Det var han som var i kassen senast mot fisk i Scandinavium och vi föll i OT.thelinho skrev: ↑2026-01-16 14:54:24Tror också Marmen får svettas imorgon. Inte mig emot. Han har inte gjort en dålig insats sedan han kom. Allt att vinna!Art Vandelay skrev: ↑2026-01-16 14:09:08Jag bara antar det.tadaa123 skrev: ↑2026-01-16 13:58:01Var står det att Marmenlind ska stå mot Frölunda?Art Vandelay skrev: ↑2026-01-16 13:50:36 Svårt att inte tycka synd om Marmenlind. Inte vunnit en match ännu och imorgon kommer han få känna på Frölunda...
Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
Osten östlund
Bara ge Marmeladen chansen, målet är att försöka behålla nån form av heder efter 60 min.Limp skrev: ↑2026-01-16 15:24:17Det var han som var i kassen senast mot fisk i Scandinavium och vi föll i OT.thelinho skrev: ↑2026-01-16 14:54:24Tror också Marmen får svettas imorgon. Inte mig emot. Han har inte gjort en dålig insats sedan han kom. Allt att vinna!Art Vandelay skrev: ↑2026-01-16 14:09:08Jag bara antar det.tadaa123 skrev: ↑2026-01-16 13:58:01Var står det att Marmenlind ska stå mot Frölunda?Art Vandelay skrev: ↑2026-01-16 13:50:36 Svårt att inte tycka synd om Marmenlind. Inte vunnit en match ännu och imorgon kommer han få känna på Frölunda...
Sätter vi Hellberg imål? Samt vinner med center sidan bestående av Salsten, JJ, Costmar och Rensfeldt.
Så får råttan Sam, ta ut Hellberg till OS truppen rapido. Annars är det bara avgå på måndag!
Det där skrev negativisterna i våras om fotbollen också. Vi skulle få kvala och tränaren skulle sparkas. Alla vet hur det slutade. Sitt lugnt i båten.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-15 21:56:10 9 poäng från kvalplats, 16 matcher kvar. Sker det ingen förändring så måste vi börja förbereda oss för fredagar i Vimmerby nästa säsong.
Skillnaden att rent hierarkiskt så är Djurgården i fotboll typ Luleå..... I hockey är vi Halmstad!Estrid skrev: ↑2026-01-16 15:52:52Det där skrev negativisterna i våras om fotbollen också. Vi skulle få kvala och tränaren skulle sparkas. Alla vet hur det slutade. Sitt lugnt i båten.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-15 21:56:10 9 poäng från kvalplats, 16 matcher kvar. Sker det ingen förändring så måste vi börja förbereda oss för fredagar i Vimmerby nästa säsong.
-
Osten östlund
Sett mycket skit om fotbollen, men inte att vi skulle kvala och åka ur.Estrid skrev: ↑2026-01-16 15:52:52Det där skrev negativisterna i våras om fotbollen också. Vi skulle få kvala och tränaren skulle sparkas. Alla vet hur det slutade. Sitt lugnt i båten.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-15 21:56:10 9 poäng från kvalplats, 16 matcher kvar. Sker det ingen förändring så måste vi börja förbereda oss för fredagar i Vimmerby nästa säsong.
Då är Färjestad närmare en "liknande situation", som DIF fotboll.
Kimby tycker alltså att vi spelade bra försvarsspel igår....
-
Osten östlund
T om aggressivt
"Det är en utmaning att hitta jämnheten och stabiliteten?
"– Jag tycker att det i de här två matcherna har varit en bättre aggressivitet i försvarsspelet. Jag tycker att vi har legat närmare. Sedan gäller det att fortsätta. Fortsätter man att hitta en stabilitet i allting så kommer också de regelbundna vinsterna komma.
Kimby tillägger:
– Det finns inte så mycket för oss annat än att fortsätta och att ligga på den högsta nivån för att möta Frölunda."
