Silly Season 2025/26
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Vad tror folk att saker kostar?
Om vi tog hela lönen för Jeppe så kostar alla nya backar över 200k/månad. Lindström lär va en bra bit över.
Brodda, Klasen Krüger ligger väl också där i faggorna på 200k
Hellberg lär va svindyr.
Grewe och Ludde lär ha fått SHL-mässiga kontrakt.
Costmar fick nytt kontrakt, lär inte vara dyr med SHL-mått men lär ha höjt sin lön mot föregående kontrakt.
Frondell och Eklunds förnyade kontrakt börjar väl gälla kommande säsong.
Ylonen?? Ska vi gissa på en bit över 300k??
Om vi tog hela lönen för Jeppe så kostar alla nya backar över 200k/månad. Lindström lär va en bra bit över.
Hellberg lär va svindyr.
Costmar fick nytt kontrakt, lär inte vara dyr med SHL-mått men lär ha höjt sin lön mot föregående kontrakt.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
OM det nu är det som ska in ! 1 topp C och ett loppis fynd som alla andra missat ( vist mirakel sker men medvetna mirakel är ennu sällsyntare )
Låter som det finns någon dom tror på men men
Är d så !
Så räknar Wiken med JJ 100%
och kanske även Thoresen !?
Ang 3e målvakt mindre viktigt då Hellberg är 1a
Hävelid blir ju oxå erfarnare osv
3e ta in en Junis så länge !
Och vänta med att fylla på med typ Linus Söderström nästa år bygg på sikt en bra dubbel
( min egen fundering
Ang intervjun det är nått vi inte tolkar rätt
Bredd var ju våran styrka inte går vi in så sårbara med desutom osäkra kort och skaderisker
Om det bara ska in 1 till topp Vem ? Är det en av absoluta toppen och pris därefter !?
Låter som det finns någon dom tror på men men
Är d så !
Så räknar Wiken med JJ 100%
och kanske även Thoresen !?
Ang 3e målvakt mindre viktigt då Hellberg är 1a
Hävelid blir ju oxå erfarnare osv
3e ta in en Junis så länge !
Och vänta med att fylla på med typ Linus Söderström nästa år bygg på sikt en bra dubbel
( min egen fundering

Ang intervjun det är nått vi inte tolkar rätt
Bredd var ju våran styrka inte går vi in så sårbara med desutom osäkra kort och skaderisker
Om det bara ska in 1 till topp Vem ? Är det en av absoluta toppen och pris därefter !?
The DIF ONE
-
Silly Season 2025/26
Är som du säger. Men hade Brodda/Klasen nu levererat för top 6? Så är det bra!Knickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
Någon av poddarna? Sa att Jeppe hade erbjudits på marknaden, där Rögle tar lite av ekonomin. Hade över 200K i Rögle.
Top backar i SHL kostar ju över 300K/mån.
Jesse är nog förmodligen bäst betald nu. HN sa ju at det var budgivning, HV hoppade av tidigt.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-06-04 14:54:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
Silly Season 2025/26
Om man ser här inne så har förhoppningar varitKnickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
En hel första kjedja förutom Ylonen och även en typ Nardella på det

