SHL 25/26 Djurgårdens IF - Rögle 6/1
Dax nu med kvartssamtal med tränarna. Det här är under all kritik under lång tid nu. AGERA !!!
Han vägrar ju försöka spela ihop laget? Kedjetombola konstant, till vilken nytta? Är väl uppenbart att folk har svårt att hitta varandra och sina roller och veta vad de ska göra. Man dumpar hellre bara ned pucken och skiter i vilket.
Och FASTÄN vi dumpar och spelar 'safe' (vilket leder till mycket av uddlöseheten) så läcker vi samtidigt som ett såll...
Nu kör Hudon och Costmar ihop. Vilken parodi.
Sitter precis bakom båset, Kimby för ingenting under matchen, han myspratar med de andra kostymerna och ställer skon på drickahyllan. Det är allt!
Skillnaden är att matcherna i JVM är 'på liv och död'. SHL har en jäkla massa matcher i en transportsträcka för TV och publikintäkternas skull.StatKing skrev: ↑2026-01-06 19:08:54Lite skillnad i intensitet i jämförelse med JVM. Varenda spelare i Sverige gick för fullt i varenda byte. I DIF är det inte en enda spelare som åker skridskor.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 19:06:23 Det sjuka är att Kimby kommer ha dom här matcherna i ryggen och sedan ändå spela juniorerna 6-7 minuter per match när dom kommer tillbaka.
Laget ligger och slirar i mellanmjölksland och få spelare vill bryta benet för "ingenting" i en match mot ett lag som vi egentligen inte 'ska' slå.
Jag gillar det inte. Tro mig. Jag skulle vilja se Djurgårdshjärta på Hovet och spelare som hellre får tänderna utslagna än att vika ner sig. Men vi är inte där än. Den här säsongen handlar om att överleva i serien. Grinar det illa mot toppen får vi bara spela av skiten och satsa på nästa match. Utan att hänga spelare eller tränare på vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Osten östlund
Poängen är att det varken är junisarna, Time out eller andra jävla bortförklaringar som vi försöker hitta på?Tellqvist32 skrev: ↑2026-01-06 19:19:38Irrelevant att jämföra med fotboll eller basket. Vi jämför oss mot andra hockeylag och inga andra.Osten östlund skrev: ↑2026-01-06 19:17:12
Mjällby vann SM guld med "dåliga spelare". Jag säger att min 1 ny ass måste in. Ifall Kimby ska vara kvar.
Tyvärr gått så långt, att inte orkar höra hans röst efter varje torsk just nu!
Nästa är väll att han ska spela Hudon med Rensfeldt o Costmar?
Är tränarna som ansvarar för att det ser ut så här jävla dåligt, spelmässigt!
Dags för kvartssamtal med din mamma.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hahaha, lobb igen
- Lee Harvey Oswald
Vår målskillnad kommer bita oss i röven i slutet av denna säsong.
Sorgligt att vi är så underlägsna att vi inte ens förmår att göra match av detta.
Det lag vi har på isen idag skulle ha stora svårigheter även i Allsvenskan
Sorgligt att vi är så underlägsna att vi inte ens förmår att göra match av detta.
Det lag vi har på isen idag skulle ha stora svårigheter även i Allsvenskan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det är så sjukt frustrerande att titta på. Ingen vilja och ingen fart... Fyfan.Praetori skrev: ↑2026-01-06 19:22:40Skillnaden är att matcherna i JVM är 'på liv och död'. SHL har en jäkla massa matcher i en transportsträcka för TV och publikintäkternas skull.StatKing skrev: ↑2026-01-06 19:08:54Lite skillnad i intensitet i jämförelse med JVM. Varenda spelare i Sverige gick för fullt i varenda byte. I DIF är det inte en enda spelare som åker skridskor.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 19:06:23 Det sjuka är att Kimby kommer ha dom här matcherna i ryggen och sedan ändå spela juniorerna 6-7 minuter per match när dom kommer tillbaka.
Laget ligger och slirar i mellanmjölksland och få spelare vill bryta benet för "ingenting" i en match mot ett lag som vi egentligen inte 'ska' slå.
Jag gillar det inte. Tro mig. Jag skulle vilja se Djurgårdshjärta på Hovet och spelare som hellre får tänderna utslagna än att vika ner sig. Men vi är inte där än. Den här säsongen handlar om att överleva i serien. Grinar det illa mot toppen får vi bara spela av skiten och satsa på nästa match. Utan att hänga spelare eller tränare på vägen.
Vi har ju dock ständigt 4-5 skador, landslag, barnafödsel och annat skit som stör?dlopajo skrev: ↑2026-01-06 19:21:30Han vägrar ju försöka spela ihop laget? Kedjetombola konstant, till vilken nytta? Är väl uppenbart att folk har svårt att hitta varandra och sina roller och veta vad de ska göra. Man dumpar hellre bara ned pucken och skiter i vilket.
Och FASTÄN vi dumpar och spelar 'safe' (vilket leder till mycket av uddlöseheten) så läcker vi samtidigt som ett såll...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Vårat försvarsspel skriker efter en riktig back. Någon som ger lugn kombinerat med pondus. En skickligare August Berg.
Det här är en sorgsen sammansatt klunga sugrör som är dåliga puckspelare men som beter sig som att det är deras styrkor.
Visa nått era ynkryggar
Det här är en sorgsen sammansatt klunga sugrör som är dåliga puckspelare men som beter sig som att det är deras styrkor.
Visa nått era ynkryggar
-
Detblir3poäng
Kan vi sluta kasta ner pucken när vi väl fått tag i den nu? Är ju helt sjukt att vi bara sprätter iväg den trota att ingen går för att vinna den. Sluta med det sarghörnsdump om vi nu inte kan hantera det!!
- Lee Harvey Oswald
#40 kladd innan 2-0 målet är ju inte så begåvat, rent Juniorslarv
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan