Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2026-01-09 09:42:15
Manijock skrev: 2026-01-09 09:20:45 Tror ni Marmenlind skulle kunna tänka sig att följa med ner i HA nästa säsong? Kan inte låta bli att fundera, men en målvaktsduo med Hävelid/Marmenlind hade känts tryggt och bra.

Gällande backsidan hoppas man på att Sissons kan tänka sig att stanna. I övrigt blir det säkert helt nya. Forwardssidan kanske Josefson blir kvar. Krüger tror jag inte pallar mer och slutar. Blomgren och Björck signar för typ Frölunda eller Färjestad. JP för Örebro.

Hoppas vid Gud att Wikegård pausar allt vad SHL-planering heter nu iallafall. Finns ingenting som tyder på spel här säsong.
Jag hoppas och tror att Björck och Nordmark blir en fin duo i HA. Josefson stannar oavsett och kommer kunna ta en Krüger-roll. Blomgren och Grewe tror jag blir kvar. Salsten kan nog vara en bra spelare på den nivån.

Lindström vet jag inte men känslan är att han, JP och samtliga importer bryter. Krüger, Rensfeldt, Brodin och Klasen lägger av/byter.
Blomgren kvar alltså? Vore väl uselt för hans karriär? En av få som klarat av SHL-spel.

Grewe stannar naturligtvis.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Vi har som sagt 0 defensiva backar och mycket av problemet tycker jag ligger i att vår backar ska vara så sköna. Samtliga av Sissons, Holm, Kylington, Laleggia ska leka sköna och åka upp med pucken så långt det bara går. Sen tappar man puck eller är uppe och bökar bakom motståndarens förlängda mållinje när spelvändning kommer. Jag vete tusan om jag vill förlänga med någon av dem om dom inte lär sig att spela klokt och va mer ”stay at home”

Åker vi ned i AS blir det Blixt, Berg, Hammarlund, Costmar, Grewe, Blomgren all over again.
JJ lär ju fortsätta, Salsten blir nog kvar, Wiktor Nilsson kanske kan tänka sig HA. Wersäll får säkert kontrakt av Wiken med motiveringen att han är Djurgårdare.
Viggo, Nordmark, Drott.

Hävelid, Andren i mål.

Får hoppas att Modo går upp så kan de släppa Kelleher till oss.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2026-01-09 10:37:32
Blomgren kvar alltså? Vore väl uselt för hans karriär? En av få som klarat av SHL-spel.

Så övertygande har han inte varit i SHL att det kommer ösas bud över honom. Båda bröderna Stockselius tror jag är aktuella och även Wiktor Nilsson. Wersäll och Wiå självklart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-01-09 10:54:07
Manijock skrev: 2026-01-09 10:37:32

Så övertygande har han inte varit i SHL att det kommer ösas bud över honom. Båda bröderna Stockselius tror jag är aktuella och även Wiktor Nilsson. Wersäll och Wiå självklart.
Wiå är säkert aktuell men där tror jag vi får SHL-konkurrens.
Theo Stockselius tror jag att Calgary har andra planer för om vi åker ur. Lucas däremot kan säkert vara aktuell.

Detta får mig dock att åter dra tankarna till Dorian.
Vad fan händer med Dorian?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Knickedick skrev: 2026-01-09 11:55:43 Wiå är säkert aktuell men där tror jag vi får SHL-konkurrens.
Theo Stockselius tror jag att Calgary har andra planer för om vi åker ur. Lucas däremot kan säkert vara aktuell.

Theo draftades i andrarundan och har spelat totalt 9 matcher i år varav två i SHL. Jag tror inte dom kommer flyga över honom till nästa säsong oavsett var vi spelar utan där är det lugn och ro med utveckling som gäller.

Dorian har spelat två matcher men vet inte om det var innan eller efter sin skada.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Robbex

Silly Season 2026/27

Inlägg av Robbex »

Hugg Kopaca nu!! Och skicka brodin och costmar!
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-01-09 12:00:56
Knickedick skrev: 2026-01-09 11:55:43 Wiå är säkert aktuell men där tror jag vi får SHL-konkurrens.

Theo draftades i andrarundan och har spelat totalt 9 matcher i år varav två i SHL. Jag tror inte dom kommer flyga över honom till nästa säsong oavsett var vi spelar utan där är det lugn och ro med utveckling som gäller.

Dorian har spelat två matcher men vet inte om det var innan eller efter sin skada.
Jag tror Calgary kommer signa Theo och sen välja hur DOM vill göra. Sen hur dom gör det vet man ju aldrig.

