DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Konstgjord andning fungerade hit, men inte längre.
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Snart är Henkes och Bosses tid förbi ny ordförande efter att den odugliga Sjöberg avgått i förtid talar för det
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Nog för att vi inte ska ha en chans mot Chelsea men vafan, 2 av målen vi släpper in kan aldrig få hända. Det är ren korpnivå på Danielssons och Rinnes agerande emellanåt.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Har aldrig förstått mig på Bosses spelarköp.

Bergh, Rinne, Harala och Therkildsen Vaför?
Rinne, gjorde nån bra räddning idag, men oftast helt fel, lika tveksam värvning här och Danielsson har väl passerat sitt bäst före datum med råge.

Nä, köpa hundra bullar och hoppas det finns ett russin i något av dem är lite långsökt.

Köp spets istället för dussinlirare och hoppas att nån skall falla väl ut, luktar fotbollens Wheeler Dealer över Djurgårn med Bosse i spetsen
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Mash

DIF Fotboll

Inlägg av Mash »

Tycker tonen från supporterhåll är onödigt hård. Vi spelar semifinal i Europa mot Chelsea. Vi kommer med 99,9% inte vinna denna batalj oavsett hur många mål vi lyckas göra, Chelsea kommer bara göra fler än oss oavsett.

Tacksam för att föreningen med alla dess ledare tagit oss så långt i Europa och skapar en ekonomisk förutsättning övriga klubbar bara kommer kunna drömma om.
Användarvisningsbild
mforce

DIF Fotboll

Inlägg av mforce »

Hade hoppats på lite bättre spel från vår sida, med lite färre misstag hade vi kanske förlorat med lite snyggare siffror. Men det är i de avgörande lägena som kvalitetsskillnaden verkligen syns. Så synd att vi inte kan ställa vårt bästa lag på banan, hade varit intressant att se hur det sett ut då. Det bästa man kan hoppas på nu är att vi gör en bättre match i returen. Men med resultatet i hand så är det ännu viktigare att vinna derbyt på söndag.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mforce skrev: 2025-05-02 07:17:47 Hade hoppats på lite bättre spel från vår sida, med lite färre misstag hade vi kanske förlorat med lite snyggare siffror.

Men det är i de avgörande lägena som kvalitetsskillnaden verkligen syns. Så synd att vi inte kan ställa vårt bästa lag på banan, hade varit intressant att se hur det sett ut då. Det bästa man kan hoppas på nu är att vi gör en bättre match i returen. Men med resultatet i hand så är det ännu viktigare att vinna derbyt på söndag.
Jo, samma här, hade hoppats.
Men vi ligger på nedre halvan i fockning Allsvenskan, så, bara att glömma

Det var ju inte så att DIF inte gav all i denna match.
Så med tanke på skadeläget, nuvarande icke-form och derbyskräck blir jag oerhört förvånad om det inte blir samma siffror mot Solna på söndag

Fick jag välja skulle jag hellre se att vi tävlade om guldet, vann derbyn då och då istället för att gå "oerhört långt" i Europas C-Liga.

Bosses spelarköp är rena lotteriet, dvs det ger sällan utdelning.
Tycker i princip alla spelarköp senaste 10åren (med några få undantag, främst 2019) saknat pannben och smuts, helt avgörande ingredienser om du vill ha med dig något i ett derby
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mforce

DIF Fotboll

Inlägg av mforce »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-05-02 08:58:03
mforce skrev: 2025-05-02 07:17:47 Hade hoppats på lite bättre spel från vår sida, med lite färre misstag hade vi kanske förlorat med lite snyggare siffror.

Men det är i de avgörande lägena som kvalitetsskillnaden verkligen syns. Så synd att vi inte kan ställa vårt bästa lag på banan, hade varit intressant att se hur det sett ut då. Det bästa man kan hoppas på nu är att vi gör en bättre match i returen. Men med resultatet i hand så är det ännu viktigare att vinna derbyt på söndag.
Jo, samma här, hade hoppats.
Men vi ligger på nedre halvan i fockning Allsvenskan, så, bara att glömma

Det var ju inte så att DIF inte gav all i denna match.
Så med tanke på skadeläget, nuvarande icke-form och derbyskräck blir jag oerhört förvånad om det inte blir samma siffror mot Solna på söndag

Fick jag välja skulle jag hellre se att vi tävlade om guldet, vann derbyn då och då istället för att gå "oerhört långt" i Europas C-Liga.

Bosses spelarköp är rena lotteriet, dvs det ger sällan utdelning.
Tycker i princip alla spelarköp senaste 10åren (med några få undantag, främst 2019) saknat pannben och smuts, helt avgörande ingredienser om du vill ha med dig något i ett derby
Jo, skillnaden mellan lagen är helt enkelt för stor. Det här var ingen katastrof på något sätt, inte alls oväntat att det kan se ut som det gjorde.

Också inställd på en "normal" derbymatch härnäst. Finns väl inget som tyder på annat än att vi harvar på i mitten och fortsätter torska derbyn. Jag hade väntat mig att alla pengar som håvats in skulle omsättas i bättre spel men det verkar inte bli så, åtminstone inte kortsiktigt.

Det ligger något i att vi inte har tyngd eller råhet att vinna derbyna. Vi har spelat tekniskt bättre i många av dem men ändå förlorat. Det svider.
Mot bajen senast hade vi inte ens det. Vi var klassen sämre i allt.
Trots allt vill jag ge nye tränaren chansen att bygga upp något, förhoppningsvis får han lite bättre material att jobba med vad det lider.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

DIF Fotboll

Inlägg av Disciplinnämnden »

Går ju fan inte att kolla på fotboll längre. Förbjud de jävla trummorna på läktarna!
När matcherna streamas så borde det ju faktiskt vara enkelt för de som sänder att dela upp ljudspåren så man kan bestämma av/på eller olika volymer på Kommentator-/läktarljudspår.

Skulle även vara bra på hockeyn när man ofta skulle slippa dåliga kommentatorer men där läktarkulturen fortfarande är "ren".
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Tror aldrig jag varit med om något värre när det gäller skador under en säsong.
daaviid

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Irma, är hon gnagare eller försöker hon överspela sin neutralitet som "expert"?
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

DIF Fotboll

Inlägg av Disciplinnämnden »

Vikas skrev: 2025-05-04 13:49:21 Tror aldrig jag varit med om något värre när det gäller skador under en säsong.
Ja har vi fler skadade spelare i truppen än hela? Känns typ så.

Sen detta jävla bengal-rök-pyro. Nödvändigt att dra sådant i paus så dom får bryta 15-20 min.
daaviid

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Smart nisse att ta på sig två gula.

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Disciplinnämnden skrev: 2025-05-04 13:09:34 Går ju fan inte att kolla på fotboll längre. Förbjud de jävla trummorna på läktarna!
När matcherna streamas så borde det ju faktiskt vara enkelt för de som sänder att dela upp ljudspåren så man kan bestämma av/på eller olika volymer på Kommentator-/läktarljudspår.

Skulle även vara bra på hockeyn när man ofta skulle slippa dåliga kommentatorer men där läktarkulturen fortfarande är "ren".
Värre med röken, man ser ju inget
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jösses vilken usel match

Förvisso mer än halva laget skadat nu, men inte ens en billigt dömd straff kunde hjälpa oss till 3p

Njaa, det börjar lukta kval om Diffen 2025, då all energi har gått åt till Europaspelet, svår balansgång detta för ett halvbra Svenskt lag.
Har svårt att se givna trepoängare förutom mot hemma mot Öster och Värnamo

En spännande väntan på hockeysäsongen följer
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar