SHL 25/26 Djurgårdens IF - Linköping 20/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

-daniel- skrev: 2025-11-21 07:43:27 Nu hann jag av familjeskäl bara se delar av matchen men det jag såg var följande:
En riktigt bra kamp där framförallt LHC visade desperation, vi lyckades dock hålla i och spela sådär stabilt som vi måste om vi ska ta de livsviktiga poängen som krävs mot de lag som ligger under oss.

Kovacs är bara pinsam, en typisk råtta, så honom behöver vi inte ens uppmärksamma eller ge tid i rampljuset.

Hyfsad kväll för våra bärande spelare poängmässigt. När hade vi senast en spelare som snittar över en pinne per match efter 20 spelade omgångar ...?
Snively är möjligtvis det bästa transatlant-förvärvet den här föreningen någonsin gjort i mitt tycke. Alltså visst, Rene Bourque gillade jag skarpt, Zigomanis var jävligt häftig att se på svensk is, Klubertanz var grym första säsongen han var här men undrar om inte Snively är ett snäpp bättre. Det driv han har kombinerat med det spelsinnet är otroligt. Om Wikegård lyckas landa en förlängning så ska han ha bragdguldet!
Det är bara synd att det mediagullas med det dömda rattfyllot.
-Det är ingen slump!
Babek

Inlägg av Babek »

Praetori skrev: 2025-11-21 10:14:18
Babek skrev: 2025-11-21 00:48:24 Tycker det kändes väldigt stabilt tills utvisningarna började komma. Riktigt bra BP idag men lite skakigare bakåt desto längre matchen led efter halva matchen. Tycker mig se liknande tendenser i en del andra matcher också så hoppas vi hittar en ännu högre lägstanivå. Kollar man våra 6 senaste matcher med Hellberg:
Första perioderna: 6 gjorda och 0 insläppta.
Tredje perioderna: 4 gjorda och 8 insläppta.
Säger nog en del iallafall.
Tycker ändå att det är tydligt att det hänger ihop med utvisningar. Vi hamnar i dålig andning och när vi travar BP på varandra färgar det av sig på 5v5.
Jaa håller med! När vi är så där disciplinerade som vi brukar vara i 1a så ser det riktigt stabilt ut. Stänger igen farliga ytor riktigt bra och släpper till få skott. Tror vi har 42 skott mot hos i på 6 senaste första perioderna med Hellberg så snitt 7 skott per period. Skär ner på onödiga utvisningar och orka hålla fokus hela matcher så kan vi bli riktigt svåra att slå för alla lag.
Skriv svar