Är väl inget att säga, den går mot huvudet och kommer från sidan. Klumpigt och onödigt.
Jag är däremot förvånad att man inte fäller Larmi för sina filmningar.
Men det säger ju en del om hur hockeysverige ser på den saken.
Vi vill tydligen ha mer av den varan. Förr eller senare får Larmi med sig en felaktig utvisning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Haft en lång paus härifrån, bara tiden som inte räckt till.
Tyvärr återvänder jag enbart för att få ur mig att pga händelserna i Karlstad i lördags så känns det inte speciellt bra att åka med sonen till Ängelholm på torsdag, där tanken är att han ska få stå på sitt första bortastå.
Som far är jag ändå orolig att det kommer "kastas" mer skit än vanligt.
Döden skrev: ↑2025-11-24 13:33:01
Alltså... problemet med såna här bedömningar är ju att det är lite som en rättegång, finns det bevis så är det rätt kört. Ja, han har uppåtgående rörelse, ja han "träffar" nog på något sätt huvudet. Sen om det är förstärkning eller inte så finns det ju inga känslomässiga värdering hos disciplinnämnden som det finns i detta forumet. Det blir ju svart på vitt en korrekt bedömning, resten är ju en annan diskussion.
Skillnad i en rättegång att där sitter folk som kan något om lagen och är experter i det området. I disciplinnämnden sitter ju massa människor som inte har något med hockey att göra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Är väl inget att säga, den går mot huvudet och kommer från sidan. Klumpigt och onödigt.
Vi vill tydligen ha mer av den varan. Förr eller senare får Larmi med sig en felaktig utvisning.
Kan inte hålla mig helt så måste bara
Håller med om Ylönen men är ändå provocerande när Lodin säger i sändningen typ "jag känner något mot ansiktet, det är upp till domarna att bedöma om det är något".
Säger inte att det var det men han öppnar verkligen för att man ska kunna tolka det som en förstärkning.
crike skrev: ↑2025-11-24 15:18:30
Tyvärr återvänder jag enbart för att få ur mig att pga händelserna i Karlstad i lördags så känns det inte speciellt bra att åka med sonen till Ängelholm på torsdag, där tanken är att han ska få stå på sitt första bortastå.
Brukar vara som lugnast, efter något sådant har hänt. Media pumpar nyheten, samt det ska diskuteras/debatteras. Åklagarmyndigheten är inkopplad nu med. Vilket knappt händer med "sex brott" längre .
Kameror överallt, samt upplyst i arenan. Tidsfråga innan han sitter och gråter hos farbror blå.
Ni kommer få en kul upplevelse ihop ner hos gröthalsarna.
Jag är fortfarande "traumatiserad " av Gavlerinkens ( buren ) bortastå !
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-11-24 16:57:40, redigerad totalt 1 gånger.
crike skrev: ↑2025-11-24 15:18:30
Ha en fantastisk match med din son. Hockeyläktaren är en underbar och säker plats att vara på. Ni kommer att få ett minne för livet tillsammans.
Tror 99,9999999% som går på match aldrig någonsin varit det minsta orolig för sin hälsa under dessa event. Sådana där händelser som i Karlstad är tvärtom, och tack och lov, jävligt sällsynta och ett extremfall.
"Jesse kommer in med låg fart i zon med intentionen att spela klubba mot puck i egen zon,
vilket stärks av videon. När pucken spelas ner, förflyttas motspelarens axel samt huvud, detta i samband
med att Jesse istället påbörjar en tackling resulterar i följande situation.
Djurgården ställer sig emot disciplinnämndens påstående gällande;
• Fart
• Kraft
• Den påstådda uppåtgående rörelsen grundas enbart på att motståndaren försöker undvika kollision
genom att flytta sig bakåt och uppåt.
Djurgården vill betona vikten av:
• Låg fart
• Ostraffad sedan innan
• Utfallet - spelaren som tacklades var i gott mod och spelade avslutade delen av matchen.
• Videobeviset vinklar kan inte bekräfta varken kraft eller träff i huvudet. Bevisvärdet som
presenteras styrker endast motspelarens reaktion. Därför vill vi istället föra till protokoll att Jesse
inte upplever någon väsentlig kontakt i situationen."
ja bra summerat. man ser verkligen inte om det träffar huvvet eller inte på dom där bilderna. man ser bara reaktionen på motspelare.
visst vi ska vara rädda om spelarna och hårda mot huvudtacklingar men ibland blir det bara....märkligt
var den så solklar eller går du på motståndarens reaktion? Visst går det att styrka att det tar i huvvet är det väl så reglerna är skrivna men jag vet inte ja