Men klokt med Hellberg han kommer att få en svettig vinter

The DIF ONE
-
Silly Season 2025/26
Om nu Wiken vill hitta en chansning. Fan då skulle vi plockat Fitzgerald, inkörd på Hovet.GULD skrev: ↑2025-06-04 13:54:01 Om jag förstår ska vi ha in en 3 målvakt ?
Typ Div 1 Fynd
1 Fw/C hög klass
1 Fw spåkula fynd som ska ge Ryan Lasch utdelning
Lycka till med den OM Ahl lagen har 2-3 Agenter på varje match här i ungdom -Universitet -lokala småklubbar
för att hitta russin i pajen Vad har då NHL
Snälla säg att jag misstolkar något ?
Nää det måste in en topp FW till vår spelidé bredd och så
Eller ?
Silly Season 2025/26
Åberg har väl ändå bränt sina broar.Rutger skrev: ↑2025-06-04 13:48:38 Tror vi behöver och kommer kolla på spelare som spelar i Europa och som ännu inte har kontrakt nästa år, transatlanter såväl som skandinaver.
En som Pontus Åberg måste ändå vara intressant. Han gjorde ett skitår i Timrå men annars har han varit ganska lyckosam de senaste åren, dessutom Djurgårdare och högerskytt. Borde vara en förstärkning.
Ett annat namn skulle kunna vara Nolan Stevens i Södertälje. Stor spelare, gjorde ett bra slutspel, och borde funka i SHL med sin storlek.
-
Silly Season 2025/26
Ja produktion har han ju i sej.Osten östlund skrev: ↑2025-06-04 14:57:20Om nu Wiken vill hitta en chansning. Fan då skulle vi plockat Fitzgerald, inkörd på Hovet.GULD skrev: ↑2025-06-04 13:54:01 Om jag förstår ska vi ha in en 3 målvakt ?
Typ Div 1 Fynd
1 Fw/C hög klass
1 Fw spåkula fynd som ska ge Ryan Lasch utdelning
Lycka till med den OM Ahl lagen har 2-3 Agenter på varje match här i ungdom -Universitet -lokala småklubbar
för att hitta russin i pajen Vad har då NHL
Snälla säg att jag misstolkar något ?
Nää det måste in en topp FW till vår spelidé bredd och så
Eller ?
Klasen hadde nog kunnat vara assisterande med Assister
Och en klok C som Kryckan
Om det hadde varit någon annan en Wiken hade det varit oroligare han har varit med länge

Den röda tråden är målvakt backar och bygga på sikt
1 år överleva sedan år efter år högre sikte därav långa kontrakt på bärande målvakt 1a back osv
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Fast det blir inte så kul om Hellberg skulle bli långtidsskadad. Då har vi Hävelid, och en div 1 målis….joråsåatt!GULD skrev: ↑2025-06-04 14:53:57Om man ser här inne så har förhoppningar varitKnickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
Men klokt med Hellberg han kommer att få en svettig vinter![]()
-
Silly Season 2025/26
Mantas och Dick är nog tillbaka lagom till jul/nyår?Rutger skrev: ↑2025-06-04 15:24:00Fast det blir inte så kul om Hellberg skulle bli långtidsskadad. Då har vi Hävelid, och en div 1 målis….joråsåatt!GULD skrev: ↑2025-06-04 14:53:57Om man ser här inne så har förhoppningar varitKnickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
-
Silly Season 2025/26
100%.Osten östlund skrev: ↑2025-06-04 15:28:35Mantas och Dick är nog tillbaka lagom till jul/nyår?Rutger skrev: ↑2025-06-04 15:24:00Fast det blir inte så kul om Hellberg skulle bli långtidsskadad. Då har vi Hävelid, och en div 1 målis….joråsåatt!GULD skrev: ↑2025-06-04 14:53:57Om man ser här inne så har förhoppningar varitKnickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.

