SHL 25/26 Djurgårdens IF - Rögle 2/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
agne
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

Jag ska hit på lördag igen vet inte om jag pallar. Jag var på matchen i globen också...
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Smärtsamt. Vi är ju inte ens på samma rink i tredje. Vi kan ha 20-30 minuters perioder i matcher där vi ser ut som Mighty Ducks innan Bombay...
Rigge56

Inlägg av Rigge56 »

Jim Morrison skrev: 2025-10-02 20:35:13 Spelar nog ingen roll vem som står i mål när vi släpper till så mycket chanser eller till och med ger bort dom. Vi höjer väl våra chanser med Hellberg men det är fan marginellt alltså.

Samma matchbild gång efter annan.
Ja, hur många indianare som leder till solklara målchanser i egen zon gör vi idag, 4-5?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Osten östlund skrev: 2025-10-02 20:21:20 Bara hoppas vi kommer före Leksand och Timrå!
Timrå?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Tellqvist32 skrev: 2025-10-02 20:36:22 Smärtsamt. Vi är ju inte ens på samma rink i tredje. Vi kan ha 20-30 minuters perioder i matcher där vi ser ut som Mighty Ducks innan Bombay...
Inte ens Goldberg hade lyckats ducka såhär många :lol:
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

fryppe skrev: 2025-10-02 20:34:51 Ja ni detta ser inte jätte bra ut, vi spelar hyfsat i 2 perioder sen dör vi helt börjar backa hem funkar inte riktigt så.
Vi börjar riskminimera framför allt annat som det sett ut mycket i alla matcher. Släpper puckföraren och jätteytor på utsidan som de kan hämta fart i. Vi blir helt stillastående vilket spiller över till att det inte heller funkar när pucken blir lös eller ens om vi får den. Första två tänkte jag att vi är på väg lite åt rätt håll, jämn match.

Vi bara måste börja få stopp i egen zon genom att ligga närmare och röra på fötterna. Det räcker inte att bara fokusera på att inte gå bort oss, då blir vi nermalda till slut istället.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ett fett stort Njaaaa över hela DIF just nu.
De två senaste matcherna har känts genant givna på förhand och slutat precis som förväntat

Otroligt många brister i det här laget som synliggjorts inom de 8 första omgångarna.
Ungdomlig entusiasm och rekordeffektivitet har gett oss de poäng vi har.

Känslan från innan seriestart är tillbaka, kanske tom lite vriden förbi mitt utgångstips som 12:e placerade när detta är över i vår.

Ser inte att vi rör oss framåt i någon sorts utvecklingsfas, det är mest repriser på osynkade aktioner, blandat med lågt tempo, dassigt passningsspel, uselt special teams och ett målvaktsspel som inte håller måttet för SHL

Den jobbiga frågan är ju, vilka två lag kommer prestera sämre än det vi visat upp hittills?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
rikkard

Inlägg av rikkard »

Samma gamla det är inte Hävelids fel. Backspelet med puck var inte bra idag, men det var inte Hävelid heller. Jag vill ha målvakter som kan kliva fram och vinna matcher åt oss. Hellberg behöver någon som konkurrerar om förstaspaden, för ärligt talat har han också varit ojämn. Vi släpper in mest mål i serien och det är BÅDE backarnas och målvakternas fel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

agne skrev: 2025-10-02 20:29:20 Det var inte Hävelids fel iallafall.
Nä men han steppade inte upp i sista heller.
Han tog något friläge eller två och i andra var det ett par lägen där det kunde ringt bakåt som han räddade upp. Men tyvärr är han inte bättre än kollektivet i tredje.

Jag lägger absolut inte förlusten på honom men psykologiskt är båda våra slipsar inte i någon "zen zone". Hellberg mot Frölunda och Hugo mot både Luleå och Rögle tredje är mentalt instämnda med laget, som darrar.

Det gäller för övrigt resten av spelarna också. Utom möjligen Frondell och Björck.
Skitenkelt att sitta på forumet och döma spelarna iofs. De är ett lag och tar intryck av varandra. Grewe saknas. Ger karaktär. Tyckte att matchen gick dåligt men "svängde" när Frondell gjorde sitt sjuka mål. Det gav glädje och råg i ryggen när det kunde fortsatt ner i källaren.

