Ja det skrev ju både AB och Hockeynews för ett bra tag sedan. Tragiskt när vi väntat i över tio år på något nytt och när den är klar får vi inte spela där. Stockholm måste ju vara unikt i Europa med detta? Kanske i världen. Malmö skulle knappast skickas till Isstadion igen eller Frölunda till Frölundaborg. Inte en chans.Buford skrev: ↑2025-01-31 12:49:47 Så det blir alltså ingen flytt till Globen nästa säsong, utan endast fem matcher kommer att spelas där.
https://www.difhockey.se/article/61lasqy-1lead/view
Ny arena?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ny arena?
Avskaffa tre mot tre.
Ny arena?
https://www.mitti.se/nyheter/djurgarden ... 35b21c59bb
Vad hände med att bygga hockeyhallar i Tallkrogen?
Ny arena?
Det är träningshallar, varav en skulle kunna användas av damerna till matchspel om jag inte missminner mig. På DIFs senaste uppesittarkväll med Fimpen pratade dom om det, då lät det ganska positivt och lät som om arbetet gick framåt.tomten skrev: ↑2025-01-31 18:20:05 https://www.mitti.se/nyheter/djurgarden ... 35b21c59bb
- Mattias_87
Ny arena?
Det ser ju värre ut än innan..............................................................................
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ny arena?
Tittar man på andra sidan ser det ut som att platserna där är närmre. Kan vara ett etage som saknas ännu.Mattias_87 skrev: ↑2025-02-05 16:28:55Det ser ju värre ut än innan..............................................................................
Kortsidan verkar ju åtgärdad iallafall. Tittar man på konceptbilden verkar långsidan ligga i linje med planen från början.
Men ja, långsidan, om den är så där, är ett jävla skämt. Så bygger man isåfall inte en hockeyarena. Jämför bara med Nokia arena och Globens långsida är ett riktigt jävla stolpskott. Vi kommer ju bli för evigt hånade internationellt. Vad är det för idioter som har byggt?
Vi flyttar all publik närmare arenan, längre ner och längre in mot mitten. Det blir en helt annan intimitet, akustik och atmosfär, säger Mats Viker, vd på SGA fastigheter som äger Globen.
Jag har noll tillit på att det ska "återkapa akustiken på Hovet" eller vad de nu skrävlade om.

Okej, tittar man på denna konceptbild verkar publiken nå plexit på ENA långsidan men inte på andra... Då förutsätter jag att långsidan med ginnungagapet har betydligt billigare biljetter, vem fan vill sitta där?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-02-05 17:50:54, redigerad totalt 4 gång.
Säg den glädje som varar
-
Ny arena?
Helt sanslöst... reagerade direkt när jag såg bilderna också.
Ny arena?
Håller med om att läktarna inte riktigt höll vad dom lovade, men snackade med en bekant vars företag tackat nej till offert för att göra ”grund- och förarbeten”. Tydligen jävligt mycket strukturellt som gjorts om, därav pengarna.
Ny arena?
Håller med om att de kunde ha flyttats närmare isen. Men jag tror att bilden i sig gör att det ser värre ut än det är. Formatet på bilden är märklig. Isen är ju lika bred som lång. Kolla bilderna på instagram och bläddra i bildspelet, så syns det ännu tydligare.
Ny arena?
Tänkte samma om bildernaRolv skrev: ↑2025-02-05 20:00:21Håller med om att de kunde ha flyttats närmare isen. Men jag tror att bilden i sig gör att det ser värre ut än det är. Formatet på bilden är märklig. Isen är ju lika bred som lång. Kolla bilderna på instagram och bläddra i bildspelet, så syns det ännu tydligare.
- Mattias_87
Ny arena?
Nästan så man får lust att köpa biljett imorgon bara för att se den i verkligheten 

Avskaffa tre mot tre.
Ny arena?
Fast i NHL kan du ju banka på plexit till båset, trodde ändå det skulle vara liiiiiite närmare. Men antar att sfäriska formen ställer till det lite.#10 skrev: ↑2025-02-05 20:15:58Tänkte samma om bildernaRolv skrev: ↑2025-02-05 20:00:21Håller med om att de kunde ha flyttats närmare isen. Men jag tror att bilden i sig gör att det ser värre ut än det är. Formatet på bilden är märklig. Isen är ju lika bred som lång. Kolla bilderna på instagram och bläddra i bildspelet, så syns det ännu tydligare.
- Mattias_87