Trumförbud på Djurgårdens hemmamatcher?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Ska det råda förbud mot trumma på Djurgårdens hemmamatcher (Hovet/Globen)?

Ja
71
93%
Nej
5
7%

Antal röster: 76

daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Boven skrev: 2025-02-19 18:52:12
daaviid skrev: 2025-02-19 18:40:19
Boven skrev: 2025-02-19 15:46:47
daaviid skrev: 2025-02-19 15:42:57
Boven skrev: 2025-02-19 13:11:35

Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?
Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?
Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.
Jag har inte påstått att du har sagt bu eller bä. Men med tanke på ditt val utav formulering, när du skrev, så var det en genuin fråga.
Okej, då får du ett genuint svar. Nej jag har inga intentioner att lägga hand på varken honom eller hans vandrande pinnar.
Då kan pinnarna andas ut.
Boven

Inlägg av Boven »

daaviid skrev: 2025-02-19 18:59:17
Boven skrev: 2025-02-19 18:52:12
daaviid skrev: 2025-02-19 18:40:19
Boven skrev: 2025-02-19 15:46:47
daaviid skrev: 2025-02-19 15:42:57
Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?
Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.
Jag har inte påstått att du har sagt bu eller bä. Men med tanke på ditt val utav formulering, när du skrev, så var det en genuin fråga.
Okej, då får du ett genuint svar. Nej jag har inga intentioner att lägga hand på varken honom eller hans vandrande pinnar.
Då kan pinnarna andas ut.
Haha, för tillfället. Gillar inte vandrande pinnar.
Döden

Inlägg av Döden »

Alltså… det här är ju en ickefråga … vi har ju alltid stoltserat med att vi inte behöver trummor eller andra hjälpmedel, det är ju en bondegrej, ska vi nu sjunka till den nivån? Kan vi inte köra med klappor också? Det är ju häftigt!

Sen att syftet ska vara att ”hålla takten” på 3arena är ju bullshit, trumman kommer ju studsa mer än något där inne.

Kommer den där trumman in på hovet eller Globen så är det tv4 som gäller för mig. Pinsamt!
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Boven skrev: 2025-02-19 18:16:15
Rojk skrev: 2025-02-19 17:20:32
Boven skrev: 2025-02-19 17:02:08 Det är ingen som har föreslagit trummor på Hovet. Anledningen till att det ska införas trumma på fotbollen är att det upplevs vara problem med synk och takt på en stor arena. Det problemet finns inte på en intim arena som Hovet, därav ett icke problem.

Jag tillhör själv en generation som inte är speciellt förtjust i trumma, men eftersom jag själv inte längre tillhör den aktiva kärnan i vår supporterkultur tycker jag inte att jag har så värst mycket att säga till om. Jag överlåter det åt dom som faktiskt driver och utvecklar vår läktarkultur att göra det. Anser dom att det här är det som behövs för att utveckla vår supporterkultur ytterligare då känner jag att jag får äta den bajsmackan.

Annars tillstår det faktiskt var och en att engagera sig i vår läktarkultur och driva den framåt åt ett annat håll om man så vill.
Men då får man också lägga ner all den tid, kraft och engagemang det tar. Det är lätt att sitta och gnälla på internet.
Jag är av motsatt åsikt. Då beslutet påverkar alla så ska alla som vill få säga sin sak i det hela.
Det var bara min åsikt och du har självklart lika mycket rätt till din.

Men av nyfikenhet, om alla ska få säga sitt ska man då ha någon form av röstning? Vilka ska i sådana fall få rösta? Alla som kallar sig Djurgårdare? Medlemmar? Hur länge ska man ha varit medlem i sådana fall? Måste man gå på ett visst antal matcher varje år? Medlem i JK? Måste man stå i klacken? Hur genomför man ens röstningen? Ska vi rösta om allt som gäller läktaren i fortsättningen?

En annan undran, är skepsisen mot trumma kopplat till vår identitet på läktaren, ett fack jag skulle kunna placeras i till viss del, eller är det bankandet som är problemet? Bankandet kommer vi inte undan i vilket fall eftersom varenda bortaklack har med sig trumma.

Det här är inte illa menat på något sätt och jag hävdar inte att jag har rätt i sak heller men det är mina tankar om frågan.
Alltså jag kräver inte en direktdemokrati (utöver de ärenden som kommer upp på föreningens årsmöte). Jag tycker bara att ingens åsikt ska avspisas för att personen inte tillhör kärnan. Och att man bibehåller en ödmjukhet till att det man gör påverkar resten av publiken.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Framför allt så kan väl bortaklackens trummor börja klassas som väskor och plockas bort. Att vi inte ska ha nån jävla trumma är väl en självklarhet.
It's the hope that kills you.
Skriv svar