Mash skrev: ↑2026-01-17 15:38:01
Fast man kan ju inte döma efter hur skadad spelaren blir. Det gäller ju att döma efter agerandet/uppsåt.
Det är ju som att fälla någon för olaga hot bara för att mottagaren är lättkränkt.
Nej, matchstraffet kom ju innan han klev av. Jag bara använde det som ett bevis tillsammans med att domaren stod precis bredvid.
Du måste va den enda som tycker att oavsett vad aktionen är så är domarens bedömning alltid rätt!
Skador kan ske utan att det är utvisning eller är det så att om en spelare blir skadad i kontakt med motståndare så är det automatiskt alltid utvisning menar du?
Mash skrev: ↑2026-01-17 15:38:01
Fast man kan ju inte döma efter hur skadad spelaren blir. Det gäller ju att döma efter agerandet/uppsåt.
Det är ju som att fälla någon för olaga hot bara för att mottagaren är lättkränkt.
Nej, matchstraffet kom ju innan han klev av. Jag bara använde det som ett bevis tillsammans med att domaren stod precis bredvid.
Du måste va den enda som tycker att oavsett vad aktionen är så är domarens bedömning alltid rätt!
Skador kan ske utan att det är utvisning eller är det så att om en spelare blir skadad i kontakt med motståndare så är det automatiskt alltid utvisning menar du?
Haha men alltså, min poäng är att armbågen förmodligen träffade huvudet med tanke på att han lämnade isen ett tag efteråt. Varför skulle han fejka så långt när dom redan fått femman med sig? Det i kombination med att domaren står bredvid och ser hela situationen talar väl för att det faktiskt är utvisning?
Jag hade blivit galen om vi inte fick med oss den om det var motsatt håll i alla fall
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.