Semifinal 7 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 12/4
"Att citera sig själv är lamt, DifMicke"
Men nu gör jag det:
"Hemska tanke om AIK slipper möta oss, och går upp i SHL" nåt sånt iaf från första matchtråden mot ssk.
Men fan va skönt att de inte slipper oss, vi skulle valt gnaget redan i semi var min åsikt, bara slå ut skiten...
Nu blir det extra allt final:) känns nästan lite större än shl slutspelet som iof blir med stor respekt Brynäs i final. Där kan vi också vara nästa år!
Men nu gör jag det:
"Hemska tanke om AIK slipper möta oss, och går upp i SHL" nåt sånt iaf från första matchtråden mot ssk.
Men fan va skönt att de inte slipper oss, vi skulle valt gnaget redan i semi var min åsikt, bara slå ut skiten...
Nu blir det extra allt final:) känns nästan lite större än shl slutspelet som iof blir med stor respekt Brynäs i final. Där kan vi också vara nästa år!
Fan vad jag spammar nu, men efter för många glas och när man kan spola fram och tillbaka fritt... är inte Grewes firande det vackraste vi fått i modern tid? Laginsats som ligger bakom målet, men Grewe ignorerar hela laget och ska ta sig till klacken för att fira vinsten, innan han firar det med laget. Så jävla vackert!
Edit: kollade senare in på TV-sändningen nu efter en hård kväll. När det talas om vårat avgörande mål så säger Svartvadet, utan att något som helst annat ligger bakom vad man kan tänkas säga, "ja, det är jätteolyckligt, på många olika sätt. Först vinner (scania) tekningen och har bra skottläge... Brodin driver på, Norbe är rädd för att ta utvisning där", och där är han klar med sin expertanalys?
Extremt sunkigt. Det gör förmodligen ingen skillnad, men jag kommer maila och gnälla till info@tv4.se. Äckligt att det är okej för avdankade no-name-spelare att sitta och grina om oss med sin vidriga agenda, under våra matcher, när det är våra supportrar som finansierar bönderna med tre supportrar i högstaligan.
Edit: kollade senare in på TV-sändningen nu efter en hård kväll. När det talas om vårat avgörande mål så säger Svartvadet, utan att något som helst annat ligger bakom vad man kan tänkas säga, "ja, det är jätteolyckligt, på många olika sätt. Först vinner (scania) tekningen och har bra skottläge... Brodin driver på, Norbe är rädd för att ta utvisning där", och där är han klar med sin expertanalys?
Extremt sunkigt. Det gör förmodligen ingen skillnad, men jag kommer maila och gnälla till info@tv4.se. Äckligt att det är okej för avdankade no-name-spelare att sitta och grina om oss med sin vidriga agenda, under våra matcher, när det är våra supportrar som finansierar bönderna med tre supportrar i högstaligan.
Absolut. Jag är inte på något sätt kritisk mot nämndas insatser under matchen utan tvärtom "in awe" över vad som var en hållkäftenprestation (och jag har alltid haft en softspot för Grewe och tycker att folk underskattar honom gång på gång).#10 skrev: ↑2025-04-12 20:42:10Är väl bättre att vara glad och hylla spelare som varit åtsidosatt som kommer in och är våra bästa spelare, visar ju på en otroligt bred spelartrupp. Och det ska vi vara jävligt glada över.Praetori skrev: ↑2025-04-12 20:35:52Man ska visa det också. Grewe visade ikväll att han är värd mer speltid framöver. Men han har inte plockat fram just det där tidigare under grundserien på samma sätt så det är ganska enkelt att motivera.Knickedick skrev: ↑2025-04-12 20:29:19Uppenbart felval av tränarna. Jag tycker det visar sig nu.#10 skrev: ↑2025-04-12 20:24:08Bästa spelare hit å dit i slutspelet går väl att diskuteras, otroligt bra i denna semifinal, men har ju varit 52 omgångar tidigare då dom spelare som varit bänkade nu i slutspelet som kanske inte varit våra bästa spelare då, därav bänkning av ledarstaben.Knickedick skrev: ↑2025-04-12 20:17:48
Fast Grewe har ju på riktigt varit vår bästa spelare i Slutspelet. Inte bara denna match.
