SHL: Övriga lag

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
wickberg

Inlägg av wickberg »

dlopajo skrev: 2025-06-25 22:01:13 Vore nästan kul att se en redogörelse för vem som brukar logen och relationen mellan dessa personer och de beslutsfattande personerna i sponsringen. Kanske hittar man en av forumets nyaste medlemmar i listan!

Inga intressekonfliktsrisker här. Rotera!
Jag önskar det vore så, men jag har aldrig varit i en loge, än mindre sätt en match från en. Jag är bara en simpel supporter som knappt kan pröjsa en ståplatsbiljett, trist men sant men jag supportar laget i mitt hjärta så gott jag kan. Liksom jag vet att ni gör. Jag är medlem i BIF och kan göra min röst hörd men jag önskar såklart att jag hade mer att säga till om men jag är bara en liten spigg i ett stort hav....En dag kanske jag får spendera en match i en loge med allt det innebär, man kan alltid drömma...
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Eriksson skrev: 2025-06-25 15:33:58 Vart lite full i skratt.....nåja asgarv då
Det är inte sponsring eller kommunal doping när staden betalar marknadsmässiga priser för att få reklamföra sig på dräkter, plancher, skyltar samt en lyxloge :lol:
wickberg skrev: 2025-06-25 17:02:04 Menar du att BIF skulle ha gett detta gratis till kommunen när andra företag är tvungen att betala? Eller hur menar du?
Nej, Jag menar att Gävle kommun INTE skall ge bidrag till en elitverksamhet som redan gör en vinst på över dryga 30mk
wickberg skrev: 2025-06-25 17:02:04 Ska BIF pro bono gör massa gratisarbete till kommun som staden i valigt fall hade varit tvungen att budgetera för?
Vad klubben vill göra är en helt annan sak, sen är det inget arbete som klubben gör, eller är man ute och sköter renhållning, jobbar inom vården osv åt kommunen?
wickberg skrev: 2025-06-25 17:02:04 Ska BIF vara en gratis reklampelare som lockar tusentals turister till Gävle som skapar arbetstillfällen i staden bara för skojs skull.
Du måste skoja nu eller hur, menar du att de kommupengar som går till klubben bidrar till tusentals nya turister i Gävle, Gävle är inte ens på top 20-listan i Sverige på turistorter/besökare, jämförelse med Uppsala som har dubbelt så många turister, så måste jag säga att Almtuna gör ett mycket bättre jobb med att locka turister utan några bekräftade bidrag från sin kommun

wickberg skrev: 2025-06-25 17:02:04 Det handlar om att ge och ta. De 2 simpla miljonerna Gävle kommun sponsrar BIF med får dom tillbaks tiodubbelt.
Åter igen, du svamlar, visa faktiska siffror på att 2 miljoner i bidrag från kommunen genererar 20 miljoner. Med en sådan kalkyl så borde sponsorer stå på kö

Jag antar att du tycker att det är bättre att det går 2 miljoner till en elitklubb som redan gör 30miljoer i vinst än att pengarna går till, skola, sjukvård, ålderdomshem, eller till att bekämpa den uppgående kriminaliteten.

Brunsåsen är och har alltid varit ett kommundopat lag som inte hade överlevt utan skattebetalarnas pengar, och nu fortsätter man att sno till sig pengar från bättre behövande, men största idioterna är nog de som sitter på Gävle kommun och delar ut pengarna

Du kanske själv skippar att köpa nya skor till barnen och lägger pengarna på ett par feta fälgar till bilen, för de genererar snabbare transport av barnen till skolan

Nåja, jag ger mig här och lägger ner diskussionen då du antingen är ett troll eller bara rent allmänt tar och hittar på dina egna slutsatser utan minsta fakta att backa upp dom med
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
wickberg

Inlägg av wickberg »

Du har ingen aning om vad du pratar om. Minst 26 hemmamatcher/säsong med hundratals utsocknes besökare innebär bara det tusentals turister, nätter på hotell och måltider på lokala reasturanger som Gävle annars skulle gå miste om. Och, sponsorer står faktiskt i kö, trots att de inte får en schysst reklamplanch på matchdräkten, Sen en en sak till Brynäs IF är är inte bara en hockeyförening, den når ut till tusentals andra där kommunen fallerar...
Skriv svar