Jag gillar dock inte alls att folk i det här läget försöker hitta syndabockar. Skall vi hänga Hudon eller Snively över indianarna? Skall vi hänga Krüger för att pucken inte satt? Skall vi hänga Holm för att han tappade SA bakom egen kasse? Jag tycker inte det och jag tycker inte vi skall hänga Sissons eller Hävelid heller för den delen. Förstastolpen skall han ha idag men der bleknar verkligen i jämförelse med övriga mindre bra grejer laget gör ikväll. Laget, inte jaget.
Senast redigerad av Praetori den 2025-10-02 20:56:06, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2025-10-02 20:25:54 Jag fattar inte. Vi har äntligen köpt en bra målvakt, men vi envisas med att spela en hockeyallsvensk målvakt. Vi kommer inte vinna några matcher med Hävelid. Gör vi fem mål framåt kommer motståndaren göra 6-7. Sluta med det här experimentet nu vi har inte råd med sånt.
Vadå? Menar du att vi ska använda vår spets? Varför då?

Nu när vi satte oss i båten med en snorbra etta och en dålig tvåa istället för två skapligt bra målvakter har vi inget val. Hellberg måste lira 40/45 matcher åtminstone. Är han inte kapabel till det så är det en felsatsning.

Man längtade efter att säsongen skulle ta slut så man äntligen kunde skrota den där usla duon. Kan inte förstå att vi står här fortfarande med samma problem.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Kimby blir säkert en bra tränare på sikt men eftersom laget är nykomlingar så hade det kanske behövts en mer rutinerad SHL tränare första året och kanske Kimby som assisterande.
tompa37

Inlägg av tompa37 »

OK! nu måste även jag sansa mig!
Och inse att vi nyss äntligen spelat oss upp i den enda serien som egentligen spelar någon roll i Sverige!
Efter några års elände!
Vi (och jag) måste självklart vara ödmjuka i kritiken! Inte såga, bara kritisera! säsongen är lång, och tack o lov finns det mycket kunskap i DIF organisationen! Jag är mycket övertygad om att ledningen ser och vet vad som bör göras, och vi bör stödja dem, så långt det går, då kommer vi att klara oss kvar denna säsong, och som Wiken säger, lära oss match för match, till att vi till slut återigen kommer bli ett fruktat lag!
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Knickedick skrev: 2025-10-02 20:40:44
Tellqvist32 skrev: 2025-10-02 20:36:22 Smärtsamt. Vi är ju inte ens på samma rink i tredje. Vi kan ha 20-30 minuters perioder i matcher där vi ser ut som Mighty Ducks innan Bombay...
Då är ju ändå Hävelid rätt okej idag sätt till de obefintliga förväntningar som finns. Men han är ju inte i närheten av tillräckligt bra för denna nivå. Utan att ta upp det ofta hädiska försvarsspelet i övrigt.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-10-02 20:45:40 Ett fett stort Njaaaa över hela DIF just nu.
De två senaste matcherna har känts genant givna på förhand och slutat precis som förväntat

Otroligt många brister i det här laget som synliggjorts inom de 8 första omgångarna.
Ungdomlig entusiasm och rekordeffektivitet har gett oss de poäng vi har.

Känslan från innan seriestart är tillbaka, kanske tom lite vriden förbi mitt utgångstips som 12:e placerade när detta är över i vår.

Ser inte att vi rör oss framåt i någon sorts utvecklingsfas, det är mest repriser på osynkade aktioner, blandat med lågt tempo, dassigt passningsspel, uselt special teams och ett målvaktsspel som inte håller måttet för SHL

Den jobbiga frågan är ju, vilka två lag kommer prestera sämre än det vi visat upp hittills?
Instämmer helt i din sammanfattning!
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Tellqvist32 skrev: 2025-10-02 20:54:14
Knickedick skrev: 2025-10-02 20:40:44
Då är ju ändå Hävelid rätt okej idag sätt till de obefintliga förväntningar som finns. Men han är ju inte i närheten av tillräckligt bra för denna nivå. Utan att ta upp det ofta hädiska försvarsspelet i övrigt.
Nej alla delar hänger ihop. Men vi det jag menar är att jag håller med dig i alla delar av laget så är det ibland Mighty Ducks innan samhällstjänsten
Skriv svar