Hur många trippingar/höga klubbar har inte "åkts in i"? Klubban ska inte vara där.Rolv skrev: ↑2025-10-28 21:34:41Gällande crosscheckingen. Kan domarna tolka det som att Berg åker in i klubban?#10 skrev: ↑2025-10-28 21:27:07Solklar utvisning, nästan lika klar som 5an med raka armar i ansiktet som domarna tyvärr blinkade försirwilliam skrev: ↑2025-10-28 21:24:50Jag tycker att Lindströms andra är korrekt. Han slashar över handsken, handen tappar fattningen av klubban och han faller. Vet inte om det är så mycket diving där. Aja, kan se fel också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-28 21:22:37 Säsongens bästa match hittills. Inte riktigt alla 60, men nästan.
Domaren ska anmälas. Lindströms sista tvåa och missad crosscheck i ansiktet ska beivras. Det här FÅR inte lämnas oberört.
Klubban är ju redan där genom utsträckta armar på Växjöspelaren som försöker skydda sig. Det är ju inte att Växjöspelaren ”söker” Berg med klubban.
Men visst, med tanke på de utvisningar som brukar tas, är det märkligt att de blundar för denna.
SHL 25/26 Växjö - Djurgårdens IF 28/10
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Och på domarförbundet lyser flitens lampor om hur de ska få iszebrorna att stoppa ångvälten DIF.
1 stulen poäng av förbundet i kväll, vore fint om han som crosscheckade före 2-2 målet nu får en 5 matchers avstängning.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Brukar inte dina knän vika sig när någon petar dig på handen?DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-28 21:30:02Han faller för att han tappar fattningen av klubban? Ok logiskt.sirwilliam skrev: ↑2025-10-28 21:24:50Jag tycker att Lindströms andra är korrekt. Han slashar över handsken, handen tappar fattningen av klubban och han faller. Vet inte om det är så mycket diving där. Aja, kan se fel också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-28 21:22:37 Säsongens bästa match hittills. Inte riktigt alla 60, men nästan.
Domaren ska anmälas. Lindströms sista tvåa och missad crosscheck i ansiktet ska beivras. Det här FÅR inte lämnas oberört.
Sällan jag blir så arg som idag. Svartnade nästan när Berg fick smällen där medan domarna tittar på och medvetet släpper. En rätt solklar agenda som alla känner till, men som ingen pratar om. Domarnas syfte är inte att agera på det som händer. Deras främsta arbetsuppgift är att leda matchen i en "underhållande" riktning. Därav att man alltid kan förutspå hur utvisningarna kommer tas.
Detta i en tid när det är så satans mycket pengar inblandade och man måste sälja till den breda massan. Äckligt!
Kul för Holm att avgöra. Bäst på planen enligt mig. Bra laginsats! Bästa för säsongen.
Detta i en tid när det är så satans mycket pengar inblandade och man måste sälja till den breda massan. Äckligt!
Kul för Holm att avgöra. Bäst på planen enligt mig. Bra laginsats! Bästa för säsongen.
"Alla spelare är ansvariga för sin egen klubba" är en mening som ordagrant förekommer i regelboken.Rolv skrev: ↑2025-10-28 21:34:41Gällande crosscheckingen. Kan domarna tolka det som att Berg åker in i klubban?#10 skrev: ↑2025-10-28 21:27:07Solklar utvisning, nästan lika klar som 5an med raka armar i ansiktet som domarna tyvärr blinkade försirwilliam skrev: ↑2025-10-28 21:24:50Jag tycker att Lindströms andra är korrekt. Han slashar över handsken, handen tappar fattningen av klubban och han faller. Vet inte om det är så mycket diving där. Aja, kan se fel också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-28 21:22:37 Säsongens bästa match hittills. Inte riktigt alla 60, men nästan.
Klubban är ju redan där genom utsträckta armar på Växjöspelaren som försöker skydda sig. Det är ju inte att Växjöspelaren ”söker” Berg med klubban.
Men visst, med tanke på de utvisningar som brukar tas, är det märkligt att de blundar för denna.
