Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev: 2025-07-19 16:54:01
DIF_Soldier skrev: 2025-07-19 03:57:25
fryppe skrev: 2025-07-18 14:16:24 klar enligt hockeynews
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen
Vi ska också fortsatt söka den där centern, så han är väl att betrakta som en rak ersättare till Frondell/Eklund.

Då börjar det ljusna något.

Klasen-Krüger-Ylönen
Snively-X-Pettersen
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Björck-Josefson-Blomgren
Salsten/Costmar
Varför insisterar du hela tiden på att posta laguppställningar utan Frondell och Eklund?

Varken Eklund eller Frondell ska ens vara med på camperna därborta.
Av tre skäl.

- Det mest uppenbara: För att de har skrivit på för andra lag. NHL bokstavligen äger dem nu och bestämmer var de ska spela och hur länge.
- Varken DIF eller deras nya klubbar har officiellt bekräftat var de ska spela. Spekulationer på Twitter är inte att betrakta som ett officiellt besked.
- Historiskt har det svängt otroligt fort i frågor gällande draftade spelare. Från solklar utlåning, till att de ska få chansen att slå sig in, till att de blir kvar därborta.

Det är samma song and dance varje gång en spelare draftas högt och det borde ledning och vi fans ha lärt oss vid det här laget. Jag har åtminstone lärt mig det.

Summa summarum vore det direkt oansvarigt att räkna in dessa två. Det nyktra utgångsläget är att de ska betraktas som förlorade tills motsatsen bevisas. Ren eventuell bonus helt enkelt.

Jag tycker också att det ser ut som att det är exakt vad Wikegård tar höjd för nu med Pettersen och fortsatt jakt på center vad det verkar.
Säg den glädje som varar
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Hela tiden var det två forwards kvar. Att vi värvar Emilio har inget med Frondell eller Fimpen att göra. Vi kan dessutom inte värva två spelare till bara för det finns en liten risk att de skulle spela i nhl. Ska vi gå in säsongen med typ 18 forwards?

Både Frondell och Fimpen planerar spela hos oss och då får vi räkna med det tills annat är bestämt.
Karlander

Silly Season 2025/26

Inlägg av Karlander »

DIF_Soldier skrev: 2025-07-19 21:04:31
SirDIFalot skrev: 2025-07-19 16:54:01
fryppe skrev: 2025-07-18 14:16:24 klar enligt hockeynews
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen
Vi ska också fortsatt söka den där centern, så han är väl att betrakta som en rak ersättare till Frondell/Eklund.

Klasen-Krüger-Ylönen
Snively-X-Pettersen
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Björck-Josefson-Blomgren
Salsten/Costmar
Varför insisterar du hela tiden på att posta laguppställningar utan Frondell och Eklund?

Varken Eklund eller Frondell ska ens vara med på camperna därborta.
Av tre skäl.

- Det mest uppenbara: För att de har skrivit på för andra lag. NHL bokstavligen äger dem nu och bestämmer var de ska spela och hur länge.
- Varken DIF eller deras nya klubbar har officiellt bekräftat var de ska spela. Spekulationer på Twitter är inte att betrakta som ett officiellt besked.
- Historiskt har det svängt otroligt fort i frågor gällande draftade spelare. Från solklar utlåning, till att de ska få chansen att slå sig in, till att de blir kvar därborta.

Det är samma song and dance varje gång en spelare draftas högt och det borde ledning och vi fans ha lärt oss vid det här laget. Jag har åtminstone lärt mig det.

Summa summarum vore det direkt oansvarigt att räkna in dessa två. Det nyktra utgångsläget är att de ska betraktas som förlorade tills motsatsen bevisas. Ren eventuell bonus helt enkelt.

