Tror vi lånar ut Blixt och sätter Pulli på läktaren med tanken att utveckla honom (om ledningen inte givit upp på de projektet redan)Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 15:37:35Fint! Lär väll Pulli försvinna inom kort?GULD skrev: ↑2025-10-17 15:31:29 Kylington klar !
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... djurgarden
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
100% detta!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Såklart letar vi slips, var inte oroliga för det. Men det gäller ju att det blir något som håller måttet också.
-
Silly Season 2025/26
Men, enligt Ros så är ju Kylington ”supergnagare”, han skulle ju aldrig sätta på sig DIF-tröjan!? 
Skämt åsido, vore en väldigt spännande värvning om den stämmer. Kan vi få in en säker backup på målvaktssidan, så skulle det kännas ännu bättre. Hävelid behöver nog få spela förstaslips i en stabil klubb en nivå ner något år till skulle jag tro.
Hoppas bara Hellberg är frisk imorgon, Brynäs är på uppgång.
Skämt åsido, vore en väldigt spännande värvning om den stämmer. Kan vi få in en säker backup på målvaktssidan, så skulle det kännas ännu bättre. Hävelid behöver nog få spela förstaslips i en stabil klubb en nivå ner något år till skulle jag tro.
Hoppas bara Hellberg är frisk imorgon, Brynäs är på uppgång.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Jag tror vi kommer ge Pulli tid att komma in i det. Känns fel att ge honom så kort tid och sedan dumpa.Vilshion skrev: ↑2025-10-17 15:45:46Tror vi lånar ut Blixt och sätter Pulli på läktaren med tanken att utveckla honom (om ledningen inte givit upp på de projektet redan)Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 15:37:35Fint! Lär väll Pulli försvinna inom kort?GULD skrev: ↑2025-10-17 15:31:29 Kylington klar !
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... djurgarden
-
Silly Season 2025/26
2.2 miljoner/säsong för Brodda#10 skrev: ↑2025-10-17 15:11:47Brodin har ingen hög lön, ca 140K bara, väl investerade pengar …Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 11:23:42Vad ligger Broddas lön på?
Fan han får köra en fejk skada, om han vill vara kvar ( Försäkringkassan tar kostnaden)? Så vi kan lägga dom pengarna på slips. Timrå har ju hållit på i flera år, "så vi kan ju köra en grej".
Silly Season 2025/26
Detta stärker mina förhoppningar om att målvakt letas faktiskt. Wiken/tränarstaben har identifierat ett problem i truppen och agerat på en lösning. Tror knappast det var en billig lösning heller.Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-17 15:52:32 Såklart letar vi slips, var inte oroliga för det. Men det gäller ju att det blir något som håller måttet också.
De måste göra samma för målvaktpositionen.
Silly Season 2025/26
Du har så rättJim Morrison skrev: ↑2025-10-17 15:33:47 Ärligt talat har vi varit rätt dåliga i samtliga matcher men vi har haft en otrolig tur/effektivitet samt en bra målvakt. När Hugo har stått tycker jag vi visat vår egentliga nivå snarare än att han är den stora akilleshälen, om ni förstår hur jag resonerar.
Till min poäng så har ju backsidan varit den största anledningen till att vi har varit svaga, som många oroade sig inför, och där tror jag Kylington kommer vara enormt viktig om han kommer upp i nivå.
Silly Season 2025/26
Karjäveln borde skämmas och kasta in handduken omedelbart.peter johansson skrev: ↑2025-10-17 15:55:322.2 miljoner/säsong för Brodda#10 skrev: ↑2025-10-17 15:11:47Brodin har ingen hög lön, ca 140K bara, väl investerade pengar …Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 11:23:42Vad ligger Broddas lön på?
Fan han får köra en fejk skada, om han vill vara kvar ( Försäkringkassan tar kostnaden)? Så vi kan lägga dom pengarna på slips. Timrå har ju hållit på i flera år, "så vi kan ju köra en grej".
Silly Season 2025/26
Gissar att det letas... jag vill dock inte se Mantas.
Bästa jokern är att få loss Myhrenberg från LHC... hans kontrakt löper ut och Marcus Högberg ryktas på väg hem nu.. då sitter han med giltigt kontrakt med LHC precis som Ignatjew.. dvs hur bra Myran än varit är han övertalig.
Ett annat alternativ ngn nämnde å sa att han kommer direkt och spelar gratis - Anders Lindbäck... gjorde det helt ok i FBK förra säsongen.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Silly Season 2025/26
Har han gjort det så jävla ok senaste 2 åren? Tycker mest man läst (förutom fyrhjulingsfärden) att han varigt svajigbbjs skrev: ↑2025-10-17 16:16:58Gissar att det letas... jag vill dock inte se Mantas.
Bästa jokern är att få loss Myhrenberg från LHC... hans kontrakt löper ut och Marcus Högberg ryktas på väg hem nu.. då sitter han med giltigt kontrakt med LHC precis som Ignatjew.. dvs hur bra Myran än varit är han övertalig.
Ett annat alternativ ngn nämnde å sa att han kommer direkt och spelar gratis - Anders Lindbäck... gjorde det helt ok i FBK förra säsongen.
Silly Season 2025/26
Ja som en billig och snabb lösning på andraslips. Hade 89.6% som backup i i FBK förra säsongen.#10 skrev: ↑2025-10-17 16:18:57Har han gjort det så jävla ok senaste 2 åren? Tycker mest man läst (förutom fyrhjulingsfärden) att han varigt svajigbbjs skrev: ↑2025-10-17 16:16:58Gissar att det letas... jag vill dock inte se Mantas.
Hans äventyr med 4-hjuling å w**d är glömt å han sägs brinna av revanchlust. Hellre än Hugo å Mantas IMHO.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
-
Silly Season 2025/26
Lindbäck var nog det sämsta som skådats i Karlstad förra säsongen. Då har folk i Karlstad ändå sett en hel del skräp i målet.
Silly Season 2025/26
Lindbäck före Mantas? Herre jävlar. Den är jag inte med på.
Men Myrenberg hade varit intressant.
Men Myrenberg hade varit intressant.
Silly Season 2025/26
Ja jag är inget stort fan av dagens Mantas.
För dyr för det han levererar och tycker han tappat intresset för jobbet.
Hellberg är given etta kommande 2-3 säsonger och Myran vore perfekt utmanare om intresse å pengar finns.
Tveksam på det och vad publiken i Karlstad tycker är egalt, 89.6% å kostar nada är bättre än Hugo.
För dyr för det han levererar och tycker han tappat intresset för jobbet.
Hellberg är given etta kommande 2-3 säsonger och Myran vore perfekt utmanare om intresse å pengar finns.
Tveksam på det och vad publiken i Karlstad tycker är egalt, 89.6% å kostar nada är bättre än Hugo.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -