crike skrev: ↑2025-06-03 07:51:43
Lås oss startar en diskussion.
Var verkligen JJ speciellt bra åren när han kom tillbaka? Även om han är återställd i skallen, kommer han vara tillräckligt bra för att hjälpa oss kvar i SHL?
Mitt minne, som inte är tillförlitligt, säger att han inte var på den nivån som man förväntade sig. Definitivt inte samma leverans som vi sett av Krüger.
Jag är dock öppen för att det var huvudet som ställde till det samt att då mitt minne är dåligt.
Nej, jag pratar förstås inte om poäng utan om spelmässig leverans.
Han var ju jättebra. Blev han inte MVP tillomed innan skadorna tog över?
JJ gick på vatten första året. Resten är inte helt schysst att kritisera med tanke på hjärnskakningarna.
Krüger var bättre i HA än vad JJ var i SHL sett över hela perioden. Men det betyder inte att JJ inte kommer kunna leverera. Men som det är sagt från klubbens håll redan, han är bara en ren bonus. Ingen vi räknar med.
Typ bäst i SHL första säsongen då han ledde ligans bästa kedja med Brodin och Jacob Lilja. Sedan två sönderryckta säsonger med hjärnskakningar och andra märkliga skador enligt ovan och då gick det ju sämre så klart. Men grym högstanivå!
Torpeden skrev: ↑2025-06-03 16:28:45
Typ bäst i SHL första säsongen då han ledde ligans bästa kedja med Brodin och Jacob Lilja. Sedan två sönderryckta säsonger med hjärnskakningar och andra märkliga skador enligt ovan och då gick det ju sämre så klart. Men grym högstanivå!
Kommer inte ihåg att JJ spelade med lilja
Minnet säger Bemström JJ Brodda men jag kan ha fel !
Torpeden skrev: ↑2025-06-03 16:28:45
Kommer inte ihåg att JJ spelade med lilja
Minnet säger Bemström JJ Brodda men jag kan ha fel !
I final 4 ställde vi upp med Lilja-JJ-Brodin iallafall
Kanske helt ointressant information, men enligt videon från Bosön verkar,
Lindström bära #28.
Hellberg kör på 35
Håvard 29
Costmar verkar återgå till #41 (ingen thore?)
JJ kör därmed 40
Jeppe kör ju 37 också ska sägas
Manijock skrev: ↑2025-06-01 13:27:40
Förstår inte varför man ska byta när man redan åstadkommit facit. Den tröjan vi haft nu senaste tre åren är det snyggaste som vi haft någonsin. Det är THE tröja.
Kan visserligen sakna ett rött tredjeställ ibland. Det kan vi lägga till.
Det här runket för gula bortaställ eller mellanblått alla Södergren och Öhling-eran förstår jag inte alls. Saknar vi gul-lila också eller? Eller flames? Varför göra om misstag
Kommer ihåg tröjorna vi hade lockoutsäsongen 04-05 och den nyansen av "tydligare blått" med fasa. Groteskt fula tröjor.
Jag tycker tvärtom, dessa tröjor vi haft i tre år nu är bland de ”fulare” vi haft på länge. Alldeles för mörk blå färg och den ljusblå detaljen på ärmen skär sig för mycket med det mörkblå. Alldeles för lite rött och gult också i min mening. DIF Hockey har alltid varit och ska vara gult, rött och blått. Inte blå-blått, det är fotbollen för mig.
Stort grattis till Anton och Victor! Hoppas på långa och framgångsrika karriärer i NHL
Med det sagt vill jag säga att inför denna säsong hoppas jag att vi står på oss och sätter någon form av deadline när de måste vara med laget 100% om de ska spela i Djurgården 25/26. Har för många dåliga minnen när man väntat för länge, främst kommer Mika och William till minnet. Sällan optimalt att hoppa fram och tillbaka mellan olika lag och kontinenter och inte få en bra försäsong.