Backarnas fel såklart! Andrén gör inga misstag
Hockeyallsvenskan
Hockeyallsvenskan
Sjukt ändå att båda våra slipsar har sämre stats än Almtunas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hockeyallsvenskan
Ja synd att inte du är sportchef så vi hade haft Andrén istället för Hellberg!Praetori skrev: ↑2025-10-11 23:52:14Sjukt ändå att båda våra slipsar har sämre stats än Almtunas.
Guldet hade varit nära då!
Hockeyallsvenskan
Södertälje saknar verkligen DIF. Innan DIF kom ner i hockey allsvenskan så fick ju Södertälje kvala för att hålla sig kvar. Sen när DIF kom ner så gick det bättre för Södertälje. Nu när DIF har gått upp igen så ligger de i botten igen. 
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Hockeyallsvenskan
Jag tror Södertälje har problem på ledarsidan. Andreas Johansson känns som ett konstigt val. Han levererade väl liknande resultat i Modo och Hv för en handfull år sedan. Vill minnas att han inte var särskilt omtyckt i dessa klubbarna.
Avgå Jocke.
Hockeyallsvenskan
Inte bara SSK. Det har ändå varit ett par mardrömsår för satsande klubbar i HA. Ekonomin i HA gör ju att de tvingas tanka vissa säsonger gör att kunna gå för det någon enstaka. Lyckas man tajma med bra juniorer, hemvändare just den säsongen, tränare samtidigt som ekonomin möjliggör rätt importer så finns förutsättningar.
Men så trillar det ner ett HV, Brynäs eller Djurgården och så spelar det plötsligt ingen roll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hockeyallsvenskan
Fina Possler sänker horungarna
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hockeyallsvenskan
Tråkigt. SSK behövs i regionen, gärna ett starkt SSK.
Dessvärre blöder hela hockeysverige ekonomiskt, mest tack vare en osund löneutveckling där lagens kapprustning eskalerat bortom rimliga gränser.
(Kylington anses spela för " kaffepengar" , 150 000!!!! i månaden)
Jag skulle inte förvånas om hockeyettan strax imploderar. Dessutom har väl mer än halva hockeyallsvenskan näsan just över vattenytan, trots kommunpengar och andra konstgjorda andningar.
Utan lönetak är det bara att välja, riskera att satsa sig till konkurs eller åka ur på sportsliga grunder.
Eller suga ur sista kronorna ur barnfamiljer.
Nu har jag turen att kunna gå på ishockey utan att använda sista kronan, men 4 sittplatsbiljetter nu under mellandagarna för 1700 kr är fan gränsfall för om det är värt det. Då har vi inte ens transporterat oss dit. Lägg till läsk, popcorn , mat så blir det en del.
Tror inte generationen under mig kommer vara lika lättlurade och gå och betala svindyra biljetter. Mina grabbar ser knappt 5 minuter av en match medan jag i samma ålder såg varenda minut jag kunde. De kollar i bästa fall hela highlightsen.
Stolarna gapar just nu tomma på de flesta arenorna runtom i Sverige.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm