärnet i varje byte och som dessutom har en av lagets bästa +/-.

Att du ens nämner Schneider är ett ännu större tecken på din okunskap.
Killen har spelat 6 matcher och gjort det helt okej hittills.
Men du kanske också lyssnar på radion och bildar din uppfattning därifrån?

Angående att man ska hålla käft angående Ridderwall. Varför det?
Det är ju så oerhört uppenbart att han inte håller som förstamålvakt i ES.
Tycker vi har fått många bevis på det så här efter snart en tredjedel av serien.
Senast redigerad av jensa85 den 2008-10-28 20:52:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lite taskigt läge för Ridderwall att försöka ta över efter D.Larsson, egentligen dömt att misslyckas.
Ridderwall är en utmärkt No.2 som kommer in ibland & håller tätt, men jag tycker det framgår mer & mer att killen inte riktigt är mogen att stå många matcher efter varandra.

Wesslau är tyvärr inte ett alternativ, platsade inte i MIF, var ok i gnaget.
Så, vad görs nu åt detta lilla problem tror ni?

Ingenting tror jag...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Frasen "hålla käften" är överhuvudtaget det mest idiotiska man kan säga på ett forum. JAg har fått lära mig att forum är till för att dela åsikter. Så ni som säger håll käften har uppenbarligen inte hästarna i stallet. Läs på läxan tack.
100% DJURGÅRDSJ***L
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Är en stor jävla skandal, och jag blir förbannad när jag ser att spelarna inte ens har viljan att ge järnet för Skölden. Jag och säkert många andra härinne skulle säkert gjort vafan somhelst för att få representera Djurgårn, om än bara för ett byte. Det är en ära, och man ska känna sig hedrad varje gång man drar på sig tröjan. Gör man inte det kan man söka ny klubb direkt, det är så jag känner.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:Lite taskigt läge för Ridderwall att försöka ta över efter D.Larsson, egentligen dömt att misslyckas.
Ridderwall är en utmärkt No.2 som kommer in ibland & håller tätt, men jag tycker det framgår mer & mer att killen inte riktigt är mogen att stå många matcher efter varandra.

Wesslau är tyvärr inte ett alternativ, platsade inte i MIF, var ok i gnaget.
Så, vad görs nu åt detta lilla problem tror ni?

Ingenting tror jag...
Håller med till 100. Riddarn ska ha den roll han hade förra säsongen. Dvs hoppa in i 10-15 matcher per säsong bakom en renodlad förstakeeper. Det behärskar han på ett bra sätt.

I nuläget är det dock ohållbart.

Tyvärr tror jag inte heller att det kommer göras något. DIF är garanterat "nöjda" med målvaktssidan. Och skulle man vilja, så skulle man inte kunna värva en ny målvakt.
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Kan inte se matchen men är alla mål Riddarns fel?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det enda som kan diskuteras om det inte var Riddarns fel är det första målet.
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Struten skrev:Kan inte se matchen men är alla mål Riddarns fel?
Alla mål är inte bara Riddarns fel. Försvaret har varit vidöppet. Men minst 2 av puckarna ska han ta, inget snack om saken.
Men likt förbannat duger han inte som förstamålvakt.
Och det har egentligen ingenting med dagens match att göra. Det är pga hans ganska osäkra spel genom hela säsongen i stort sett.
Och detta har bara förstärkts i dagens match, enligt mig.
Skriv svar