Semifinal 1 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 31/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 31/3

Inlägg av Knickedick »

crike skrev: 2025-04-01 09:55:28 Vi är absolut bättre än SSK igår men det finns några distinkta skillnader

* SSK hade knackat på hos domarna och snällt frågat om vilken bedömningsnivå som skulle gälla "samma som när vi mötte Kalmar eller samma som när DIF mötte Mora?". Svaret var tydligt och det passade SSK bättre än oss.
- Ska dock säga att jag gillar att våra killar inte gnällde mot domarna vid uteblivna utvisningar utan accepterade nivån även om vi inte spelade på samma sätt. Personligen dock så är jag ambivalent till "slutspelshockey". Tacklingar från höger och vänster gillar jag men när man får köra 5 cross-checks på liggande spelare (som döms som offside) så att motståndarna inte kan försöka ta sig in i zon...det är inte slutspelshockey för mig. Samt att komma in som tredjegubbe och grisa, avskyr det.

Ska säga att jag är övertygad att om vi hade mött gnaget igår så hade vi haft ett antal huvudskador. Den här bedömningsnivån hade inte varit rolig mot dem.

* Ineffektiviteten är absolut besvärande. Det var inte SSKs målvakt som var strålande, vi sköt ju mest precis utanför i riktigt bra lägen. Hade inte varit någon som höjt på ögonbrynen om vi haft 4-1 efter första. Det här måste vi på något sätt lösa
I 5v5 skapar SSK väldigt lite igår.

* Fler av framförallt forwards måste steppa upp
Jag tycker att mycket ligger i att vi vill vara ett spelförståelse och lirande lag.
SSK är inte lika beroende av det. Det passar dom bättre att grisa och plocka upp lösa puckar och spelvända.
I första perioden tycker jag att det var vi som hade initiativ då framförallt Klasen och Kelleher kunde hålla puck men så fort de kom åt våra puckförare så kunde dom vända mot våra tröga backar.

Framförallt Berg, Krogdahl och Colby kommer få det svettigt när deras fysiska forwards kommer flåsandes i nacken i denna serie.
Skriv svar