Säsongen 2025/26: Återkomsten
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror Salsten kommer vara både rivigare och nyttigare än Brodin. Svårt att se Brodin topp 12 just nu om han inte steppar upp ordentligt.
Spela fult
Nej det känns osannolikt. Är väl typ kamp även med Costmar och Blomman om de där platserna. Men han får väl chans att spela om det på försäsong.diftobbe89 skrev: ↑2025-07-13 08:47:44 Tror Salsten kommer vara både rivigare och nyttigare än Brodin. Svårt att se Brodin topp 12 just nu om han inte steppar upp ordentligt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilka lag har vi möjlighet att hålla bakom oss på pappret? Timrås backsida känns sådär, samtidigt har de yttersta spets i några spelare. Möjligen Leksand eller ständigt LHC med sitt organisatoriska haveri, men de har värvat rätt bra å andra sidan. Örebro, Malmö, Rögle känns för bra i år.
Känslan är att vi kommer få väldigt svårt att göra mål. Vem ska leda offensiven? Kval känns rimligt på pappret i nuläget.
Känslan är att vi kommer få väldigt svårt att göra mål. Vem ska leda offensiven? Kval känns rimligt på pappret i nuläget.
Säg den glädje som varar
Svårt se att Brodin ska ta plats en serie högre upp när han knappt höll i allsvenskan. Känns konstigt att tycka samma som Tobbe.
Inför förra säsongen var det många här som undrade vem som skulle göra målen. Det slutade med att vi gjorde näst flest av alla lag. Det lär inte sluta på samma sätt i år men nog har vi en del spelare som kan hitta målet.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-15 22:01:31 Vilka lag har vi möjlighet att hålla bakom oss på pappret? Timrås backsida känns sådär, samtidigt har de yttersta spets i några spelare. Möjligen Leksand eller ständigt LHC med sitt organisatoriska haveri, men de har värvat rätt bra å andra sidan. Örebro, Malmö, Rögle känns för bra i år.
Om jag skulle gissa så tror jag att Snively och Frondell kommer ligga högt uppe i vår interna skytteliga.
Det där är ett gissel och förmodligen något som gäckar staben! Går det inte att låna ut honom och den andra klubben pröjsar en del av lönen?
Brodins skalle, tyngd och erfarenhet kommer behövas och bli viktig precis som vanligt när det drar ihop sig. Som i våras där han med Rensfeldt och Grewe ledde lagets överlägset jämnaste, och jaa, tamefan en av de viktigaste kedjorna.
Kommer säkert ta en ordinarie plats när det närmar sig vår.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Om Grewe-Rensfeldt-Brodin blir någon form av ordinarie lina i SHL så är vi illa ute. Lyckligtvis tror jag max en av dom får speltid så länge vi inte är riktigt skadedrabbade.
Expert.
Jag tror Grewe kan fortsätta växa. Han skulle kunna vara en stabil spelare för oss många år framåt.
Rensfeldt är tråkigt stabil.
Brodin är inte vad han varit och lönen har varit för hög men han är nyttig. Gnäller inte, kämpar och gjorde vissa väldigt viktiga insatser förra året. Blir intressant att se han i SHL.
Tycker dock vi är lite tunna. Hoppas nya spelarna kommer leva upp till förväntningar. Ska vi ha Klasen som extraforward? Bara spela i PP?
Håller Costmar i SHL?
Tror Wiken bygger ett lag som ska göra jobbet i varje byte, varje dag. Vi blir svårslagna även om vi inte har spets för toppen.
Rensfeldt är tråkigt stabil.
Brodin är inte vad han varit och lönen har varit för hög men han är nyttig. Gnäller inte, kämpar och gjorde vissa väldigt viktiga insatser förra året. Blir intressant att se han i SHL.
Tycker dock vi är lite tunna. Hoppas nya spelarna kommer leva upp till förväntningar. Ska vi ha Klasen som extraforward? Bara spela i PP?
Håller Costmar i SHL?
Tror Wiken bygger ett lag som ska göra jobbet i varje byte, varje dag. Vi blir svårslagna även om vi inte har spets för toppen.
-
Var inte tanken att Frondell och Eklund skulle skippa camper för att vara med i våran trupp från start? Nu kom ju uppgifter idag att de drar sig ur landslaget för att vara med i respektive NHL-camp.
Det var nog önsketänk... delvis baserat på vad som sas i samband med draften... yada yada yada.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-21 19:45:27 Var inte tanken att Frondell och Eklund skulle skippa camper för att vara med i våran trupp från start? Nu kom ju uppgifter idag att de drar sig ur landslaget för att vara med i respektive NHL-camp.
Madhawk var också tveksam om Frondell i dagens DIF-analys, KD och Blackhawks
sägs vara grymt imponerade efter post-draft campen med sina prospect....
Samma jag och Soldaten sagt, räkna inte med Frondell i höst om han inte står där den 13:e.
Galenhöken verkar dock tro på Eklund men jag är tveksam även där, hört från Islanders fans att
han också gjorde rejält avtryck... och trots avsaknad av 5-10 kilo är han nog mer redo än Frondell.
Spelat två säsonger med vuxna proffs, expert på att glida undan (tack storebror William för alla hårda tacklingar).
De allra flesta av deras prospects har bara spelat mot jämnåriga amatörer.
Men dagens besked om U20 turnering var väl för förbereda spel i SHL ?
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-21 19:45:27 Var inte tanken att Frondell och Eklund skulle skippa camper för att vara med i våran trupp från start? Nu kom ju uppgifter idag att de drar sig ur landslaget för att vara med i respektive NHL-camp.
Development camp är något helt annat, det är inte deras försäsongscamp som jag tror du pratar om.
-
Aha okej, då har jag blandat ihop dem.dr111DIF skrev: ↑2025-07-21 22:02:01DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-21 19:45:27 Var inte tanken att Frondell och Eklund skulle skippa camper för att vara med i våran trupp från start? Nu kom ju uppgifter idag att de drar sig ur landslaget för att vara med i respektive NHL-camp.
Development camp är något helt annat, det är inte deras försäsongscamp som jag tror du pratar om.
Dev.camp är nu i sommar och försäsongscamp senare i höst då?
- Jim Morrison
Sjukt svårt att sätta ihop kedjor till nästa säsong. Man kan ju bara spekulera.
Snively - Hudon - Eklund
Ylönen - Frondell - Pettersen
Josefson - Krüger - Blomgren
Salsten - Costmar - Grewe
Björck
Snively - Hudon - Eklund
Ylönen - Frondell - Pettersen
Josefson - Krüger - Blomgren
Salsten - Costmar - Grewe
Björck
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror absolut att de två sistnämndas erfarenhet och professionalism tillsammans med Grewes riviga 100-insats-spel håller hygglig SHL-klass.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-21 00:47:32 Om Grewe-Rensfeldt-Brodin blir någon form av ordinarie lina i SHL så är vi illa ute. Lyckligtvis tror jag max en av dom får speltid så länge vi inte är riktigt skadedrabbade.
Vi får ut mer ur spelare som Ludde och Brodda i SHL än HA.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.