Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 10:40:23
..när man är 175 cm lång, odraftad och gör NHL-debut vid 25 års ålder så drar jag vissa slutsatser om att han fått kämpa extremt hårt för att få chansen.
/Hockeynews
Pannben - driv, motor...
Mina tankar:
Lägg till att han bytte "hemmastan" Washington mot Detroit inför förra säsongen, gissningsvis för få bättre chans till NHL.
Bästa poängspelare i nytt topplag men fick inte en match med Detroit... Europa nästa.
För pengar ?
Isåfall tror jag han fått mer i AHL eller NL/KHL/DEL...
Han har nog valt SHL och DIF för han fortfarande vill något med sin hockey.
Spelade med 6 svenskar (bl.a Lagesson 23 matcher) , 3 finnar å en norrman (Brandsegg-Nygård) senaste säsongen.
Största utmaningen är säkert stor rink och visst oprövad här, en risk.. men jag är övertygad det kommer gå bra.
Ser fram emot att han får uppleva klacken och sitt första tifo i 130 db.
41 grader på uteplatsen så en högsommarsillybonus: Joe hörde till Capitals/Hershey i sex säsonger, en 1C därifrån
bosätter sig i Stockholm och inte Gävle..... drömma om jävelskap får man.
Bäckis lär nog ha en övernattningslägenhet i Gävle isåfall. Spekuleras i att han presenteras den 19:e?
Är det tillräckligt starka argument. Wiken är polare med hans farsa, samt bo i Stockholm. För att avsluta karriären på hovet?
Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 14:49:46
Bäckis lär nog ha en övernattningslägenhet i Gävle isåfall. Spekuleras i att han presenteras den 19:e?
Är det tillräckligt starka argument. Wiken är polare med hans farsa, samt bo i Stockholm. För att avsluta karriären på hovet?
Hjärtat är garanterat i Brynäs men Stockholm gick före Gävle för familjeliv och vardag.
Sen OM han någonsin spelar igen så är ju frågan om han/familjen är intresserade av att splittras 50-70% av tiden...
stort tvek på den, möjligen en säsong men nej tror inte på Bäckis i Brynäs...
Vi har också fullt upp med få JJ på banan och bör inte lägga energi på rehab av en till gammal 1C.
Men fan vad jag skulle garva åt alla bekanta däruppe.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Fortfarande inga kontrakt för Bema, Alex N eller Kylington.
Ett fett bud (för SHL) på 4-5 år för en känd C/FW och få spela/leva hemma på Hovet borde väl konkurrera med NL ?
Funkade ju för FBK med Wallin och för FHC med Joel...
Kylington tror jag kanske vill hem oavsett om han nu ska fortsätta spela. Hammarn kan lånas ut till Almtuna.
Extern anonym sponsor får gärna kliva fram.
- Jeremy Roenick -
Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 14:49:46
Hjärtat är garanterat i Brynäs men Stockholm gick före Gävle för familjeliv och vardag.
Sen OM han någonsin spelar igen så är ju frågan om han/familjen är intresserade av att splittras 50-70% av tiden...
stort tvek på den, möjligen en säsong men nej tror inte på Bäckis i Brynäs...
Vi har också fullt upp med få JJ på banan och bör inte lägga energi på rehab av en till gammal 1C.
Men fan vad jag skulle garva åt alla bekanta däruppe.
Då min svärfar jobbar tillsammans med Gällstedts son, som i sin tur läcker som ett såll så med nyförvärv och haft rätt tidigare. Och även sagt att Bäckis är klar, för tydligen ville han spela förra året redan, men Caps kunde inte avskriva honom från skadelistan pga av lönetak.
Så har även Bäckis bokat B-hallen i gävle hela sommaren, så tror faktiskt att det stämmer som Gällstedts grabb säger, att Bäckis är klar.
Difsky skrev: ↑2025-07-10 11:56:50
Jag fatta rinte hur det kan vara så negativa röster i forumet? Vill folk ha en fulltime NHLer? Joe Snively är ju exakt den hyllan av spelare som är dröm för oss! Rent EP mässigt så ser det ju ut som en poängmaskin. Vad andra sagt om honom får mig att bli än mer taggad, han är något liten men extremt teknisk och viker sig inte för kamp framför mål. Näsa för att sätta upp spelare med fina mackor men kan också snajpa in en puck här och var. Han är från AHLs topphylla och har nosat rätt bra på NHL. Såg tom att någon inblandad i Detroit/grand rapids tyckte det var en massiv förlust att bli av med honom (tror Adolfsson retweetade?)
Sjukt spännande!!
