DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Bra match idag (visserligen mot ett blekt Degerfors) och skönt med lite islossning. Härligt att se Tokmac på spelhumör också. Men vill gärna se en bra prestation mot ett bättre lag innan man drar för stora växlar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Trevligt att se Piotr Johansson tillbaka, nu har man en stor konkurrenssituation på högerkanten. Men när Ståhl kommer tillbaka så har jag nog honom som etta, Piotr som tvåa och Bergvall som trea. Så bra som Ståhl var i europa (om han kommer upp i den nivån igen) så känns han som den bästa högerbacken.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2025-07-08 04:32:49 Trevligt att se Piotr Johansson tillbaka, nu har man en stor konkurrenssituation på högerkanten. Men när Ståhl kommer tillbaka så har jag nog honom som etta, Piotr som tvåa och Bergvall som trea. Så bra som Ståhl var i europa (om han kommer upp i den nivån igen) så känns han som den bästa högerbacken.
Ja, Piotr är svår att inte tycka om. Härlig energi hela tiden.

Men nog är 3 bra högerbackar ganska onödigt i mitt tycke. Vi behöver bygga om laget en hel del. Jag skulle hellre vilja ha en tydlig "etta" på varje position, sedan en kille på väg framåt som utmanar, typ Bergvall.
Skador kan såklart ställa till det, men just nu har vi ett allt annat än balanserat lag.
Vi skulle väl nästan kunna ställa upp med 4 olika innermittfält om vi kände för det.

Idag är man på plats, unnar mig några bortamatcher under ledigheten. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Som sagt. Tur man inte bryr sig nämnvärt om fotbollen.

Herregud vilket uselt lagbygge.
B.I.B.A

DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Oacceptabelt att inte vinna denna.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Doyle 1

DIF Fotboll

Inlägg av Doyle 1 »

Är så jävla klappuselt så man skäms att man sitter o slänger bort tid o kollar på detta debacle..
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Man skäms för detta lag och hur de drar världens bästa klubb i skiten hela tiden. In med Hegland nästa och ut med Priske. Ut med Siltanen och in med Nino. Förstår inte prioteringen när det kommer till utlänska spelare. Gäller att börja värva spelare som vill spela i allsvenskan inte bara Europa. Syndes tydligt att det var Degerfors som var dåliga förra matchen och inte DIF som var bra.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Undra hur lång tid det tar innan Honkavaara får gå, nu kan man dock inte lasta honom för allt, men han får inte ut ett skit ur spelarna
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
daaviid

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Horribelt att inte spela Hegland idag. Vad fan är det för folk som styr egentligen?

Mot topp 5!!
Senast redigerad av daaviid den 2025-07-13 21:15:22, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Störst skuld till detta haveri till lag har ändå Bosse bilnasare
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Går det braaaa, eller går det som vanligt….
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Donkels-3.0 skrev: 2025-07-13 18:12:13 Störst skuld till detta haveri till lag har ändå Bosse bilnasare
Sant. Sedan har han flyttat fram våra positioner ekonomiskt från en katastrof till topp 2.

Men Bosse ska inte välja spelare, han kan däremot vara med och sälja och förhandla.
Det måste börja nu.
Ny sportchef imorgon, tack.

På plats idag, kändes nästan som en hemmamatch. Vi ägde arenan. :D
Dessvärre var vi klappusla större delen av matchen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-07-13 21:21:49
Donkels-3.0 skrev: 2025-07-13 18:12:13 Störst skuld till detta haveri till lag har ändå Bosse bilnasare
Sant. Sedan har han flyttat fram våra positioner ekonomiskt från en katastrof till topp 2.

Men Bosse ska inte välja spelare, han kan däremot vara med och sälja och förhandla.
Det måste börja nu.

Det var väl Bosses och Henrik arbete som har gett DIF den ekonomin idag inte bara Bosses förtjänst. Jag tror att tappet av Henrik är större än ett tapp av Bosse.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

klintan85 skrev: 2025-07-14 20:21:01
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-07-13 21:21:49

Det måste börja nu.

Det var väl Bosses och Henrik arbete som har gett DIF den ekonomin idag inte bara Bosses förtjänst. Jag tror att tappet av Henrik är större än ett tapp av Bosse.
Det kan du ha rätt i. Jag tänker att Henke haft den ekonomiska översikten och kunskapen. Men många spelare talar varmt om människan Bosse och hur väl han säljer in Djurgården.
Vi vet vad vi har men inte vad vi får.
Så behåll Bosse men i en delvis ny roll.
Det sportsliga ansvaret behöver ny kompetens.
Skriv svar