/HN
-
Stockholmimitthjärta
Alltså hjälp mig någon! Är djupt orolig för oss... Vad händer? Laget ser ut som om dom spelar av matcherna för att lyfta lönen. Okej har aldrig spelat hockey på shl-nivå men ändå utövat elitidrott och tävlat både i lag och individuellt. Hade varit rabiat mot mitt lag om vi lirat så här hade nog rykt en och annan klubba också. Vad är det som händer? Och ja vi är nog alla medvetna om det är killar som har det här som jobb och att det är prestationsbaserat. Ingen är fan säker! Och ja jag är för kontinuitet men som någon skrev kompetens visar sig och vice versa! Vet att det blev rörigt men är bara så sjukt orolig. Önskar bara någon såg en djupt i ögonen och sa att allt kommer ordna sig men vette fan nu alltså
-Sluta spela i Globen...
Helt ärligt så tror jag inte han vet hur bra försvarsspel ser ut. Likt de flesta moderna tränare faktiskt. Rusar våra försvarsspelare så är det aggressivt. Ett ord som anses positivt. Ingenting om balansen mellan att vara "aggressiv" och smart avståndstagande. Ligga rätt. Låta motståndarna ha pucken men i ofarliga ytor osv.
Vi har i stort sett aldrig haft bra försvarsspel under Kimby. Det har vi ju helt ärligt inte haft sen Nyman.
Det ligger lite i korten att vi möter FBK i kvalspel...tänk den serien gå till 7 och avgöras i sudden precis som mot SSK. Fan, St Göran kommer behöva öppna en extra psykavdelning för forumet och efter vinsten kommer beroendeakuten ha trippeljour i några veckor:)
Något som är lite konstigt är att ingen pratar om Honken så mycket som om Putte och Kimby.
Han kom in från J20 som ass. mitt under säsongen vi åkte ur, var headcoach första säsongen i HA och därefter ass. igen under Garpenlöv och sen Kimby.
Honken har hela tiden varit ansvarig för forwards och PP - den spelform som de senaste säsongerna har haft ungefär samma jämnhet som världens galnaste bergochdalbana där några bultar redan lossnat och hela strukturen inte står stadigt på marken.
I en intervju så berättade Wiken typ att "Honken tycker det där med psykologi är intressant" i samband med någon fråga om varför vi då inte hade någon mental coach (ekonomiska skäl.)
I en längre tidigate intervju med Wiken inför den här säsongen så sade han ju rent ut att han uppfattade herrlaget som i princip helt spelarstyrt vilket tog slut med Kimbys intåg.
Så kan man spåra mycket - inte all naturligtvis, för det fanns redan för mycket ingrott - skit tillbaka till Honken som tränare för herrlaget?
- - - - -
OK, nu om folk förstått att jag inte var helt seriös med det inlägget
Honken brinner bevisligen för Djurgården. Han grät av glädje när han som spelare tog upp oss förra gången och tar sitt jobb på yttersta allvar.
Jag vill bara visa hur enkelt det är att bygga upp ett case mot någon.
Han kom in från J20 som ass. mitt under säsongen vi åkte ur, var headcoach första säsongen i HA och därefter ass. igen under Garpenlöv och sen Kimby.
Honken har hela tiden varit ansvarig för forwards och PP - den spelform som de senaste säsongerna har haft ungefär samma jämnhet som världens galnaste bergochdalbana där några bultar redan lossnat och hela strukturen inte står stadigt på marken.
I en intervju så berättade Wiken typ att "Honken tycker det där med psykologi är intressant" i samband med någon fråga om varför vi då inte hade någon mental coach (ekonomiska skäl.)
I en längre tidigate intervju med Wiken inför den här säsongen så sade han ju rent ut att han uppfattade herrlaget som i princip helt spelarstyrt vilket tog slut med Kimbys intåg.
Så kan man spåra mycket - inte all naturligtvis, för det fanns redan för mycket ingrott - skit tillbaka till Honken som tränare för herrlaget?
- - - - -
OK, nu om folk förstått att jag inte var helt seriös med det inlägget
Honken brinner bevisligen för Djurgården. Han grät av glädje när han som spelare tog upp oss förra gången och tar sitt jobb på yttersta allvar.
Jag vill bara visa hur enkelt det är att bygga upp ett case mot någon.
- Lee Harvey Oswald
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Man undrar ju hur högt man skulle ranka det i efterhand när man såg tillbaka på det efter några år alltså
- Lee Harvey Oswald
Inte i nivå med något av SM-gulden, men absolut i nivå med att slå ut gnägget med 4-1 i matcher
Men snälla, låt oss slippa, jag kommer på riktigt inte orka med det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan