Olon skrev: ↑2025-03-21 22:34:21
Knickedick skrev: ↑2025-03-21 21:29:14
Rolv skrev: ↑2025-03-21 09:53:16
Knickedick skrev: ↑2025-03-21 00:16:40
Olon skrev: ↑2025-03-20 23:48:40
Enligt tabellen är det Oskarshamn som är sämst av de lag som är kvar. Samma lag som just nu leder över BIK med 2-1 i matcher.
Vi är ju helt överlägsna i de här matcherna. Att det bara blivit uddamålssegrar är ju marginalerna på Moras sida, inte på vår. Få det inte att låta som att det lika gärna hade gått åt andra hållet. Vi hade lika gärna kunnat sätta alla våra stolpskott och pucken hade lika gärna kunnat stanna på rätt sida mållinjen på Moras sparmål.
Vi vinner för att Mora är totalt uddlösa i sitt anfallsspel, och vi har momentum i matcherna, inte för att vi spelar bra.
Mora är garanterat ett sämre Lag än Oskarshamn om du tittar både på Pappret och spelmässigt. Dom har haft en riktigt stormig säsong där dom har underpresterat. Vilket resultatet mot BIK nu tyder på.
All expertis sa att vi skulle välja Mora och jag tror inte vi valt Mora före Oskarshamn om vi ansåg Oskarshamn vara det sämsta laget.
Vi hade lika gärna få ett mål i baken i båda OT med lite otur.
Få det inte att låta som att vi gör allt så jävla bra när Mora är så jävla dåliga.
Vi får se om AIK går om oss i PP-ligan för kvartsfinalerna imorgon. Då är det bara BIK som är sämre efter tre matcher
Det är Mora vi möter och vi är bara i Kvartsfinal.
Med lite tur kunde vi ha satt våra stolpskott då hade inte OT varit aktuellt överhuvudtaget.
Det jag menar är att det i en match är små marginaler åt båda hållen, det är inte bara våra motståndare som har marginalerna emot sig.
Nej! Men tänk om dom en dag har det. Det vet vi ju inte.
Imorrn kanske dom faktiskt har mer marginaler med sig och vår ineffektivitet fortsätter.
Vi behöver bli mer dödande för den dagen då vi möter ett starkare motstånd.
Men de hade ju marginalerna med sig! De sparkar in ett mål som knappt tar sig in samtidigt som vi har flera ramträffar, bland annat. Vi som över tid varit jävligt bra i PP lyckas inte alls just nu. Vi har dubbelt så många skott över dessa tre matcher, som trots det bara slutat i uddamålsvinster. Det är ju marginaler med sig för Mora så att det bara skriker om det. Och ändå, trots att Mora haft så mycket marginaler med sig, så leder vi med 3-0 i matcher. Men du säger "tänk om Mora får ÄNNU mer tur än vad de redan har haft!"...
Du missar ju poängen helt. En marginal är en marginal i varje given situation. Så länge vi är ineffektiva utsätter vi oss för stor risk att förlora varje match. Den risken kommer vara än mer riskfylld när vi möter bättre lag.
Ja, vi vinner för att vi är det bättre laget. I DEN HÄR RUNDAN. Men du missar ju poängen i att om vi har ett PP på 12% så kommer vi högst troligt inte gå upp. Det verkar som att folk inte tror att vi kommer möta bättre lag där vi kanske inte får lika många målchanser. Utan tror att det är Mora vi ska möta hela vägen och att varje motståndare kommer ge oss samma matchbild som de som varit mot Mora.
PPt under säsongen ger jag faktiskt inte mycket för just eftersom jag tycker att det är relevant i såfall bara är PP% mot topp 8 lagen för att ställa vårt PP under säsongen i någonslags relevans för hur PPt skulle kunna se ut framåt i slutspelet.
Det jag säger är att vi kan inte fortsätta vara så här ineffektiva,
Om vi vänder på det och leker med tanken att Mpra skulle lyckas skjuta lika många skott som oss i nästa, så talar ju effektivitetstatistiken för att Mora.
Det jag försöker få fram är att om vi ska upp så måste vi bli mer effektiva, framförallt i PP eftersom det oftast är där tighta matcher avgörs och det kommer högst troligt bli tight längre fram.
Alla fattar ju att om vi inte kan göra mål i PP så kommer det bli svårt framöver.