The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Smakar det så kostar det i SHL numera och marknaden är klen enligt Wiken.Knickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
Tror du har rätt om backar och målis. Leggia och Pulli är ca 200k vardera, Lindström säkert i spannet 250-300. Ylönen tror jag liknande som Lindström. Tror inte vi bränt norr om 300k på någon än utan håller lite i det. Sissons 100-150. Rögle lär behöva ta en bra del av lönen på JP. Tror inte Wiken är beredd att lägga 200k på JP om han nobbar 260k för Fjällby.
Rensfeldt och Grewe har väl fjärdeline-löner 40-50k, där sparar vi en del på Rensfeldt jämfört förra. Sen är jag inte alls säker på att Krüger och Klasen blir bättre betalda i SHL. Krüger förlängde för HA. Klasse ska väl ha varit en riktigt fet sign on när han anslöt i huvudsak, kanske inte kostar mer än 100k fortfarande. Frondell och Eklund är väl på Rookiekontrakt?
Men vi kommer likt alla lag ändå lägga mycket pengar i slutändan. Dock tror jag vi nu i SHL har en del prisvärda kontrakt på spelare som kommer bidra. För att höfta tror jag vi ligger med kontrakt på ca 45mkr i nuläget och en total budget på 55 ungefär.
Vi borde ha budget för 2 bra fw till. Men inte 3-4 fw och ett par backar till som vissa verkar tro!
Silly Season 2025/26
Hitta någon intressant div1 målis som kan konkurrera ut Hävelid. På målis går det att hitta fynd.Rutger skrev: ↑2025-06-04 15:24:00Fast det blir inte så kul om Hellberg skulle bli långtidsskadad. Då har vi Hävelid, och en div 1 målis….joråsåatt!GULD skrev: ↑2025-06-04 14:53:57Om man ser här inne så har förhoppningar varitKnickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Jo, vi måste ju rätta mun efter matsäck också.dr111DIF skrev: ↑2025-06-04 16:30:04Smakar det så kostar det i SHL numera och marknaden är klen enligt Wiken.Knickedick skrev: ↑2025-06-04 14:36:14 Vad tror folk att saker kostar?
Hellberg lär va svindyr.
Tror du har rätt om backar och målis. Leggia och Pulli är ca 200k vardera, Lindström säkert i spannet 250-300. Ylönen tror jag liknande som Lindström. Tror inte vi bränt norr om 300k på någon än utan håller lite i det. Sissons 100-150. Rögle lär behöva ta en bra del av lönen på JP. Tror inte Wiken är beredd att lägga 200k på JP om han nobbar 260k för Fjällby.
Rensfeldt och Grewe har väl fjärdeline-löner 40-50k, där sparar vi en del på Rensfeldt jämfört förra. Sen är jag inte alls säker på att Krüger och Klasen blir bättre betalda i SHL. Krüger förlängde för HA. Klasse ska väl ha varit en riktigt fet sign on när han anslöt i huvudsak, kanske inte kostar mer än 100k fortfarande. Frondell och Eklund är väl på Rookiekontrakt?
Men vi kommer likt alla lag ändå lägga mycket pengar i slutändan. Dock tror jag vi nu i SHL har en del prisvärda kontrakt på spelare som kommer bidra. För att höfta tror jag vi ligger med kontrakt på ca 45mkr i nuläget och en total budget på 55 ungefär.
Vi borde ha budget för 2 bra fw till. Men inte 3-4 fw och ett par backar till som vissa verkar tro!
Vi har ju haft nästan haft likviditetsproblem många år där vi fått låna och göra nyemissioner och så vidare så spelarbudgeten kan inte vara jättestor bara för att vi går upp i SHL.
Backarna är vi nog ganska rätt på. Jag tror vi ligger på 125-150 på Jeppe.
Ylonen närmre 300. Sen tror jag att du räknar alldeles för lågt på Renen och Grewe. Dom är etablerade spelare och jag tror ändå att dom hade bud från andra klubbar. 40k är rena skambud i SHL. Jag tror inte någon av dem spelar för under 90k. Iaf inte Grewe som är i sin prime. Han ligger nog i spannet 125-160.
Vad fick Krüger i HA då? Där har jag hört allt från 125-200 Inte lär det vara mindre. Krüger är visserligen urdjurgårdare men även en toppspelare i SHL. Klasen mellan 150-175.
Även om Frondell och Eklund är Rookies i SHL så finns det vad jag förstår bara en minimigräns på vad man får tjäna då. Men inte en Maximigräns. De lär va rätt bra betalda som rookies tror jag. August Berg sägs ha 110k?
JJs lön tillhör väl nu spelarbudgeten på detta.
Har Wiken sagt att han har plats för ytterligare två forwards så har han ju såklart det i budgeten.
Sen har vi ytterligare en jävla massa spelare på payroll som ligger på allt från 50-200k
Silly Season 2025/26
Nystartade konton som skriker sig hesa. Domedagsprofetior som vanligt. Allt kommer skita sig, samma visa varje år. Herregud.