Timrå IK - Djurgårdens IF, 25/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 25/10 2008

Inlägg av warrant »

Är ju inte direkt första femman som måste justeras..
Det är ju linkans femma som måste justeras..
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Som det sagts tidigare en mycket bra första period utav Djurgården resten kan vi glömma.
I andra perioden hade Djurgården två powerplay på rad, då ska pucken (i mitt tycke) sitta i kassen. Det var alldeles för dåligt och som jag nämnt tidigare så skjuter man åt h*lvete för lite i PP.

Annars så var det en bra match i övrigt. Poäng borta mot Timrå är starkt, fast man kanske hoppades på mer efter den fina inledningen. Men jag är i alla fall riktigt nöjd över poängen.

Plus till Stefan Ridderwall i kassen som verkligen storspelade igår, vilken benparad han gjorde. Tack vare "Riddarn" så fick vi poäng igår. Även "Ragge" och Anger tycker jag var bra igår. Anger visade främst prov på sitt defensiva spel, och hans brytning i den första perioden var riktigt bra.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

För er som inte såg matchen igår, är det repris på C+ Sport 1 nu kl. 11.45!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Palmgren skrev:Som det sagts tidigare en mycket bra första period utav Djurgården resten kan vi glömma.
I andra perioden hade Djurgården två powerplay på rad, då ska pucken (i mitt tycke) sitta i kassen. Det var alldeles för dåligt och som jag nämnt tidigare så skjuter man åt h*lvete för lite i PP.

Annars så var det en bra match i övrigt. Poäng borta mot Timrå är starkt, fast man kanske hoppades på mer efter den fina inledningen. Men jag är i alla fall riktigt nöjd över poängen.

Plus till Stefan Ridderwall i kassen som verkligen storspelade igår, vilken benparad han gjorde. Tack vare "Riddarn" så fick vi poäng igår. Även "Ragge" och Anger tycker jag var bra igår. Anger visade främst prov på sitt defensiva spel, och hans brytning i den första perioden var riktigt bra.
Första matcherna när Schneider inte kunde vårt spel så mycket sköt han som fan, nu när ska lira vårt PP skjuter han inte så mycket, kan han inte gå tillbaka till att stå och skjuta sönder målvakten, returer & styrningar är aldrig fel.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Precis. I och med skotten så kommer styrningarna och returerna. Men då skotten uteblir så är det ganska omöjligt att göra det andra. Mer skott skulle definitivt innebära mer mål.
Skriv svar