Egenskaper försvinner inte, dom har varit där hela säsongen och det är tränarens jobb att få fram dem. Sen är det svårt att vara bra när man inte får chansen riktigt att få mycket istid. Men dom har ju gjort sitt jobb bra hela säsongen men det är mot bättre motstånd deras unika egenskaper gör störst skillnad. Det är som jag sagt tidigare lätt att va hjälte om man för spela PP mot Småländska div.1 lag.
Brodda på samma sätt. Han HAR en högstanivå som är SHL-mässig men vi har sett väldigt lite av den tidigare även när han har fått chansen. Sen att han just nu visat sig vara bäst när det gäller är en fjäder i hatten men det betyder inte automatiskt förtroende och speltid framöver.
Vi har en så pass bra trupp att internkonkurrensen fungerar. Det är möjligtvis Dick som borde få nöta bänk.
Självklart ger mer speltid större chanser att få visa upp sig och att generera poäng men tränarna följer spelarna även under träning och har en massa andra parametrar som inverkar. Det är lätt som supporter att sitta med facit i hand och säga att Brodda gjorde en kanonmatch i och med checken och framspelningen men hade det varit en torsk i en annan/vanlig match är jag inte säker på att folk dragit samma slutsatser.
Supporteråsikterna inom hockeyn har börjat bli lite som fotbollen. Ingen är tydligen bättre eller sämre än sin senaste insats.
Vi har flera spelare som absolut skulle kunna spela högre upp I hierarkin baserat på deras grund och topprestation men jag tycker det snarare är ett symptom på lyxproblemen vi har denna säsong än någon form av felsatsning från tränarstaben. Vid något tillfälle måste de ändå ta ut ett lag med kemi och kontinuitet och då kommer det bli kompromisser sett till enskilda spelares optimala omgivning och speltid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
En liten läskig situation vid avgörandet; det stod en kvinna med sin son i närheten där jag stod som när Grewe avgjorde fick en karl över sig, flög ner en stolsrad under och landade med ryggen på stolskanten på raden under - fick mannen över sig samt en hel öl i ansiktet. Men det gick som tur var bra, och en jävla tur det inte var grabben som hamnade underst. Såg aldrig om det var mannen som "felade" eller om han i sin tur blev knuffad ... Men det förtog lite av glädjen vid avgörandet innan man såg att hon hade klarat sig hyfsat.
Anyway vänner. Final. Mot Solna. Ganska rimliga finallag ändå sett till prestation.
Anyway vänner. Final. Mot Solna. Ganska rimliga finallag ändå sett till prestation.
Otäckt.-daniel- skrev: ↑2025-04-13 07:23:03 En liten läskig situation vid avgörandet; det stod en kvinna med sin son i närheten där jag stod som när Grewe avgjorde fick en karl över sig, flög ner en stolsrad under och landade med ryggen på stolskanten på raden under - fick mannen över sig samt en hel öl i ansiktet. Men det gick som tur var bra, och en jävla tur det inte var grabben som hamnade underst. Såg aldrig om det var mannen som "felade" eller om han i sin tur blev knuffad ... Men det förtog lite av glädjen vid avgörandet innan man såg att hon hade klarat sig hyfsat.
Men ändå märkligt och skönt att det inte händer oftare.
Branta läktare, ganska smala platser att stå på, hoppande, glädje och kanske nån enhet för mycket är en dålig kombo.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Får man fråga vilken sektion?-daniel- skrev: ↑2025-04-13 07:23:03 En liten läskig situation vid avgörandet; det stod en kvinna med sin son i närheten där jag stod som när Grewe avgjorde fick en karl över sig, flög ner en stolsrad under och landade med ryggen på stolskanten på raden under - fick mannen över sig samt en hel öl i ansiktet. Men det gick som tur var bra, och en jävla tur det inte var grabben som hamnade underst. Såg aldrig om det var mannen som "felade" eller om han i sin tur blev knuffad ... Men det förtog lite av glädjen vid avgörandet innan man såg att hon hade klarat sig hyfsat.
Ersätter mer än gärna Brodin med Hank framöver. De hade ett fint segment i Tv4 efter matchen såg jag där Söderström och Bogren förklarade storheten med honom så jävla fint. Borde verkligen ta hem honom om vi får chansen.
Grewe ska ingenstans.
