DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-16 14:26:54
Skulle det inte vara höj- och sänkbart tak som anpassas efter publikantal
Den idén skrotades ju väldigt tidigt. Jag har varit i Globen under VM nu och det är inte så stor skillnad faktiskt förutom de svarta stolarna. Blir inte roligt att spela där mot Örebro en tisdag i Oktober om några år.
Har sagt det alla år och jag tror det fortfarande; Hovet kommer inte rivas.
Man kommer komma fram till att den är bäst att spela på och därmed renovera.
Sen kanske vi kan skaffa en egen träningsanläggning (Tallkrogen?) och spela ett antal stormatcher/slutspel i Avicii.
Lite det jag är inne på också. För hur fan ska DIF, gnaget, konserter, landslaget, innebandy och alla annan skit få plats i Globen? Känns orealistiskt.
Precis, speciellt när vi (ishockeyn) är kraftigt nedprioriterade också.
Om vi inte kan få fler än två matcher i ett slutspel mellan Djurgården-gnaget hur fasen ska båda lagen kunna spela 26 hemmamatcher där? Finns inte en chans.
DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-16 19:50:56
Om vi inte kan sänka taket måste Hovet bli kvar. Ska vi vara i Globen permanent är det ju den riktiga dolken i hjärtat för Stockholmshockeyn.
Globen är bara fullsatt i slutspel och i mellandagarna. Var ju just därför vi flyttade från Globen när det ekade tomt 2005; en mindre arena är det enda som flyger i serielunk.
Atmosfären som är vår supporterförenings USP kommer ju att försvinna helt om vi ska spela i ett öde Globen. Att tvinga in oss i Globen vore ju döden för en hel marknad.
Atmosfären då? Blir det någon ljudkuliss? De pratade ju om ett bygge som skulle mäta sig med Hovets akustik. Är det också BS?
Det är väl försent att behålla Hovet nu? Marken är såld tror jag. Däremot ska tydligen fler sätt att skärma av arenan komma framöver. Vad det innebär vet jag inte.
Jag tycker akustiken verkar ganska bra faktiskt. Men då har jag ju bara varit där vid landslagsmatcher. Ett jävla eko vid målbubel iallafall.
Om vi inte kan sänka taket måste Hovet bli kvar. Ska vi vara i Globen permanent är det ju den riktiga dolken i hjärtat för Stockholmshockeyn.
Globen är bara fullsatt i slutspel och i mellandagarna. Var ju just därför vi flyttade från Globen när det ekade tomt 2005; en mindre arena är det enda som flyger i serielunk.
Atmosfären som är vår supporterförenings USP kommer ju att försvinna helt om vi ska spela i ett öde Globen. Att tvinga in oss i Globen vore ju döden för en hel marknad.
Atmosfären då? Blir det någon ljudkuliss? De pratade ju om ett bygge som skulle mäta sig med Hovets akustik. Är det också BS?
Det är väl försent att behålla Hovet nu? Marken är såld tror jag. Däremot ska tydligen fler sätt att skärma av arenan komma framöver. Vad det innebär vet jag inte.
Jag tycker akustiken verkar ganska bra faktiskt. Men då har jag ju bara varit där vid landslagsmatcher. Ett jävla eko vid målbubel iallafall.
Globen måste ju bli superprioroterad för hockeyn om det ska funka. Isytan på hovet ska väl vara kvar men utan läktare och lågt tak, så viss träningsmöjlghet kommer väl finnas men inte för matcher
Ett fullsatt gamla globen var ju inte fy skam heller om man ska vara ärlig och det lär inte vara sämre nu. Egen arena kan vi bara drömma om. Får vi åtminstone migrera till globen och hanterar det bra kan det bli samma publiklyft som Tele2 för fotbollen. Men då kan det inte vara oändligt konsertstrul förstås.
Globen måste ju bli superprioroterad för hockeyn om det ska funka. Isytan på hovet ska väl vara kvar men utan läktare och lågt tak, så viss träningsmöjlghet kommer väl finnas men inte för matcher
Ett fullsatt gamla globen var ju inte fy skam heller om man ska vara ärlig och det lär inte vara sämre nu. Egen arena kan vi bara drömma om. Får vi åtminstone migrera till globen och hanterar det bra kan det bli samma publiklyft som Tele2 för fotbollen. Men då kan det inte vara oändligt konsertstrul förstås.
Hockey, och framför allt vi då måste ju få absolut högsta prio där.
Hockey, och framför allt vi då måste ju få absolut högsta prio där.
Det är ju där man är lite orolig när Stockholms kommun och Bajens storägare sitter i samma båt och kliar varandras ryggar. Anschutzgruppen verkar ligga varmare om hjärtat än medlemsägda idrottsföreningar.
Dags att mobilisera inför nästa val. Tråkigt att huvudstaden som borde vara Sveriges flaggskepp istället är en skam när det kommer till förutsättningar för sport och idrott.
Någon skrev något intressant på liven som pågår nu. Vi kommer alltså enligt bilden på säsongskortssidan att ha våran klack på Norra stå på Avicii Arena kommande säsong. Det har aldrig någonsin hänt sedan den byggdes om jag förstått det rätt.
Mattias_87 skrev: ↑2025-05-27 18:10:26
Någon skrev något intressant på liven som pågår nu. Vi kommer alltså enligt bilden på säsongskortssidan att ha våran klack på Norra stå på Avicii Arena kommande säsong. Det har aldrig någonsin hänt sedan den byggdes om jag förstått det rätt.
Jo, vi hade den sidan när JK ville ha en riktig ståplats utan stolar. Tror det var i början på 2000-talet.