DIF Fotboll
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Tocmac bra? Klappkass stundtals
DIF Fotboll
Rädda bollen på mållinjen med armen?
Nä då, ingen straff.
Nä då, ingen straff.
- Lee Harvey Oswald
DIF Fotboll
Som sagt, en lång vandring till 30p och säkrat kontrakt
Uddlöst, frustrerat och fortsatt hyfsad kvalpotential
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Nej då det blir inget kvalLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-05-25 17:37:54 Som sagt, en lång vandring till 30p och säkrat kontrakt
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
DIF Fotboll
Och så detta ....suck.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-05-25 15:34:29 Tråkigt och illa om Bosse försvinner.
Från usla placeringar och usel ekonomi till motsatsen.
Bosse ska vara kvar.
Men stärk upp med kunnig sportchef, vi behöver lite nytänk och kompetens på värvningar. Varför inte Alexander Axen eller Jens Fjellström?
Hitta billiga fynd från fattigare lag och fortsätt hitta guldkorn.
Bosse ska inte ha ansvaret för specifika spelare längre. Mer övergripande ansvar.
Men släpp inte Bosse.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... son-avgar/
Men visst era tokstollar som gör sånt där, lycka till när era reptilhjärnor fått som ni vill och Bosse avgått.
Sedan Henke på det, då har vi en klubb i fritt fall. Härliga bottenstrider....
Är sådana här snorungar så trångsynta att de inte ser orsaken till resultaten just nu?
Sedan ska Bosse inte ha ansvaret för värvningar längre, men han är en jävel på att förhandla och att vara en glädjespridare. Han är kittet i föreningen. Ge honom rätt roll och behåll kontinuitet. Bosse har lett oss från konkurshot till en halv miljard i eget kapital.
Att sedan halva laget gick sönder mitt i ett onormalt matchande är inget vi kunnat ta höjd för. Vi kan ju inte budgetera för ett lag som ska gå till semifinal i en europacup, eller?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF Fotboll
Helt rätt Bosse har gjort mer för denna klubb än någon annan. Men man begöver en ny sportchef som kan rekrytera bättre. Kanske att Bosse kan ta över som VD när Henrik försvinner. Sen tror jag verkligen inte man hamnar i bottenstrid bara för att Bosse försvinner för man har bättre förutsättningar nu. Kim Källström skulle vara intressant. Känner klubben väl och har sportchefsutbildning. Men vill nog inte lämna den positionen han har.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-05-26 11:36:52Och så detta ....suck.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-05-25 15:34:29 Tråkigt och illa om Bosse försvinner.
Från usla placeringar och usel ekonomi till motsatsen.
Bosse ska vara kvar.
Men stärk upp med kunnig sportchef, vi behöver lite nytänk och kompetens på värvningar. Varför inte Alexander Axen eller Jens Fjellström?
Hitta billiga fynd från fattigare lag och fortsätt hitta guldkorn.
Bosse ska inte ha ansvaret för specifika spelare längre. Mer övergripande ansvar.
Men släpp inte Bosse.![]()
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... son-avgar/
Men visst era tokstollar som gör sånt där, lycka till när era reptilhjärnor fått som ni vill och Bosse avgått.
Sedan Henke på det, då har vi en klubb i fritt fall. Härliga bottenstrider....
Är sådana här snorungar så trångsynta att de inte ser orsaken till resultaten just nu?
Sedan ska Bosse inte ha ansvaret för värvningar längre, men han är en jävel på att förhandla och att vara en glädjespridare. Han är kittet i föreningen. Ge honom rätt roll och behåll kontinuitet. Bosse har lett oss från konkurshot till en halv miljard i eget kapital.
Att sedan halva laget gick sönder mitt i ett onormalt matchande är inget vi kunnat ta höjd för. Vi kan ju inte budgetera för ett lag som ska gå till semifinal i en europacup, eller?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
DIF Fotboll
@klintan85
Ja, Kim skulle verkligen kunna vara rätt man att axla sportchefsrollen.
Känner till klubben och allt vad det innebär stt representera en storstadsklubb med hårt tryck på sig.
Har fått följa fotbollen från " experthåll" och säkerligen sett många spelare och spelsätt.
Typ Wikrgårds erfarenheter minus tränarerfarenhet.
Jag är egentligen mer hockeyintresserad, men jag har alltid älskat transparensen inom fotbollen. Den som faktiskt fått mig att numera följa varje match i fotbollen också.
Och i den transparensen är det då för mig tydligt hur viktig Bosse är. Snacka om att ha sociala skills deluxe. Sprider värme och kärlek och utstrålar även samtidigt en härlig kaxighet, precis det jag förknippar med hur jag vill att DIF ska vara.
Ja, Kim skulle verkligen kunna vara rätt man att axla sportchefsrollen.
Känner till klubben och allt vad det innebär stt representera en storstadsklubb med hårt tryck på sig.
Har fått följa fotbollen från " experthåll" och säkerligen sett många spelare och spelsätt.
Typ Wikrgårds erfarenheter minus tränarerfarenhet.
Jag är egentligen mer hockeyintresserad, men jag har alltid älskat transparensen inom fotbollen. Den som faktiskt fått mig att numera följa varje match i fotbollen också.
Och i den transparensen är det då för mig tydligt hur viktig Bosse är. Snacka om att ha sociala skills deluxe. Sprider värme och kärlek och utstrålar även samtidigt en härlig kaxighet, precis det jag förknippar med hur jag vill att DIF ska vara.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF Fotboll
Ser fruktansvärt ut. Brutalt att vi har tre matchställ att välja på men ändå måste blanda två olika.
Avgå Jocke.
DIF Fotboll
Marcus Olsson? Vem Martin Olsson e vet jag men Marcus?
Stabil kommentator, lika bra som årets DIF
Stabil kommentator, lika bra som årets DIF
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
DIF Fotboll
Hahaha, där ser man. Jag är lika stabil som kommentatorn som är lika stabil som årets DIF
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
DIF Fotboll
Man håller alltså på att bli nollade mot ett lag som släppt in tio mål senaste tre matcherna