Hoppas innerligt att spelartruppen fattar att det här kommer vara en matchserien om föreningens framtid, sin personliga framtid och liv
Bli ihågkomna eller förevigt förlöjligande, persona non grata och hatade som dom jävla loosers som lät Aix gå upp
UT OCH MÖRDA
Bli ihågkomna eller förevigt förlöjligande, persona non grata och hatade som dom jävla loosers som lät Aix gå upp
UT OCH MÖRDA
- -daniel-
A18, till höger snett bakom vårt mål. Typ rad 7.Manijock skrev: ↑2025-04-13 07:37:48Får man fråga vilken sektion?-daniel- skrev: ↑2025-04-13 07:23:03 En liten läskig situation vid avgörandet; det stod en kvinna med sin son i närheten där jag stod som när Grewe avgjorde fick en karl över sig, flög ner en stolsrad under och landade med ryggen på stolskanten på raden under - fick mannen över sig samt en hel öl i ansiktet. Men det gick som tur var bra, och en jävla tur det inte var grabben som hamnade underst. Såg aldrig om det var mannen som "felade" eller om han i sin tur blev knuffad ... Men det förtog lite av glädjen vid avgörandet innan man såg att hon hade klarat sig hyfsat.
- -daniel-
DIFLuWi skrev: ↑2025-04-13 07:33:54Otäckt.-daniel- skrev: ↑2025-04-13 07:23:03 En liten läskig situation vid avgörandet; det stod en kvinna med sin son i närheten där jag stod som när Grewe avgjorde fick en karl över sig, flög ner en stolsrad under och landade med ryggen på stolskanten på raden under - fick mannen över sig samt en hel öl i ansiktet. Men det gick som tur var bra, och en jävla tur det inte var grabben som hamnade underst. Såg aldrig om det var mannen som "felade" eller om han i sin tur blev knuffad ... Men det förtog lite av glädjen vid avgörandet innan man såg att hon hade klarat sig hyfsat.
Men ändå märkligt och skönt att det inte händer oftare.
Branta läktare, ganska smala platser att stå på, hoppande, glädje och kanske nån enhet för mycket är en dålig kombo.
Precis, tänkt på det också.
- Lee Harvey Oswald
Ja, men det är ju så det funkar och kvällar som denna är det rätt lätt att bjuda på detBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-12 20:56:58 Går inte direkt att ta på glädjen härinne.
Mestadels "I told you so"
Några matcher har Kelleher avgjort, ikväll Grewe, andra gånger Klasen.
Bredden talar för oss.
Men lika bra sluta läsa här ikväll, trodde det skulle vara en glädjens kväll.
Jag går ut i garaget, tar en god kopp kaffe och njuter.
Livet leker.
Krossa råtta.

Omvänt scenario hade ju blivit -jag sa ju det redan i hösta att vi inte var bra nog för final
Jag har haft en lite ovanlig positiv visshet sedan januari, att det är denna säsong vi tar klivet upp, mest baserat på att övriga lag inte har någon spets (förutom Löven, men där saknas grundstruktur för försvarsspel).
Och tittar vi på bredd så är det precis som du säger, där är vi bäst
En stor varm kram till Hugo, detta behövde han.
Det är ju liksom inte hans fel att DIF:s målvaktsduo består av en 2:a och 3:e målvakt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Svartvadet är totalt värdelös, fortfarande lack för att halva modo satte på hans förra kärring när dom var gifta...Janzoo skrev: ↑2025-04-13 02:21:24 Fan vad jag spammar nu, men efter för många glas och när man kan spola fram och tillbaka fritt... är inte Grewes firande det vackraste vi fått i modern tid? Laginsats som ligger bakom målet, men Grewe ignorerar hela laget och ska ta sig till klacken för att fira vinsten, innan han firar det med laget. Så jävla vackert!
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säkert "butthurt" fortfarande ända sedan Foppa klagade på Börje efter att modo fått pisk i något gammalt slutspel.Buford skrev: ↑2025-04-13 10:05:23Svartvadet är totalt värdelös, fortfarande lack för att halva modo satte på hans förra kärring när dom var gifta...Janzoo skrev: ↑2025-04-13 02:21:24 Fan vad jag spammar nu, men efter för många glas och när man kan spola fram och tillbaka fritt... är inte Grewes firande det vackraste vi fått i modern tid? Laginsats som ligger bakom målet, men Grewe ignorerar hela laget och ska ta sig till klacken för att fira vinsten, innan han firar det med laget. Så jävla vackert!
-
”Våran” Robin var bättre som expert i Hockeymorgon än vad Svartvadet är på TV4.
Året innan hade vi Daggen.