Vi kan kalla det hög klubba om du vill, du är ansvarig för klubban, oavsett så skulle det varit utvisning och deras mål aldrig godkäntsRolv skrev: ↑2025-10-28 21:34:41Gällande crosscheckingen. Kan domarna tolka det som att Berg åker in i klubban?#10 skrev: ↑2025-10-28 21:27:07Solklar utvisning, nästan lika klar som 5an med raka armar i ansiktet som domarna tyvärr blinkade försirwilliam skrev: ↑2025-10-28 21:24:50Jag tycker att Lindströms andra är korrekt. Han slashar över handsken, handen tappar fattningen av klubban och han faller. Vet inte om det är så mycket diving där. Aja, kan se fel också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-28 21:22:37 Säsongens bästa match hittills. Inte riktigt alla 60, men nästan.
Vet inte om någon nämnt...men på Växjös andra mål är väl skymmande spelare i målgården och härjar med skridskorna? Bra mkt mer än vi åkte på 'visuell störning' för? 
Står med skridskorna utanför tyvärr.
Men det är fan helt bisarrt hur två domare kan stå och titta på Suomis crosscheck och inte ta den. Otroligt pinsamt. Kunde fan inte tro min ögon
Korthuset står. Vi skulle haft alla tre. Detta mot en av de vidrigare byhålorna som finns i den här serien. Här ska staden sättas på kartan! Kommunkassan räcker till en hel del, men de kommer aldrig ifrån den där asfula tröjan och det hockeyallsvenska klubbmärket. Inget annat lag kan bära upp en Red Bull overtime som ”Lakers”. Andra sidan, är ni klara?! Jajamensan, fattas bara! Applåder.
Fyfan vilken skön jävla vinst, synd att vi blir rånade på 1 pinne zebrorna hade inte sin bästa afton.
Hur hög är klubban? Eller är det Berg är ”låg”?#10 skrev: ↑2025-10-28 21:38:33Vi kan kalla det hög klubba om du vill, du är ansvarig för klubban, oavsett så skulle det varit utvisning och deras mål aldrig godkäntsRolv skrev: ↑2025-10-28 21:34:41Gällande crosscheckingen. Kan domarna tolka det som att Berg åker in i klubban?#10 skrev: ↑2025-10-28 21:27:07Solklar utvisning, nästan lika klar som 5an med raka armar i ansiktet som domarna tyvärr blinkade försirwilliam skrev: ↑2025-10-28 21:24:50Jag tycker att Lindströms andra är korrekt. Han slashar över handsken, handen tappar fattningen av klubban och han faller. Vet inte om det är så mycket diving där. Aja, kan se fel också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-28 21:22:37 Säsongens bästa match hittills. Inte riktigt alla 60, men nästan.
Enligt regelboken: ”Highsticking innebär att en spelare för sin klubba ovanför den normala axelhöjden på
motståndaren”.
Vill se situationen igen. Men ja, i pågående spel är det självklart svårt för domaren att bedöma detta.
- Lee Harvey Oswald
Precis som jag var inne på före match, sååå bra är dom inte Växjö
Men allvarligt, Oooj vilken bortamatch vi gör, med reducerat manskap!
Hur kan fan vi ha detta spelet i oss redan?!
Jag är häpen över utvecklingen i spelet de senaste 2-3 matcherna bara, såg det inte komma riktigt, inte än.
Stolt som en tupp kommer jag somna ikväll. Tack DIF för en fantastisk insats!
Jag är häpen över utvecklingen i spelet de senaste 2-3 matcherna bara, såg det inte komma riktigt, inte än.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Instämmer helt. Har varit tveksam till om Kimby skulle klara rollen som den rookie han är för ett unyppflyttat lag. Nu är det bara hatten av, mycket imponerande hittills och särskilt idag.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-10-28 21:55:32 Precis som jag var inne på före match, sååå bra är dom inte Växjö![]()
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ingen notis/artikel på hemsidan alls ännu angående matchen. 
Trodde det skulle gå att se presskonfen. (..och den finns ju självklart på hemmalagets kanaler: https://www.vaxjolakers.se/article/1cbat4v-4af7d/view)
Trodde det skulle gå att se presskonfen. (..och den finns ju självklart på hemmalagets kanaler: https://www.vaxjolakers.se/article/1cbat4v-4af7d/view)
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2025-10-28 22:44:52, redigerad totalt 1 gånger.
du får gå in på plastsjös youtube där kan du se den.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-10-28 22:42:30 Ingen notis/artikel på hemsidan alls ännu angående matchen.
Trodde det skulle gå att se presskonfen.