Kollade upp det där med Dorian och han har spelat 2 matcher i J18 nu på denna sida årskiftet så han verkar var tillbaka efter sin skada vilket glädjer mig.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Robbex skrev: 2026-01-09 12:22:40 Hugg Kopaca nu!! Och skicka brodin och costmar!
Brynäs var sugna på Ylönen inför säsongen. Trade mot honom eller Vesel. Båda är förmodligen billigare än Ylönen.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Jaha, då sitter man här och tänker vad för trupp vi kan tänkas ha i HA då det ser väldigt realistiskt ut att vi åker ur om ledarna inte gör något.
Jag tror såhär:

Kruger - går i pension.

Hellberg - kan han tänkas gå ned i lön och fortsätta spela i DIF? Om Brodda kunde ha flera år med 180k kan väl Hellberg få typ 150? Han har ändå varit i KHL ett par år och tjänade runt millen i månaden där, pengar har han. Bor även i en villa på Dalarö med fru och barn, inte direkt enkelt att bara byta lag och flytta.

Alla transatlanter försvinner. De är för unga och för bra för att spela för en pisslön i HA. Möjligtvis att vi kan ha kvar Sissons? Vet inte hur nya kontraktet ser ut.

Frondell & Eklund till AHL/NHL.

Tror vi kan ha dessa i en HA-trupp:
Hävelid - någon bra målvakt. Kan hoppas Hellberg men annars kanske försöka ta typ Rasmus Korhonen från Västerås?
Blixt, Berg
JJ, Björck, Klasen, Nordmark, Blomman, Rensfeldt, Brodin (om han kan tänka sig gå ned i lön), Grewe, Salsten, Wiå

Kasta Costmar. Byt han mot Wiå typ.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Och kasta Patrik Andersson åt helvete. Kimby kan få stanna om han har något annat att komma med än "dumpa puck bakom mål och slicka sarg"
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Knickedick skrev: 2026-01-09 10:47:07 Vi har som sagt 0 defensiva backar och mycket av problemet tycker jag ligger i att vår backar ska vara så sköna. Samtliga av Sissons, Holm, Kylington, Laleggia ska leka sköna och åka upp med pucken så långt det bara går. Sen tappar man puck eller är uppe och bökar bakom motståndarens förlängda mållinje när spelvändning kommer. Jag vete tusan om jag vill förlänga med någon av dem om dom inte lär sig att spela klokt och va mer ”stay at home”
Jag håller helt med dig delar samma känsla. Bryter man ner det och tar back för back så är det såklart skickliga backar, men jag skulle vilja ha tydligare rollfördelning, alla dom där backarna är likadana och åker runt och ser lite sköna ut, dom vill bidra offensivt och sätta igång spelet men när vi ska försvara och är i egen zon är det inte lika roligt/viktigt att göra jobbet 100%.

Kylington har såklart magiska egenskaper men han orsakar ganska mycket skit bakåt också, det verkar folk helt förbise. Upp och ner som en jävla JoJo.
Spela fult
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Fragglepot skrev: 2026-01-08 13:31:32 Japp, Arnesson förlängde.

Borgman hade varit intressant, mycket skador i år dock.

Såg att Kevin Stenlund nämndes för HV inför nästa säsong. Hoppas vi är där och nappar med.
Stenlund hade varit en riktigt bra värvning. Han är född i Stockholm och verkar även vara väldigt god vän med Bemström. Hoppas att vi kan landa båda om vi klarar oss kvar i SHL.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

AlltidOavsett skrev: 2026-01-09 14:46:42
Fragglepot skrev: 2026-01-08 13:31:32 Japp, Arnesson förlängde.

Borgman hade varit intressant, mycket skador i år dock.

Såg att Kevin Stenlund nämndes för HV inför nästa säsong. Hoppas vi är där och nappar med.
Stenlund hade varit en riktigt bra värvning. Han är född i Stockholm och verkar även vara väldigt god vän med Bemström. Hoppas att vi kan landa båda om vi klarar oss kvar i SHL.
Medhåll. :)
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2026/27

Inlägg av Andspe »

Vi borde gå hårt för typ Henrik Borgström för nästa år. Han har ju uttryckt att han är Djurgårdare och har drömt om att spela för oss. Hans kontrakt går ut i vår och kan bli en bra förstacenter.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Andspe skrev: 2026-01-10 12:09:59 Vi borde gå hårt för typ Henrik Borgström för nästa år. Han har ju uttryckt att han är Djurgårdare och har drömt om att spela för oss. Hans kontrakt går ut i vår och kan bli en bra förstacenter.
Hoppas verkligen de är där och hugger om vi nu ”klarar av” denna vinter.
Nästan så att vi borde försöka få hit honom nu. Släng på samma lön som Hellberg…
Skriv svar