DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Tocmac bra? Klappkass stundtals
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Rädda bollen på mållinjen med armen?

Nä då, ingen straff.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Som sagt, en lång vandring till 30p och säkrat kontrakt

Uddlöst, frustrerat och fortsatt hyfsad kvalpotential
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-05-25 17:37:54 Som sagt, en lång vandring till 30p och säkrat kontrakt

Uddlöst, frustrerat och fortsatt hyfsad kvalpotential
Nej då det blir inget kval
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-05-25 15:34:29 Tråkigt och illa om Bosse försvinner.

Från usla placeringar och usel ekonomi till motsatsen.

Bosse ska vara kvar.
Men stärk upp med kunnig sportchef, vi behöver lite nytänk och kompetens på värvningar. Varför inte Alexander Axen eller Jens Fjellström?
Hitta billiga fynd från fattigare lag och fortsätt hitta guldkorn.
Bosse ska inte ha ansvaret för specifika spelare längre. Mer övergripande ansvar.

Men släpp inte Bosse.
Och så detta ....suck. :(

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... son-avgar/

Men visst era tokstollar som gör sånt där, lycka till när era reptilhjärnor fått som ni vill och Bosse avgått.
Sedan Henke på det, då har vi en klubb i fritt fall. Härliga bottenstrider....

Är sådana här snorungar så trångsynta att de inte ser orsaken till resultaten just nu?

Sedan ska Bosse inte ha ansvaret för värvningar längre, men han är en jävel på att förhandla och att vara en glädjespridare. Han är kittet i föreningen. Ge honom rätt roll och behåll kontinuitet. Bosse har lett oss från konkurshot till en halv miljard i eget kapital.
Att sedan halva laget gick sönder mitt i ett onormalt matchande är inget vi kunnat ta höjd för. Vi kan ju inte budgetera för ett lag som ska gå till semifinal i en europacup, eller?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-05-26 11:36:52
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-05-25 15:34:29 Tråkigt och illa om Bosse försvinner.

Från usla placeringar och usel ekonomi till motsatsen.

Bosse ska vara kvar.
Men stärk upp med kunnig sportchef, vi behöver lite nytänk och kompetens på värvningar. Varför inte Alexander Axen eller Jens Fjellström?
Hitta billiga fynd från fattigare lag och fortsätt hitta guldkorn.
Bosse ska inte ha ansvaret för specifika spelare längre. Mer övergripande ansvar.

Men släpp inte Bosse.
Och så detta ....suck. :(

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... son-avgar/

Men visst era tokstollar som gör sånt där, lycka till när era reptilhjärnor fått som ni vill och Bosse avgått.
Sedan Henke på det, då har vi en klubb i fritt fall. Härliga bottenstrider....

Är sådana här snorungar så trångsynta att de inte ser orsaken till resultaten just nu?

Sedan ska Bosse inte ha ansvaret för värvningar längre, men han är en jävel på att förhandla och att vara en glädjespridare. Han är kittet i föreningen. Ge honom rätt roll och behåll kontinuitet. Bosse har lett oss från konkurshot till en halv miljard i eget kapital.
Att sedan halva laget gick sönder mitt i ett onormalt matchande är inget vi kunnat ta höjd för. Vi kan ju inte budgetera för ett lag som ska gå till semifinal i en europacup, eller?
Helt rätt Bosse har gjort mer för denna klubb än någon annan. Men man begöver en ny sportchef som kan rekrytera bättre. Kanske att Bosse kan ta över som VD när Henrik försvinner. Sen tror jag verkligen inte man hamnar i bottenstrid bara för att Bosse försvinner för man har bättre förutsättningar nu. Kim Källström skulle vara intressant. Känner klubben väl och har sportchefsutbildning. Men vill nog inte lämna den positionen han har.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

@klintan85

Ja, Kim skulle verkligen kunna vara rätt man att axla sportchefsrollen.
Känner till klubben och allt vad det innebär stt representera en storstadsklubb med hårt tryck på sig.
Har fått följa fotbollen från " experthåll" och säkerligen sett många spelare och spelsätt.
Typ Wikrgårds erfarenheter minus tränarerfarenhet.

Jag är egentligen mer hockeyintresserad, men jag har alltid älskat transparensen inom fotbollen. Den som faktiskt fått mig att numera följa varje match i fotbollen också.
Och i den transparensen är det då för mig tydligt hur viktig Bosse är. Snacka om att ha sociala skills deluxe. Sprider värme och kärlek och utstrålar även samtidigt en härlig kaxighet, precis det jag förknippar med hur jag vill att DIF ska vara.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Tog man med sig fel shorts till Halmstad?
Avgå Jocke.
Simpan

DIF Fotboll

Inlägg av Simpan »

B.I.B.A skrev: 2025-06-01 13:02:04 Tog man med sig fel shorts till Halmstad?
Tror att det är en sån där dum grej när domaren tycker att ställen är för lika om vi spelar med vita shorts. Samma sak hände mot Göteborg när vi spelade med neontröjorna och vita shorts!
B.I.B.A

DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Simpan skrev: 2025-06-01 13:05:24
B.I.B.A skrev: 2025-06-01 13:02:04 Tog man med sig fel shorts till Halmstad?
Tror att det är en sån där dum grej när domaren tycker att ställen är för lika om vi spelar med vita shorts. Samma sak hände mot Göteborg när vi spelade med neontröjorna och vita shorts!
Ser fruktansvärt ut. Brutalt att vi har tre matchställ att välja på men ändå måste blanda två olika.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Marcus Olsson? Vem Martin Olsson e vet jag men Marcus?
Stabil kommentator, lika bra som årets DIF
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Boven

DIF Fotboll

Inlägg av Boven »

Eriksson skrev: 2025-06-01 13:35:47 Marcus Olsson? Vem Martin Olsson e vet jag men Marcus?
Hans tvillingbror.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Boven skrev: 2025-06-01 14:04:57
Eriksson skrev: 2025-06-01 13:35:47 Marcus Olsson? Vem Martin Olsson e vet jag men Marcus?
Hans tvillingbror.
Hahaha, där ser man. Jag är lika stabil som kommentatorn som är lika stabil som årets DIF
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Janzoo

DIF Fotboll

Inlägg av Janzoo »

Man håller alltså på att bli nollade mot ett lag som släppt in tio mål senaste tre matcherna :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Janzoo skrev: 2025-06-01 14:30:02 Man håller alltså på att bli nollade mot ett lag som släppt in tio mål senaste tre matcherna :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ingen bör vara förvånad. Priske leder skytteligan på mäktiga 2 mål.

Vi har EN spelare som håller någon sorts klass offensivt i det här laget.
Skriv svar