Sen att det finns en del frågor i truppen och allas utveckling samt vad JJ och Klasen kan göra. Kalla mig galen men det gör mig otroligt pepp. Vem vet om Klasen kanske trivs bättre i SHL, JJ gör en gedigen comeback, Blomgren tar tre steg framåt, Håvard the Fårward blir en stabil SHL pjäs, Pulli och Lindström visar sig vara toppbackar i Europa, Ylönen och snively är sylvass spets på SHL nivå etc. Det enda säkra vi vet är väll att Hellberg kommer hålla rätt stränga öppettider i butiken.
Extremt taggad. Litar på Kimby och Wiken
Tänkte skriva ett snarlikt inlägg innan jag såg detta. Börjar se lite ut som fotbollens forum här nu med gnället på
både Frondell och värvningarna. Senast nu med Snively med 219 poäng på 292 matcher i AHL och fortfarande hyfsat ung. Vad förväntar sig folk egentligen?
Gäller bara att Kimby sätter grundspelet likt senaste säsongen och håller stjärnorna i schack
bbjs skrev: ↑2025-07-10 15:32:36
Ett fett bud (för SHL) på 4-5 år för en känd C/FW och få spela/leva hemma på Hovet borde väl konkurrera med NL ?
Kylington tror jag kanske vill hem oavsett om han nu ska fortsätta spela. Hammarn kan lånas ut till Almtuna.
Kylington är AIK
Såhär sa han till Hockeynews 2022.
”Färjestad och Djurgården ligger honom varmt om hjärtat. Men om man måste välja nån gång…
– Jag är från Stockholm och man har många vänner här inom Stockholmsdistriket som spelar. Nu Marcus Krüger för Djurgården och det är kul att se honom försöka hjälpa upp Djurgården. Jag har stora förhoppningar om dem. Det är kul att se bra spelare som har haft bra karriärer vänder hem och ger tillbaka till svensk hockey, säger Oliver Kylington.”
Kylington är AIK
Nej han är DIF.
- Jeremy Roenick -
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-11 20:30:40
Att Bäckström skulle komma hem och spela för Djurgården är som att Krüger skulle spela för Färjestad.
Kommer aldrig hända, någonsin.
110% Brynäs för Bäckström.
Tror ingen någonsin trott något annat.
Däremot är det galet kul att jäklas med alla polare i Gävle att familjen bosätter sig i Stockholm.
Enda sanna glädjen... ibland.
- Jeremy Roenick -
Joe Snively låter ju som en spelare vars offensiva skills och ability to create scoring chances jag kommer uppskata. Men var uppoffrande lagarbeteöver hela banan jag inte kommer uppskatta. Hmmm, låter det bekant på en spelare vi hade förra säsongen.
Vi behöver offensiv uppsida i detta lag och vad förväntar sig folk? Att det är Patrick Kane som ska komma? Då hade folk väl sagt att han var för gammal? och eftersom vi inte tar in ryssar så lär det inte bli Kuznetzov heller.
Snively känns som ett bra kort att ge en ärlig chans. För i ärlighetens namn är de flesta nyförvärv en chansning. Det finns aldrig några garantier.
Jag tror ännu det kommer komma 2-3 nyförvärv som kommer ha erfarenhet av bättre ligor än SHL. Men likväl kommer folk klaga, det ligger i vår natur. Oavsett vi har massiv rutin och ledaregenskaper i laget, oavsett vi har en av världens största talangfabriker och draftval från första rundor som kommer lira för oss. Målvakt och backar med NHL-rutin eller Grewe som kysser skölden framför Golden Hill så är laget skit.
Fan kom igen. Vi är i SHL och vi har många riktigt spännande spelare i truppen.
Vi är så jävla dåliga enligt folk så vi grinar över vad någon tidning har kokat ihop om en Brynäs-spelare som absolut inte har 275k i lön var värd en plats i vårt lag eller inte.
Njut av semestern, se det positiva och gå vidare från vad hockeynews sagt om Fjällby.
Det kommer en höst kan vi inte vänta tills dess med problem som då är bortblåsta?
Jag svävar fortfarande på moln sen råttkrossen och räknar bara ner dagarna till premiären. Tänk att om allt går som det ska så får vi se Kruger, JJ och Brodin tillsammans igen i SHL. Fina värvningar också tycker jag och kan Kimby få till den här lagmaskinen igen som sällan torskade och hämtade upp underläge efter underläge. Då kan det bli skoj på riktigt!
"Djurgården kommer dessutom få behålla Frondell i laget nästa säsong. Enligt Gunnar Nordström kommer Frondell att stå över Chicagos träningsläger i höst och istället fokusera på SHL-premiären med Djurgården, som spelar sin första match den 13 september mot Skellefteå."
"Djurgården kommer dessutom få behålla Frondell i laget nästa säsong. Enligt Gunnar Nordström kommer Frondell att stå över Chicagos träningsläger i höst och istället fokusera på SHL-premiären med Djurgården, som spelar sin första match den 13 september mot Skellefteå."
Tänk som det kan gå
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.