Men det är ju såhär det fungerar. De som är ansvariga för rekryteringen tror att man är en bra expert bara för att man haft en lång karriär som spelare. Så är verkligen inte fallet.
Man borde ha lite nytänk där.
Ledsen att behöva säga det men om man inte visste att Svartvadet hade spelat hockey så skulle man kunna tro att han upptäckte sporten för 3 månader sedan.
Han kan hockey, så långt är väl alla med, men han får inte ut det i TV-rutan, vilken är hans jobb.
Året innan hade vi Daggen.
Men det är ju såhär det fungerar. De som är ansvariga för rekryteringen tror att man är en bra expert bara för att man haft en lång karriär som spelare. Så är verkligen inte fallet.
Man borde ha lite nytänk där.
Ledsen att behöva säga det men om man inte visste att Svartvadet hade spelat hockey så skulle man kunna tro att han upptäckte sporten för 3 månader sedan.
Han kan hockey, så långt är väl alla med, men han får inte ut det i TV-rutan, vilken är hans jobb.
-
Till matchserien då.
Yes, jag hade fel i stort. Vi lyckades ta det hem det, men jag tror många av er trodde att det skulle vara lättare än såhär?
Innan match 6 vaknade jag upp med en bra känsla och den var att, lyckas vi ta den här bortamatchen då går vi vidare. Att match 7 sedan skulle vara tillbakadragen och ganska tråkig är väl naturligt eftersom inget av lagen vill göra bort sig.
Tycker att vi förtjänar avancemanget, men vi har en del att fundera på inför gnaget. Helt klart!
Hyll till Hugo som kommer upp stort i match 7.
Fjärde formationens senaste 2-3 matcher är sjukt jävla bra. Och det är enkelt att säga att Grewe borde få mer speltid efter det där men jag vill inte bryta den kedjan. Skruva hellre upp istiden på samtliga tre men behåll den.
Sett till semifinalserien så är det Frondell eller Blomgren för mig som ska utanför om Thoresen är tillbaka.
Eftersom Klasen har spelat svinbra med Thoresen innan så skulle jag säga att detta hade varit det absolut bästa:
Klasen-Krüger-Thoresen
Kelleher-Eriksson-Axelsson
Frondell-Weigel-Eklund
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Blomgren 13e
Costmar 14e
Larsson 15e
Målvaktssidan, där hoppas jag verkligen vi plockar hit Gidlöf nu.
Spela med tre målvakter på träningarna, låt honom bekanta sig med laget, gör det tydligt att Hugo startar som etta men skulle det hända något så spelar den tränarna tycker är bäst.
Vi behöver verkligen stärka upp här och skulle Hugo utgå skadad, då slipper man ringa hit Gidlöf i ren panik.
Yes, jag hade fel i stort. Vi lyckades ta det hem det, men jag tror många av er trodde att det skulle vara lättare än såhär?
Innan match 6 vaknade jag upp med en bra känsla och den var att, lyckas vi ta den här bortamatchen då går vi vidare. Att match 7 sedan skulle vara tillbakadragen och ganska tråkig är väl naturligt eftersom inget av lagen vill göra bort sig.
Tycker att vi förtjänar avancemanget, men vi har en del att fundera på inför gnaget. Helt klart!
Hyll till Hugo som kommer upp stort i match 7.
Fjärde formationens senaste 2-3 matcher är sjukt jävla bra. Och det är enkelt att säga att Grewe borde få mer speltid efter det där men jag vill inte bryta den kedjan. Skruva hellre upp istiden på samtliga tre men behåll den.
Sett till semifinalserien så är det Frondell eller Blomgren för mig som ska utanför om Thoresen är tillbaka.
Eftersom Klasen har spelat svinbra med Thoresen innan så skulle jag säga att detta hade varit det absolut bästa:
Klasen-Krüger-Thoresen
Kelleher-Eriksson-Axelsson
Frondell-Weigel-Eklund
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Blomgren 13e
Costmar 14e
Larsson 15e
Målvaktssidan, där hoppas jag verkligen vi plockar hit Gidlöf nu.
Spela med tre målvakter på träningarna, låt honom bekanta sig med laget, gör det tydligt att Hugo startar som etta men skulle det hända något så spelar den tränarna tycker är bäst.
Vi behöver verkligen stärka upp här och skulle Hugo utgå skadad, då slipper man ringa hit Gidlöf i ren panik.