Jag tycker också att det ser ut som att det är exakt vad Wikegård tar höjd för nu med Pettersen och fortsatt jakt på center vad det verkar.
Både Islanders och Blackhawks har meddelat att de kommer att spela med Djurgården nästa säsong och inte ens åka över på camp. Kan du hänvisa till något liknande fall där det löftet brutits med oss?
B.I.B.A

Silly Season 2025/26

Inlägg av B.I.B.A »

Undrar om Krüger och Josefson hade valt att komma hem igen om vår ledning för 15 år sen hade tjurat och bett dem dra åt helvete för att de ville testa lyckan i NHL.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Henkos »

DIF_Soldier skrev: 2025-07-19 13:21:55
Henkos skrev: 2025-07-19 11:50:16
DIF_Soldier skrev: 2025-07-19 11:15:11
Henkos skrev: 2025-07-19 10:14:57

Klasen-Krüger-Ylönen
Snively-X-Pettersen
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Björck-Josefson-Blomgren
Salsten/Costmar
Kryckan ska inte centra en förstakedja och ska vi ha även Klasen där kommer vi få enorma problem.
Då tycker jag att du här och nu skriver ditt eget förslag, så ska vi titta närmare.
Tänkte det var ganska obv men visst.

Snively-X-Ylönen
Klasen-Kryckan-Pettersen

Hade hoppats på något mer säkert som toppvinge men får vi in en vass Center kan väl detta funka även om jag tror Klasen får det jäkligt tufft i SHL. Särskilt när han nu verkar missa hela försäsongen.
Men alltså alldeles nyss sa du att Klasen-Krüger skulle ge "enorma problem" och sätter ändå ihop dem. Bestäm dig :lol:

För mig rätt obv att Snively och Ylönen är skyttarna i varsin lina och att Klasen och EP tar ut varandra. Ylönens tvåvägsspel täcker upp för Klasens offensiv.
Sa inte att de kan spela ihop utan menade att de inte ska förväntas ha produktion eller istid som en spelare i första linan bör ha.
Vet inte om Klasen platsar i en andra heller men att sätta han längre ner i hierarkin än så blir nog inte heller särskilt bra. Kemi är alltid svårt att veta men de är inte förstakedjematerial.
Frondell och Eklund ska givetvis in i mixen, någon av dessa kanske kan ta sig in i topplinorna.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

B.I.B.A skrev: 2025-07-19 21:45:17 Undrar om Krüger och Josefson hade valt att komma hem igen om vår ledning för 15 år sen hade tjurat och bett dem dra åt helvete för att de ville testa lyckan i NHL.
Undrar om dom ens valt Djurgårdens juniorverksamhet från början om föreningen behandlat ungdomarna så….
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Karlander skrev: 2025-07-19 21:35:09 Både Islanders och Blackhawks har meddelat att de kommer att spela med Djurgården nästa säsong och inte ens åka över på camp. Kan du hänvisa till något liknande fall där det löftet brutits med oss?
Jag kan köpa rapporterna om Eklund som är ganska entydiga även om jag vill se det svart på vitt den 13 september. Frondell däremot får du gärna själv hänvisa till tydliga källor att det är 100% klart.

Deras GM har iallafall inte sagt det:

“The plan is that he's playing with Djurgården in the SHL next year, but we've got a lot of time to figure out if that's the best path."
https://www.nhl.com/blackhawks/news/fea ... hatgpt.com

"Planen är... MEN" Chicago har alltså långt ifrån bestämt sig och har noll brådska heller. Det vill säga samma gamla velande som jag ställer mig starkt emot.

Jag har aldrig hävdat att löften brutits, det är du med flera som hävdar att löften över huvud taget GIVITS. De ger aldrig löften, det är det som är poängen.

Liknande fall är William Eklund, där det var "troligt" att han skulle spela säsongen här, men det slutade med ett besked på mållinjen i november, två månader efter säsongsstart. Sen bidrog han till att vi åkte ur SHL.

Jag gillar att DIF denna gång inte tar ut segern i förskott. Pettersen är en god ersättare.
Säg den glädje som varar
Skriv svar